در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا؛ یک فروند زیر دریایی بیگانه، مورد شناسایی و رصد قرار گرفت


در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا، یک فروند زیر دریایی بیگانه، مورد شناسایی و رصد قرار گرفت.

تحرکات این زیردریایی که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش نیروی دریایی ارتش در منطقه شمال اقیانوس هند را داشت، با شناسایی به موقع توسط بالگرد‌های ضد زیردریایی مورد رصد قرار گرفت که پس از آگاهی از شناسایی خود، بلافاصله منطقه رزمایش را ترک کرد.

رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش از روز گذشته در منطقه سواحل مکران و شمال اقیانوس هند با حضور یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش آغاز شده است.

برای نخستین بار صورت گرفت؛ شلیک اژدر از زیردریایی بومی فاتح در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا

در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، زیردریایی بومی فاتح برای نخستین بار عملیات شلیک اژدر را انجام داد.

به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، زیردریایی بومی فاتح برای نخستین بار عملیات شلیک اژدر را انجام داد.

در این بخش از رزمایش زیردریایی بومی فاتح که به دست متخصصان جوان و متعهد کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با همکاری نیروی دریایی ارتش ساخته شده است، با شلیک اژدر و اصابت به هدف، بخش دیگری از توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی سخنگوی رزمایش با اعلام این خبر، اجرای عملیات پهپادی را از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا عنوان کرد و گفت: در این رزمایش بخش‌هایی از سامانه‌های پهپادی با مأموریت‌های مختلف شناسایی، شناسایی رزمی و رزمی به کار گرفته شد که عملکرد مناسبی داشتند.

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا؛ موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند. در این مرحله از رزمایش، انواع موشک‌های کروز دریایی برد مختلف، با شلیک از ساحل و عرشه شناور‌های سطحی نیروی دریایی ارتش، با موفقیت اهداف خود را در شمال اقیانوس هند و منطقه عمومی رزمایش مورد اصابت قرار دادند.

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی سخنگوی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز از توانمندی بسیار بالایی در زمینه موشک‌های کروز دریایی برخوردار هستیم و طیف متنوعی از این موشک‌ها امروز در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار دارد، گفت: قدرت اثرگذاری بالای موشک‌های کروز دریایی در برد‌های مختلف مورد نیاز که امروز در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار دارد، آن‌ها را به سلاحی اثرگذار و تعیین کننده در عرصه نبرد‌های دریایی تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از تسلیحات و سامانه‌های بکارگیری شده در این رزمایش به دلیل رعایت مسائل طبقه‌بندی شده قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد، تاکید کرد: دشمنان باید بدانند که در صورت هرگونه تعدی و تعرض آن‌ها به مرز‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران، از ساحل و دریا هدف موشک‌های کروز دریایی قرار خواهند گرفت.

سرلشکر باقری مطرح کرد؛ اجازه عرض اندام به هیچ دشمنی را نخواهیم داد/ گشت‌های دریایی ایرانی در دریای سرخ

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح و دریایی جمهوری اسلامی اجازه عرض اندام به هیچ دشمنی را نخواهند داد.

اجازه عرض اندام به هیچ دشمنی را نخواهیم داد/ گشت‌های دریایی ایرانی در دریای سرخسردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح صبح امروز در مراسم الحاق ناو موشک انداز زره و ناوبندر بالگردبر مکران طی سخنانی اظهار کرد: عرصه دریا امروز برای تمام جهان و برای ملت ایران عرصه بی نظیر و فوق العاده ارزشمندی است. خداوند متعال نعمت دارا بودن سواحل و دسترسی مناسب به دریا‌های آزاد را به این ملت بزرگ اعطا فرموده است و بر ما است که با بهره گیری مناسب از این نعمت خدادادی قدرت الهی اسلام را در حد ضرورت گستر ش دهیم و از منافع کشورمان فراتر از مرز‌ها دفاع کنیم. همچنین مرز‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران که دربردارنده منابع ارزشمند انرژی فسیلی و مسیر‌های تجارت دریایی ما است به نحو احسن مورد دفاع و حمایت و امنیت قرار گیرد.

وی افزود: این موهبت الهی می‌تواند موجب توسعه فوق العاده چشمگیر و پیشرفت کشور در سطح منطقه و جهان شود. مزیت ژئواستراتژیکی این سواحل ارزشمند و دریا‌های آزاد می‌تواند اقتدار دریایی و دفاعی رابرای کشور عزیز ما به ارمغان بیاورد.

باقری ادامه داد: نیرو‌های مسلح کشورمان و به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش در کنار ماموریت‌های ارزشمند دفاعی خود با استقرار در سواحل مکران به عنوان پیشگام در توسعه و آبادانی این سواحل و مناطق محروم گام نهاده و حرکت کرده و اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده است و امیدواریم دولت محترم و سایر ارکان کشور نیز به این توسعه ادامه دهند و شاهد سواحل و مناطق پیشرفته‌ای در این مناطق باشیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: خدارا شاکریم که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام دوران‌های مسئولیتی خود با کمال قدرت و اقتدار ماموریت‌های دفاعی خود را به انجام رسانده است. از ابتدای دفاع مقدس که با نابود سازی نیروی دریایی رژیم بعثی آن روز حرکت مقتدرانه خود را آغاز کرد و در حفظ و آزاد سازی خرمشهر نقش بی بدیلی داشت و سپس در اسکورت کاروان‌های تجاری کشور نقش اساسی را به عهده گرفت و بعد از دفاع مقدس برای حراست از مرز‌های میهن اسلامی ماموریت‌ها را به خوبی انجام داد و در دهه اخیر با اقتدار در دریا‌های دوردست در مقابل دزدی دریایی و اقدامات تروریستی دشمنان ماموریت‌های سنگینی را به عهده گرفت و پس از استقرار در سواحل دریای عمان توانست ناوگان خود را به طور دائمی در اقیانوس هند، دریای سرخ و دریا‌های دوردست مستقر داشته باشد.

