ایران از همه ظرفیت‌های دفاعی که در دنیا وجود دارد استفاده می‌کند

امیر پوردستان در گفت‌وگو با تسنیم:

ایران از همه ظرفیت‌های دفاعی که در دنیا وجود دارد استفاده می‌کند/ از برگزاری رزمایش دست برنمی‌داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های دفاعی که در دنیا وجود دارد استفاده خواهد کرد، گفت:‌ در‌ آینده رزمایش‌هایی با قدرت و استحکام بالاتر در تمام حوزه‌ها خواهیم داشت. 

ادامه مطلب ...

پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در مجتمع مسکونی قمر بنی‌هاشم تشییع شد

همزمان با شهادت حضرت زهرا

پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در مجتمع مسکونی قمر بنی‌هاشم تشییع شد

تشییع شهدای گمنام در بیرجند

مراسم تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مجتمع مسکونی قمر بنی‌هاشم نیروی زمینی ارتش برگزار شد. 

ادامه مطلب ...

هفت کار مهم شهیدسپهبدعلی صیاد شیرازی؛


۱ – مبتکر طرح انسداد مرزهای ایران

شهید صیاد شیرازی در فروردین ماه سال ۵۹طرح انسداد مرزهای ایران را مطرح می‌کند و طرح اجرایی می‌شود.

۲ – آزاد سازی کردستان ایران

در سال ۵۹وضعیت کردستان بسیار بد بود و پادگانهای ارتش تنها اجازه داشتند از پادگان خود محافظت کنند و شهر در دست منافقین بود. صیاد شیرازی هم همزمان طرح انسداد مرزها را به سرتیپ فلاحی ارائه کرده بود و ایشان هم گفتند اگر راست می‌گویید بروید و کردستان را آزاد کنید. در این میان شهید صیادشیرازی با تلفیق گروهی ویژه (سرگرد صیادشیرازی، رحیم صفوی، احمد سالک، سروان حسام‌هاشمی‌و سروان محمد کوششی) از سپاه و ارتش طرحی را ارائه کرد که بتوان کردستان ایران را از دست منافقان و ضد انقلاب آزاد کنند. این طرح نتوانست عملی شود و تنها رئیس جمهور می‌توانست دستور اجرای آن را بدهد تا اینکه این گروه با ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت دیدار کردند. در این دیدار بنی صدر به این گروه اجازه داد تا با طرحی که دارند کردستان با مرکزیت سنندج را آزاد کنند. صیاد شیرازی به بنی صدر می‌گوید آیا اجازه دارم در این عملیات نماینده رئیس جمهور باشم و بنی صدر هم این اجازه را به صیاد می‌دهد و آنها بلافاصله با ۱۰۰نیروی عملیاتی حرکت می‌کنند. تنها می‌توانم بگویم که وضعیت آنقدر بحرانی بود که فرودگاه سنندج برج کنترل نداشت و وقتی هواپیمای نیروها به زمین نشست چندین خمپاره به سمت ما پرتاب شد و چندین نفر در جا شهید و زخمی‌شدند. ولی صیاد شیرازی با حضور خودش و با ادغام سپاه و ارتش در این عملیات توانست کردستان را آزاد کند.

۳ – آموزش نظامی‌به نیروهای سپاهی

نیروی سپاه از دل مردم برخواسته بودند و جان برکف برای دفاع از کشور و نظام آماده بودند ولی آموزشهای نظامی‌نمی‌دانستند و شهید صیاد شیرازی با تمام توان بحث آموزش نظامی‌به سپاه را ایجاد کرد

۴ – مبتکر ایجاد بسیج مردمی

شهید صیاد شیرازی وقتی که در سال ۵۸ناوهای آمریکایی وارد خلیج فارس شدند گفت این یعنی اعلام جنگ و ما باید مردم را برای این موضوع آگاه کرده و آموزش دهیم. برای همین در روزهایی که هنوز نام بسیج مطرح نبود در شهر اصفهان افراد آموزش دیده ای را برای تشکیل گروه‌های مردمی‌و ارائه آموزش انتخاب کرد و مساجد را به عنوان پایگاه‌های مردمی‌برای اجرای این طرح انتخاب کرد. آن زمان مسئول آموزش مردمی‌اصفهان سروان عطا الله صالحی بود که امروز فرمانده ارتش جمهوری اسلامی‌ایران است.

۵ – مبتکر طرح کربلا و آموزش نظامی‌به بسیجیان

بعد از عملیات طریق القدس شهید صیاد شیرازی گفت: نقش مردمی‌بسیار در جنگ موثر بود و سپاه باید امکانات داشته باشد تا مردم بیشتر حضور داشتند. برای همین طرح کربلا را مطرح کرد. در این طرح۲۰پادگان ارتش در ابتدای سال ۶۰آماده پذیرش بسیجیان و آموزشهای نیروهای داوطلب مردمی‌شدند.