وی با اشاره به اسکورت بیش از چند هزار نفتکش و شناور تجاری جمهوری اسلامی ایران توسط نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: اگر نیرو‌های دریایی جهان به فولاد و آتش خود افتخار می‌کنند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر فولاد و آتش، ایمان و اعتقاد به قدرت لایزال الهی دارد و آنجا که قدرت الهی پشتوانه یک نیروی انسانی است، هیچ قدرتی تاب مقاومت در برابر آن را ندارد.

سرلشکر باقری با اشاره به الحاق ناو موشک انداز زره و ناوبندر بالگردبر مکران به نیروی دریایی ارتش، گفت: ناوبندر جمهوری اسلامی مکران یک پایگاه شناور دریایی ارزشمند برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های حمایتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در دریا‌های دوردست خواهد بود. ساخت اینگونه مجموعه‌های ارزشمند نشانگر این است که صنایع دفاعی کشور و کارخانجات نداجا از تحریم دشمن با موفقیت عبور کرده اند و کارآمدترین تسلیحات و تجهیزات را با دست و امکانات ایرانی به خوبی ساخته اند. 

ادامه مطلب ...

دریادار خانزادی: استکبار جهانی بدهی اش به ایران و ایرانی را بپردازد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اطمینان داریم زمان افول استکبار جهانی فرا رسیده است و موقع آن است که بدهی شان به ایران و ایرانی را بپردازند.

زمان آن است که استکبار جهانی بدهی اش به ایران و ایرانی را بپردازدامیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در آیین الحاق ناو موشک انداز زره و ناوبندر بالگردبر مکران به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه سواحل مکران و دریای عمان امروز شاهد خلق حماسه‌ای از جنس استقلال و خودکفایی است که طعنه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی زده است، اظهار کرد: طراحان، صنعتگران، کارخانجات، متخصصان، فرماندهان، مدیران و ستاد‌های نیروی دریایی در رده‌های مختلف همگی اهتمام ویژه‌ای را پای کار آورده‌اند تا امروز طعم شیرین خودکفایی و تداوم امنیت بومی را در این خطه ارزشمند از سواحل ایران اسلامی که دروازه طلایی ارتباط تمدن ایرانی و اسلامی با دریا‌ها و جهان است را با تمام وجود احساس کنیم و این اراده ملی را که تاکید بر صلح و امنیت پایدار مقتدرانه دارد به منطقه و جهان عرضه کنیم.

وی افزود: ناو موشک انداز زره شناوری چابک و پرتوان است که حاصل تلاش شبانه‌روزی و پرفشار مهندسان و صنعتگران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مجموعه فرماندهی ساخت شناوری و کارخانجات نداجا و حمایت و همراهی مجموعه عظیم وابسته به وزارت دفاع و همه مراکز علمی و صنعتی و دانشگاهی ایران عزیز است که امروز به منصه ظهور رسیده و آماده است به ماموریت گشت دریایی اعزام شود و مظهر تحکیم امنیت در دریا باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدایت و راهبری این آرایه پیچیده دفاعی به دست فرزندان و سربازان ولایت از نسل انقلاب بوده است، عنوان کرد: ناوبندر بالگردبر مکران مظهر هوش و ذکاوت جوانان ایرانی است که قادر است از هر امکان و ظرفیتی توانایی‌هایی نو و ارزشمند بیافریند.

امیر خانزادی ادامه داد: این ناوبندر ظرفیت عظیمی است که دست بلند ملت ایران را در دریا‌های آزاد امتداد می‌بخشد و نظم و امنیت بیشتر را با توسعه قدرت دریایی ایران اسلامی به اقیانوس‌ها، به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: دشمنان و یاوه گویانی که به تحریم‌های مضحک متوسل شده اند بدانند ایران و اراده ایرانی قابل متوقف کردن نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تاکید کرد: اطمینان داریم که زمان افول استکبار جهانی فرا رسیده است و موقع آن است که استکبار و ایادی سرسپرده اش بدهی شان را به ایران و ایرانی بپردازند که نشانه‌های آن در عمق سرزمین استکبار جهانی نمایان شده و هیمنه دروغین‌شان در حال فرو ریختن است.

ناو موشک انداز «زره» به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق شد

ناو موشک‌انداز زره که در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده، به ناوگان جنوب این نیرو الحاق شد.

ناو موشک انداز «زره» به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق شد

 ناو موشک‌انداز زره که تمامی اجزای آن در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده است، به ناوگان جنوب این نیرو الحاق شد.

ناو موشک‌انداز زره یکی از شناور‌های قدرتمند با سرعت و قابلیت مانور بالا و مجهز به موشک و توپخانه اتوماتیک پیشرفته است. تمامی اجزای این شناور پیشرفته در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده است. این ناو تمامی آزمون‌های ساحلی و دریایی خود را پشت سر گذاشته و یک شناور کاملاً آماده است.

ناو موشک‌انداز زره از مجموعه شناور‌های کلاس «پیکان» است که چهار فروند از آن توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های قبل ساخته شده است. الحاق ناو موشک‌انداز زره، نشان از ظرفیت جدیدی از توان نیروی دریایی ارتش است.

دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر از ساخت فروند‌های بعدی از همین دست را در سال‌های آینده داده است.

ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی در پهنه اقیانوس هند و دریای مکران حضور مستمر و قدرتمند داشته و با اتکا بر همین توانمندی‌های بومی، امنیت دریا‌ها را برقرار کرده است.

به مادرم بگویید شیاکوه لرزید، ولی انشایی نلرزید

یکی از شهدای دلاور ارتش کشورمان نقش بی بدیلی در حفظ ایران اسلامی داشته است.

جنگ تحمیلی برهه‌ای درخشان در تاریخ ایران است که در آن بسیاری از استعداد‌های این مرز و بوم شناخته شد. این استعداد‌ها در جنگ تحمیلی و دفاع از خاک کشورمان شکوفا شد و به منصه ظهور رسید. یکی از نیرو‌های مسلح کشورمان که نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی و توقف رژیم بعثی به خاک کشورمان داشت، ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای آن بودند؛ یکی از این شهدا، شهید عبدالحمید انشایی بود که در ادامه با زندگی نامه او آشنا می‌شویم.

شهیدی که نلرزید تا تن دشمن بعثی به لرزه بیفتد

شهیدی که در مقابل دشمن بعثی کمر خم نکرد 

ادامه مطلب ...

یادداشت سردار سلیمانی برای لشکر ۸ نجف در وصف شهید «احمد کاظمی» +دستخط

یادداشت شهید قاسم سلیمانی برای لشکر ۸ نجف در رثای حاج‌احمد کاظمی همراه دستخط منتشر شد.

 یادداشت حاج قاسم سلیمانی برای لشکر ۸ نجف و در رثای حاج احمد کاظمی برای نخستین بار از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. 

ادامه مطلب ...

وقتی سیاست انگلیسی “یا با ما یا علیه ما” خنثی می‌شود


کشورمان در تاریخ چند هزار ساله خود مفاخر و بزرگان زیادی را تربیت کرده و رشد داده است. این بزرگان در همه زمینه ها فعالیت داشتند؛ در زمینه نظامی، سیاسی، پزشکی و اجتماعی. یکی از این بزرگان که مایه غرور برای کشورمان است امیرکبیر نام دارد که دیروز بیستم دی ماه سالروز به شهادت رسیدن او بود. 

نامش میرزا محمد تقی خان فراهانی و ساکن یکی از محله‌های شهر اراک بود؛ پدرش «کربلایی قربان» آشپز «میرزا‌عیسی قائم‌مقام اول» بود، میرزا تقی‌خان در ابتدای جوانی منشی و محرم اسرار میرزا بزرگ پدر قائم‌مقام ثانی بود؛ او در سال‌های ابتدایی سلطنت ناصرالدین شاه به عنوان صدر اعظم او انتخاب شد و با عزت الدوله خواهر ناصرالدین شاه ازدواج کرد.  ادامه مطلب ...

امام خامنه‌ای: آمریکا نفع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌داند/ لغو تعهدات برجامی درست و عقلایی بود.

 ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است


امام خامنه‌ای: آمریکا نفع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌داند/ لغو تعهدات برجامی درست و عقلایی بود/ ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بمناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، از حضور حماسی و خودجوش مردم در تجلیل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی قدردانی کردند. 

ادامه مطلب ...

اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش پهپادی

به گزارش میثاق نیوز، تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صد‌ها فروند پهپاد از نیرو‌های چهارگانه ارتش صبح سه شنبه در منطقه عمومی سمنان برگزار شد. طبق اعلام مقامات ارتش جمهوری اسلامی ایران  در این رزمایش تعدادی از انواع پهپاد‌های بومی ارتش ماموریت‌های مختلف رزمی، مراقبت و شناسایی، جنگالی و انتحاری در برد‌های پروازی مختلف از برد کوتاه تا برد دور حضور دارند. البته در کنار برگزاری این رزمایش یک نمایشگاه از دستاوردهای پهپادی نیز برپا شده است.

کدام رزمایش پهپادی ارتش

کدام تمرین‌ها در رزمایش پهپادی ارتش انجام می‌شود؟ 

ادامه مطلب ...

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب شهید شد، اما به کشور وفادار ماند

یکی از فرماندهان شهید ارتش کشورمان زیر شکنجه ضد انقلاب به شهادت رسید.

ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره در حفظ و حراست از مرز‌های و استان‌های مختلف کشورمان نقش مهمی داشته است که گوشه‌ای از حماسه آفرینی‌هایش در مقابله با کوموله و ضد انقلاب در کردستان بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در این راه فداکاری‌های بسیاری را هم انجام داده که یکی از این فعالیت‌ها تقدیم شهدای بسیاری به ایران اسلامی است. امیر سرلشکر شهید ایرج نصرت زاد یکی از شهدایی است که جان خود را در این راه فدا کرده است.