۶ – ترمیم و بازسازی نیروهای مسلح

بعد از دفاع مقدس ایشان رئیس بازرسی کل نیروهای مسلح شدند و با هیات‌های تخصصی که تشکیل دادند توانستند موجب بازسازی نیروهای مسلح شود و به نوعی موجب به روز شدن و تحرک نیروهای مسلح شدند.

۷ – تشکیل هیئت معارف جنگ

شهید صیاد شیرازی برای اینکه فرماندهی و نحوه فرماندهی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و تجربیات جنگ به دانشجویان دانشگاه افسری منتقل شود هیئت معارف جنگ را در سال 1373 ( جهت تهیه و تدوین تاریخ جنگ و انتقال معارف جنگ به نسل جوان ارتش ) تشکیل داد.

آشنایی با ده دانشگاه برتر فنی کشور

پس از آن که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از حضور 13 دانشگاه در بین دانشگاه های برتر جهان با رتبه بندی لایدن خبر داده بود، امروز نام ۱۰ دانشگاه کشور بر اساس مستندات دو پایگاه ISI و ISC بیشترین کمیت تولید علم ایران در حوزه فنی و مهندسی را تولید کرده اند
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از حضور 13 دانشگاه در بین دانشگاه های برتر جهان با رتبه بندی لایدن خبر داده بود، امروز نام ۱۰ دانشگاه کشور بر اساس مستندات دو پایگاه ISI و ISC بیشترین کمیت تولید علم ایران در حوزه فنی و مهندسی را تولید کرده اند

پس از آن که از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ایران برترین کشور منطقه در تولید علم اعلام شد، سرپرست این پایگاه به اعلام 10 دانشگاه کشور که در حوزه فنی و مهندسی از نظر تولید علم بیشترین کمیت را داشتند پرداخت.

 
ادامه مطلب ...

با 4 هسته ی ضدسرطان آشنا شوید

دانه یا بذر کتان در بین مواد غذایی، یک ضدسرطان قوی محسوب می شود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مصرف مواد غذایی مناسب به توقف رشد سلول های بدخیم کمک می کند. در این مطلب 4 هسته ی میوه ای را معرفی می کنیم که در مقابله با تومورهای سرطانی مؤثر عمل می کنند. لطفاً با ما همراه باشید.
 
سرطان از آن دست بیماری هایی است که هر روز از بعد جدیدی به آن نگاه می شود و پژوهش های زیادی در خصوص آن در دست انجام است. در اکثر موارد نتایجی به دست آمده است که نشان از کارآمدی مواد طبیعی دارد. تا امروز شیمی درمانی پرکاربردترین تکنیک مقابله با این بیماری بوده است اما متأسفانه همین شیوه ی درمانی به سلول های سالم و ارگان های دیگر نیز آسیب می زند. به نظر می رسد بهترین شیوه ی مقابله با این بیماری پیشگیری باشد. می توان با موادی طبیعی که خواصی ضدسرطانی دارند و فاقد عوارض جانبی هستند به جنگ این بیماری مهلک رفت. لازم است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید. مصرف مواد غذایی مناسب به توقف رشد سلول های بدخیم کمک می کند. در این مطلب 4 هسته ی میوه ای را معرفی می کنیم که در مقابله با تومورهای سرطانی مؤثر عمل می کنند. لطفاً با ما همراه باشید. 
ادامه مطلب را از دست ندهید...

 
 
 
ادامه مطلب ...

امیر شاه صفی: امروز نیروی هوایی در اوج اقتدار است

امیر شاه صفی:
فرمانده نهاجا گفت: هم اکنون نیروی هوایی ارتش به یاری خداوند متعال، بهره گیری از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و اتکا به دانش متخصصین و پیشکسوتان در اوج اقتدار و آبرو قرار دارد.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم اختتامیه همایش سالیانه مشترک معاونین عملیات و روسای بازرسی ایمنی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت رییس اداره عقیدتی سیاسی، سرهنگ معتمد رییس اداره حفاظت اطلاعات و دیگر فرماندهان و مسئولین این نیرو در هتل نهاجا برگزار شد، گفت: نیروی هوایی یک نیروی تاثیرگذار است که خیلی از معادلات را در صحنه نبرد برهم می زند.

 
ادامه مطلب ...

۷ فرمان برای بیدار ماندن پشت "فرمان"!