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب به امام وفادار ماند

امیر سرلشکر شهید ایرج نصرت زاد که بود؟

امیر سرلشکر شهید ایرج نصرت زاد یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مردادماه سال ۱۳۱۲ در خانواده‌­ای مذهبی و با سطح درآمد متوسط چشم به جهان گشود. پدرش فتح الله در شهربانی و مادرش نیز یک خانم خانه دار مومنه و حافظ قرآن بود. ایرج از همان زمان کودکی با هوش و استعداد خود همه را به خود جلب می کرد و به همین دلیل هم تحصیلات خود را در سن پنج سالگی در دبستان عسجدی آغاز کرد. او سه سال دوره متوسطه را در دبیرستان شاهپور (شهید بهشتی کنونی) گذراند و سپس وارد دبیرستان نظام رشت شد.

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب به امام وفادار ماند

سال ۱۳۳۲ بود که ایرج وارد دانشکده افسری شد و پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه افسری خدمت نظامی خود را در استان فارس و شهر کازرون شروع کرد. پس از این بود که به علت مهارت و تبحر بالای خود به تیپ ۵۵ هوابرد شیراز منتقل شد و در آن تیپ مدارج گوناگون از فرماندهی گروهان تا فرماندهی گردان را برعهده گرفت. در همین حین گواهینامه استادی در رشته چتربازی و دوره رنجر را کسب کرد و برای گذراندن دوره عالی به آلمان اعزام شد. وی به خوش نامی، شجاعت و مردانگی بین همکاران معروف بود.

نصرت زاد با پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در ستاد نیروی زمینی ارتش به خدمت در ارتش ادامه داد. فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بود که ضد انقلاب به پادگان سنندج حمله و آنجا را محاصره کرد و در این ایام یک هیأت عالی رتبه شامل افرادی، چون مرحوم آیت الله طالقانی، آیت الله بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به سنندج آمدند و شورای اداره شهر را تشکیل دادند. اما چندی بعد عناصر ضد انقلاب اداره شهر را در دست گرفته و غالب شدند. او به همین دلیل هم  به صورت داوطلبانه عازم کردستان شد و به مبارزه با ضد انقلاب و مزدوران پرداخت.  

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب به امام وفادار ماند

فرمانده ارتشی که با ابتکار خود ضد انقلاب را ناکام گذاشت

سرلشکر شهید ایرج نصرت زاد پس از جلب نظر اعضای کمیسیون دفاعی در شمال سنندج، پاسگاه فرماندهی برقرار کرد و پرسنل را به بیرون از پادگان برد. فرمانده پادگان فرد دیگری بود، اما ابتکار عمل در دست نصرت زاد بود که روحیه بالای نظامی و انقلابی داشت. با اصرار سرهنگ صدری سرانجام گردان هوابرد شیراز به سنندج رسید و در فرودگاه مستقر شد. بر مبنای برنامه مسئولان ارتش قرار بود این گردان از داخل سنندج عبور کرده و به سقز اعزام شود که با ترفند منافقین در حضور دانش آموزان در سطح شهر، عبور میسر نشد. اما گردان با رهبری شهید نصرت زاد پس از دور زدن شهر، از مسیر ـ سد قشلاق ـ به راه خود ادامه داد.

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب به امام وفادار ماند

شهید نصرت زاد در تاریخ  هشتم دی ماه سال ۱۳۵۸ با انتصاب به فرماندهی تیپ یکم لشکر ۲۸ پیاده نیروی زمینی ارتش با درجه سرهنگی به منطقه کردستان اعزام شد و در پادگان سنندج، خدمت خود را شروع کرد. او در بدو ورود به لشکر، این تیپ را به صورت مجدد سازماندهی کرد و با رعایت اصول نظامی، سلسله مراتب، حفظ انضباط و انسجام واحد‌های نظامی را در دستور کار خود قرار داد. وی افراد گردان را برای ایجاد رعب و وحشت در دل ضد انقلاب با شرایط خاصی به شهر می‌برد و تمرینات صحرایی انجام می‌داد و در این حالت شهر را دور می‌زد و گاهی سنگر‌های ضد انقلاب را ویران می‌ساخت و آن‌ها جرأت هیچ اقدامی نداشتند.

در این ایام شهید نصرت زاد برای حفظ قدرت و روحیه نیرو‌های خودی در سنندج و تضعیف روحیه دشمن از این روش استفاده کرده و موجودیت ارتش را در آن مرحله اعلام می‌کرد. این تمرین نظامی که با هدف شناسایی محیط و موقعیت دشمن انجام می‌شد با توجه به غارت هزاران قبضه انواع اسلحه از مراکز نظامی و ژاندارمری، ضروری به نظر می‌رسید و عملاً فکر حمله سراسری به پادگان را از سر ضد انقلاب بیرون می‌کرد.

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب به امام وفادار ماند

فرمانده ارتشی که تا هنگام شهادتش به امام خمینی (ره) وفادار بود

در فروردین ماه سال ۱۳۵۹ شهید نصرت زاد که برای نظارت بر اعزام ستون، به سوی سه راهی سنندج سقز سد قشلاق حرکت کرده بود، از کمین و درگیری ضد انقلاب با نیرو‌های خودی در یکی از روستا‌های منطقه مطلع شد. او بلافاصله با نیرو‌هایی از گردان ۱۱۶ برای تأمین ارتفاعات مشرف بر روستای مذکور حرکت کرد.

فرمانده ارتشی که زیر شکنجه ضد انقلاب به امام وفادار ماند

شهید نصرت زاد پس از صعود به ارتفاعات و مشاهده صحنه، برای قطع درگیری و اجرای ضد کمین، از عناصر جلودار ستون درخواست آتش کرد. در خواست وی توسط توپخانه لشکر، پاسخ داده شد. ضد انقلاب که موقعیت خود را در خطر دید و همچنین متوجه شد نیرو‌هایی از ارتش، ارتفاعات مشرف بر منطقه درگیری را در اختیار دارند، عده‌ای را مأمور کرد با صعود به ارتفاعات مزبور و محاصره نیرو‌های ارتش، مانع دیده بانی آن‌ها شوند. طولی نکشید که ضد انقلاب، نیرو‌های ارتش به فرماندهی سرهنگ نصرت زاد را محاصره و هر لحظه، حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند.

سرهنگ نصرت زاد که زخمی شده بود، وضعیت خود را با بی سیم به لشکر مخابره کرد. (عین مکالمه وی در دایره شهدای لشکر موجود است.) این نظامی فداکار درخواست اجرای آتش برای محل استقرار شخصی خود کرد تا بدین وسیله در آخرین لحظات هم باعث نابودی بیشتر ضد انقلاب شود. 

ادامه مطلب ...

تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش برگزار شد

نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش صبح امروز در منطقه عمومی سمنان برگزار شد.

تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش آغاز شدنخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صد‌ها فروند پهپاد از نیرو‌های چهارگانه ارتش صبح امروز در منطقه عمومی سمنان برگزار شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش در تشریح ابعاد مختلف این تمرین بزرگ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشور‌های توانمند جهان در حوزه هواپیما‌های بدون سرنشین محسوب می‌شود، گفت: در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش انواع مختلف سامانه‌های پهپادی در نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در شرایط رزم واقعی به اجرای مأموریت‌های تعریف شده خواهند پرداخت.

وی افزود: اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی و انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن و همچنین بکارگیری گسترده پهپاد‌های انتحاری از جمله اقداماتی است که در بخش عملیاتی این تمرین اجرا می‌شود.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: پرواز پهپاد‌های نیروی دریایی ارتش از روی شناور در آب‌های جنوبی کشور، پرواز برد بلند پهپاد‌های انتحاری نقطه‌زن برای انهدام اهداف حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از طرح‌های تمرینی رزم پهپادی خواهد بود.

وی افزود: مشارکت یگان‌های پهپادی درگیر رزمایش از سایر نقاط کشور و همزمان پایش و رصد مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی از دیگر اقدامات مهم این تمرین بزرگ رزم پهپادی است.

معاون عملیات ارتش با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این تمرین، گفت: در این نمایشگاه، دستاورد‌های جدید ارتش در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین با حضور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع: ارتشی‌ها همپای رزمندگان مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت (ع) جنگیدند

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: از ۶ سال پیش نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران درکشورهای عراق و سوریه حضور پیدا کردند تا به اندازه خود در جبهه مقاومت همراه سایر نیروها باشد.

ارتشی‌ها هم‌پای رزمندگان مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت (ع) جنگیدند

امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در برنامه “سلام سردار” گفت: از آغاز فعالیت محور مقاومت رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز علاقه‌مند به فعالیت و حضور در این جبهه بودند و پس از مدت‌ها پیگیری موفق به هماهنگی با سردار دل‌ها شدیم تا تعدادی از نیرو‌های ارتش نیز در عملیات‌ها شرکت کنند.

وی افزود: از ۶ سال پیش نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران درکشور‌های عراق و سوریه حضور پیدا کردند تا به اندازه خود در جبهه مقاومت همراه سایر نیرو‌ها باشد.

شعبانیان با بیان اینکه شهید محسن فخری‌زاده یک دانشمند برجسته و ممتاز بود، اشاره کرد: چندین سال در حفاظت کامل بودند به دلیل تهدیدات و خطراتی که این دانشمند برجسته را دنبال می‌کرد؛ شوق شهادت شهید فخری‌زاده همانند سایر شهیدان بزرگوار سبب شد تا در نهایت به آرزوی دیرین خود برسد و با شهادت از این دنیا بروند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع بیان کرد: شهید فخری‌زاده هیچوقت اجازه نمی‌داد بیش از امکانات موجود و توان مجموعه برایش سرمایه‌گذاری کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش؛ ایران با وجود تحریم‌ها یک ابرقدرت پهپادی است

امیر دادرس گفت: با وجود تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه علیه ایران اسلامی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مختلف دفاعی بویژه در حوزه پهپاد بوده‌ایم.

ایران با وجود تحریم‌ها یک ابرقدرت پهپادی استامیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ غیرت، توانمندی و پشتکار جوانان برومند این مرز و بوم، موجب شده است به مرحله‌ای از خودکفایی و حرکت جهادی در عرصه‌ی تولید تجهیزات نوین دست یابیم که قابلیت رقابت با کشور‌های پیشرفته در این حوزه را داریم به نحوی که در حوزه‌ی پهپادی حائز رشد و ارتقاء قابل توجهی بوده‌ایم.

وی افزود: در تمرین بزرگ رزم پهپادی نیرو‌های چهار گانه ارتش به تناسب ضرورت مواجهه با تهدید‌های احتمالی در حوزه‌ی تخصصی خود آرایش رزمی گرفته و ثابت خواهند کرد؛ در قالب یک اقدام بزرگ عملیاتیِ هم افزا، آمادگی پاسخ به هر تهدید را دارند.
امیر سرتیپ دادرس با بیان اینکه پیام اصلی برگزاری این رزمایش ایجاد صلح و امنیت در منطقه بدون نیاز به حضور و دخالت بیگانگان است خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره و متناسب با تهدید کشور‌های فرامنطقه‌ای و دشمنان، نسبت به بروزسانی تجهیزات و برگزاری رزمایش‌ها و تمرین‌های تخصصی رزمی اقدام می‌کند. جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه پهپاد‌های به نمایش گذاشته شده در تمرین مشترک رزم پهپادی تنها گوشه‌ای از اقتدار و صلابت پهپادی ارتش است، تصریح کرد: انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انتحاری در نقاط مختلفی از مرز‌های زمینی و دریایی کشور عزیزمان همزمان با پرپایی نمایشگاه عظیم پهپادی به اجرای عملیات تاکتیکی می‌پردازند.

گفتنی است تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صد‌ها فروند از پهپاد‌های عملیاتی نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در منطقه عمومی سمنان و بصورت همزمان در نقاط مختلفی از مرز‌های ایران اسلامی از فردا و به مدت دو روز برگزار می‌شود.

سرلشکر موسوی: ترس از انتقام، آمریکایی‌ها را رها نخواهد کرد/ دلیل حضور نیرو‌های ایرانی در عراق و سوریه

فرمانده کل ارتش گفت: ترس از انتقام، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آنهایی که این‌ها را همراهی کردند و عمله آنها شدند، رها نخواهد کرد.

ترس از انتقام، آمریکایی‌ها را رها نخواهد کرد/ دلیل حضور نیرو‌های ایرانی در عراق و سوریهامیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی تفصیلی با پایگاه اطلاع رسانی ارتش به تحلیل شخصیت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در اولین سالگرد شهادت ایشان به دست ارتش تروریستی آمریکا پرداخت که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

حاصل بذری که حاج قاسم در منطقه پاشید نابودی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی است

 با تشکر از شما امیر که این وقت را در اختیار ما قرار دادید و قبول زحمت کردید که در خدمتتان باشیم. با توجه به اینکه در ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، اگر اجازه بفرمایید از اینجا شروع کنیم که آشنایی شما با حاج قاسم سلیمانی از چه زمانی شروع شد؟ باتوجه به اینکه هردو عزیز از فرماندهان باسابقه نیرو‌های مسلح هستید.

بسم‌الله الرحمن الرحیم. یک سری آشنایی‌هایی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شده سرجای خودش هست و بیشتر مسئولانی که اکنون در نیرو‌های مسلح هستند یک بار همدیگر را در دوران جنگ و برنامه‌های آن زمان دیده‌اند، اما شناخت رسمی و نزدیک ما مربوط به حدوداً سال ۸۴ می‌شد و دورانی که من رئیس ستاد مشترک ارتش شدم و ایشان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بودند و در شورا‌های فرماندهی و جلساتی که فرماندهان در ستادکل داشتند، همدیگر را می‌دیدیم و باهم تبادل نظر و صحبت‌های معمول نظامی می‌کردیم.

 یکی از موضوعاتی که درباره عملکرد سردار سلیمانی در دوران فرماندهی نیروی قدس مطرح می‌شود، این بود که اهمیت و عمق استراتژیک ایران بیشتر شد و اگر زمانی در مرز‌های خودمان می‌جنگیدیم، اما الان دور از مرز‌ها این کار را می‌کنیم و یک اقدام عاقلانه در نیرو‌های مسلح این است که تهدید را دور کنند. نقش ایشان را در این مسئله چطور می‌بینید؟

اینکه شما فرمودید، یک بخشی از نقش سردار سلیمانی در منطقه است. شهید سلیمانی با یک درک درست و عمیق از اهداف انقلاب اسلامی و تدابیر فرمانده معظم کل قوا، میدان اقدام را روبه‌روی خودش می‌دید و برای عمل در این میدان اقدام، طراحی کرد و وارد صحنه شد و طرح‌ها را عملیاتی کرد. 

ادامه مطلب ...

وزیردفاع: نیروهای مسلح از این پس ارتباط باکیفیت‌ تر و با سرعت بیشتری خواهند داشت

امیر حاتمی گفت: نیرو‌های مسلح ما ارتباط با کیفیت بالاتر، با سرعت بیشتر و امن‌تر و سهل‌تری خواهند داشت که موجب ارتقای توان رزم آنها خواهد شد.

نیروهای مسلح از این پس ارتباط باکیفیت‌ تر و با سرعت بیشتری خواهند داشتامیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  در آیین رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در صنایع الکترونیک وزارت دفاع با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید هسته‌ای و دفاعی و دانشمند برجسته و ممتاز دکتر محسن فخری‌زاده و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با اشاره به رونمایی از این خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در وزارت دفاع گفت: این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی محصولات الکترونیکی و مخابراتی در کشور است که در فضایی بازیربنای ۲۵۰۰ مترمربع درقالب اتاق تمیز و باحساسیت بالا ایجاد شده و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزار دستگاه مختلف الکترونیکی را در ماه دارد.

وی با اشاره به برخی از این دستاورد ملی در حوزه الکترونیک گفت: این مجموعه قادر است تمام برد‌های الکترونیکی را به صورت کاملا اتوماتیک و با کیفیت و سرعت بسیار بالا (۷۰۰ هزارقطعه درساعت) تولید کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تمامی محصولات تولیدی این مجموعه دارای فناوری‌های بومی بوده و به وسیله متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، تصریح کرد: ایجاد این خط تولید در شرایط سخت تحریمی و پیچیدگی‌های مختلف تأمینِ منابع، ارزش راه‌اندازی این دستاورد ملی را چند برابر می‌کند.

امیر حاتمی با بیان اینکه راه‌اندازی این خط تولید به عنوان یک حرکت فناورانه در شرایط جهانی کنونی و تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار به عنوان یک سمبل قدرت‌آفرینی و بازدارنده شناخته می‌شود، گفت: این دستاورد عظیم ملی نه‌تنها نیاز نیرو‌های مسلح و سایر بخش‌های کشور را برطرف می‌کند، بلکه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک سازنده و صادرکننده برجسته محصولات پیشرفته با تکیه برتوان داخلی به جهانیان معرفی می‌کند.

وی با بیان اشتغال حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه گفت: خط تولید محصولات الکترونیکی علاوه بر اشتغالزایی از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز به طور میانگین در سال جلوگیری و صرفه‌جویی خواهد شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: با راه‌اندازی این خط تولید قادر خواهیم بود تمام نیاز‌های ارتباطی نیرو‌های مسلح را تولید و به موقع واگذار کنیم و در نهایت افزایش توان عملیاتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه قابلیت کنترل قطعات الکترونیکی از هر حیث قبل از مونتاژ دراین مجموعه فراهم شده است، تصریح کرد: مجموعه صا ایران هم‌اکنون  قادر است انواع محصولات الکترونیکی در حوزه ملی و کشوری را تولید کند.

سرلشکر موسوی: ارتش برای دشمن شمشیر برنده است / دانشگاه‌های افسری ارتش باید فرمانده جهادی تربیت کنند

فرمانده کل ارتش گفت: تحقق هر چه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با مدیران و فرماندهان جهادی امکان پذیر خواهد بود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از فرماندهان، دانشجویان و دست اندرکاران سی و هفتمین دوره تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: به روح پاک سردار سرافراز قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم و علو درجات را برای او خواستاریم. سردار سلیمانی و همه ما نظامیان، نگهبانان کشور هستیم و وظیفه حفاظت از این خاک پر افتخار را داریم، زیرا این خاک ارزشمند است. خاک و نام ایران، خلیج فارس و پرچم و ملت ایران برای ما مهم است و پاسداری از آن، نزد خداوند پاداش دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اگر بقای ارتش، مدیون امام خمینی (ره) باشد، ادامه این بقا، ارتقا و رسیدنش به جایگاه والایی که امروز دارد را مدیون فرمانده معظم کل قوا است. مقام معظم رهبری همواره لطف و عنایت ویژه‌ای به ارتش داشته‌اند و در همه زمینه‌ها علی الخصوص دانشگاه‌های افسری این ارتقا و پیشرفت را مدیون رهبری هستیم.

سرلشکر موسوی ادامه داد: به روایتی دانشگاه‌های افسری ارتش، تمام ارتش است و دلیل علاقه و اهمیتی که فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه‌های افسری دارند، وجود ظرفیت بالقوه و ویژه دانشجویان و فرماندهان دانشگاه‌های افسری است که مشمول عنایت رهبری می‌شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در نگاه رهبر معظم انقلاب هرچقدر که ما از خودمان ظرفیت نشان دهیم، تلاش کنیم و پیش برویم، در‌های جمهوری اسلامی برای رشد و ترقی همیشه باز است، این موضوع در طول ۴۰ سال پیروزی با شکوه انقلاب ثابت شده است. 

ادامه مطلب ...

آیت الله مصباح یزدی درگذشت

آیت الله مصباح یزدی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از سال‌ها نشر معارف اهل بیت (ع) امشب به جوار رحمت حق پیوست.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری که  در چند سال اخیر از بیماری گوارشی رنج می برد به دلیل ضعف مفرط جسمانی و تشدید بیماری در بیمارستانی در تهران بستری شده بود، عصر امروز در  ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او در ۱۱ بهمن ۱۳۱۳ در یزد به دنیا آمد.

آیت الله مصباح یزدی دوره  مقدمات و سطح را در حوزه علمیه  یزد گذراند، در سال ۱۳۷۱ه‍. ق عازم نجف اشرف شد، و پس از یک سال برای ادامه تحصیل راهی قم شد او حدود ۸ سال به‌طور مداوم در درس فقه آیت الله بروجردی(ره) شرکت کرد. در سن ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

آیت الله مصباح یزدی  به مدت  ۸ سال در دروس فقه و اصول امام خمینی(ره)،۱۵ سال در درس فقه آیت الله محمد تقی بهجت(ره) و ۲ سال در درس آیت الله محمد علی اراکی(ره) شرکت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد.

او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه‌گذاری کرده است. 

آیت الله مصباح یزدی آثار متعددی درباره علوم اسلامی از جمله تفسیر، فلسفه و معارف اسلامی دارد؛ کتاب‌های «آموزش فلسفه»، «اخلاق در قرآن» و «نظریه سیاسی اسلام» از جمله آثار اوست.

او از مهم ترین نظریه پردازان و مدافعان اصل ولایت مطلقه به شمار می رفت و سخنرانی ها و آثار متعددی در این زمینه به رشته تحریر درآورد.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی ،مجتهد، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزه علمیه قم بود.

اعطا نشان فداکاری ارتش به شهید سلیمانی


اعطا نشان فداکاری ارتش به شهید سلیمانی

شورای عالی نشان ها در ارتش نشان فداکاری ارتش را به شهید سلیمانی اعطا کرد. 

ادامه مطلب ...

ماجرای ۱۸ روز محاصره حاج قاسم در حلب

اولین بار همه چیز را ازدست‌رفته دیدم/ گفتگو با سردار چهارباغی

ماجرای 18 روز محاصره حاج قاسم در حلب/ اولین بار همه چیز را از دست رفته دیدم/ گفتگو با سردار چهارباغی

«در جنوب حلب داشتیم برای عملیات آماده می‌شدیم که ناگهان داعش با هماهنگی مسلحین آمد و جاده «خناصر» به «اثریا» را بست، معنی این حرف این است که همه ما و حاج قاسم و نیروها کامل در محاصره افتادیم.» 

ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش: ۹ دی انقلاب را در برابر فتنه های داخلی و خارجی بیمه کرد

بیانیه ارتش: 9 دی انقلاب را در برابر فتنه های داخلی و خارجی بیمه کرد

ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه ای به مناسبت ۹ دی ماه تاکید کرد: حرکت عظیم و خودجوش مردم در نهم دی‌ماه را می‌توان به‌منزله واکسنی دانست که انقلاب اسلامی را در برابر فتنه گران و آشوب‌طلبان داخلی و خارجی بیمه کرد. 

ادامه مطلب ...

سرلشکر موسوی: ارتش همواره در کنار مردم بوده است

فرمانده کل ارتش از وضعیت و نحوه آموزش دانش‌آموزان دوره رزم مقدماتی آموزشگاه‌های نظامی ارتش در مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی بازدید کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این بازدید که به صورت سرزده انجام شد، در جمع فرماندهان و دانش پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش که در حال طی دوره آموزش رزم مقدماتی در مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی هستند گفت: آینده کشور و ارتش متعلق به شما جوانان است.

وی با تأکید بر تأثیر بالای دیدارهای چهره به چهره توسط روحانیون و پیشکسوتان با کارکنان وظیفه افزود: تبیین و تشریح عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس تحت عنوان دوره تئوری معارف جنگ، برای کارکنان وظیفه تأثیر بسزایی در ارائه تصویر چهره درخشان و ایثارگر ارتش دارد.

سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه جبهه‌ها چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در دوران پس از آن، در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه همواره در کنار ملت شریف ایران اسلامی و در خط مقدم بوده، امروز هم در مصاف با این بیماری مرموز و منحوس، توان و ظرفیت بهداشتی و درمانی خود را برای کمک به مردم عزیزمان پای کار آورده است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: افرادی که آموزش‌های لازم را در این مرکز سپری می‌کنند غالباً نخبگان و آینده‌سازان کشور هستند. بنابراین لازم است از این موقعیت به خوبی استفاده شود تا نقش ارتش را در تمامی عرصه ها بشناسند.

مراسم تشییع امیر سرتیپ دوم جانباز سعید پورداراب برگزار شد + تصاویر

مراسم تشییع امیر سرتیپ دوم جانباز سعید پورداراب از فرماندهان دفاع مقدس در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

مراسم تشییع امیر سرتیپ دوم جانباز سعید پورداراب از فرماندهان اسبق و محققان پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر صبح امروز شنبه ۶ دی ماه با حضور امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ عباس فلاح معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، خانواده امیر پورداراب و جمعی از همرزمان آن مرحوم در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد. 

ادامه مطلب ...

معاون هماهنگ کننده ارتش: استقامت و ایثار حضرت زینب(س) الگوی جامعه پرستاری ارتش است

سیاری گفت: صبر، استقامت و ایثار حضرت زینب (س) الگوی جامعه پرستاری ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استقامت و ایثار حضرت زینب(س) الگوی جامعه پرستاری ارتش استامیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جمعی از مسئولان و پرستاران مرکز بهداشت، درمان و امداد ستاد ارتش که به مناسبت گرامیداشت روز پرستار انجام شد، گفت: پرستاران و جامعه پزشکی ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم جنگ و در سنگر‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، زحمات زیادی متحمل شده و خدمات بسیاری را ارائه کردند و حضورشان مایه دلگرمی و افزایش روحیه رزمندگان اسلام بود.

وی افزود: در طی ۱۰ ماه گذشته و در مقابله با ویروس منحوس کرونا نیز این روحیه ایثار و مقاومت و ازخودگذشتگی پرستاران و سایر کادر درمانی بسیار چشمگیر و مثال زدنی بود که ما از زحمات تک تک این عزیزان تقدیر و تشکر کرده و به وجود ایثارگرانه و زینب گونه آنان افتخار می‌کنیم.

دریادار سیاری در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی بخش‌ها و ارکان ستاد ارتش باید الگو و نمونه باشند، گفت: پرستاران و کادر درمانی شاغل در مرکز بهداشت و درمان ستاد ارتش نیز باید الگوی ایثار و تلاش و استقامت و ارائه بهترین نوع خدمت به بیماران و مراجعان باشند و الحمدلله برای نیل به این جایگاه برنامه‌ها و اقدامات خوب و موثری نیز تاکنون صورت پذیرفته که باید با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، از پرستاران نمونه مرکز بهداشت، درمان و امداد ستاد ارتش با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.