کارشناس امداد و نجات هلال احمر با تشریح اینکه چطور از تصادف پیشگیری کنیم؟ ۷ فرمان برای بیدار ماندن پشت فرمان خودرو را عنوان کرد.
به گزارش گروه وبگردی 20:30؛به‌طور قطع یک راننده عادی در طول عمر رانندگی خود حداقل در یک تصادف مقصر خواهد بود؛ این یک باور عمومی است.

در سوی دیگر، واکنش کلی رانندگانی که در تصادفات درگیر می‌شوند، این است که به تصادف به‌عنوان رخدادی نادر، غیرقابل پیش‌بینی و خارج از کنترل انسان مسئولیت‌پذیر نگاه می‌کنند.

ضمن اینکه قبل از تصادف هم تصور می‌کنند که آنقدر راننده هستند که هرگز چنین حادثه‌ای برای آنها اتفاق نخواهد افتاد.

اینکه رانندگان فکر می‌کنند خودشان نسبت به دیگر رانندگان ایمن‌تر هستند، احتمالاً براساس چنین تفسیری است که فقط افراد دیگر هستند که در تصادفات کشته می‌شوند. 

ادامه مطلب ...

حضور رهبر انقلاب در مراسم تشییع آیت‌الله واعظ طبسی

ه گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه) در مراسم تشییع پیکر مطهر حضرت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام) در حرم مطهر رضوی حضور یافتند.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم، رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر آن عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، نماز اقامه کردند.

حضور رهبر انقلاب در مراسم تشییع آیت‌الله واعظ طبسی

بازدیدسرلشکر صالحی از منطقه یکم نیروی دریایی

با حضور در بندرعباس

سرلشکر صالحی از منطقه یکم نیروی دریایی بازدید کرد

صالحی

فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش (بندر عباس) از یگان‌های مختلف این منطقه بازدید کرد.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران  امیر سرلشکر صالحی، فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش (بندر عباس) از یگان‌های مختلف این منطقه بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش ضمن بازدید از پیشرفت یگان‌های در حال ساخت در کارخانجات نیروی دریایی ارتش با حضور در ناوشکن الوند که به تازگی از سفردریانوردی و کشور هندوستان برگشته است با کارکنان این ناوشکن دیدار کرد.

در این بازدید که امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی نیز حضور داشت، سرلشکر صالحی با حضور در ناوتیپ زیرسطحی منطقه یکم امامت، یکان های مستقر در این ناوتیپ از جمله زیردریایی طارق را مورد بازدید قرار داد.

صنایع کشتی سازی شهید درویشی نیز مورد بازدید فرمانده کل ارتش  واقع شد که طی آن امیر سرلشگر صالحی با حضور در ناو پشتیبانی خارک از نزدیک روند تعمیرات این ناو را مورد بررسی قرار داد.

بازداشت یک جاسوس آمریکایی در ایران

وزیر سابق اطلاعات خبر داد

بازداشت یک جاسوس آمریکایی در ایران/ این جاسوس مأموریت داشت که با چند صد میلیون دلار یک شبکه جریانی ایجاد کند

مصلحی

وزیر سابق اطلاعات از بازداشت یک جاسوس آمریکایی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در دومین دوره سفیران وحدت که صبح امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه مستضعفین در آموزه‌های دینی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی ما مستضعفین جایگاه ویژه‌ای دارند و یکی از مبانی جدی حرکت، قیام و انقلاب امام خمینی(ره) توجه ویژه و خاص به مستضعفین بوده است و براساس آیات قرآن کریم و روایات، اراده الهی بر این قرار گرفته که مستضعفین در جایگاه اداره کنندگان جامعه بشری قرار گیرند. 

ادامه مطلب ...

فرزند رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله واعظ طبسی عیادت کردند.

عیادت فرزند رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله واعظ طبسی

مجتبی خامنه ای

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مجتبی خامنه‌ای» فرزند مقام معظم رهبری با حضور در بخش اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)، از آیت‌الله واعظ طبسی عیادت کرد.

ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت

صبح امروز

ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت


ناو سبلان

ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه شنبه) در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از ناوهای شهید نقدی، لاوان و بوشهر است صبح امروز (سه‌شنبه) در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.

این ناوگروه در چارچوب یک سفر آموزشی از تانزانیا بازدید خواهد کرد و چهار روز نیز در بندر دارالسلام توقف می‌کند.

ناوگروه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین بار در ماه ژوئن 2014 از بندردارالسلام بازدید کرده بود.

تانک صمصام؛ برگ برنده نیروهای زمینی جمهوری اسلامی ایران در نبردها

صمصام مدل بومی و بهسازی شده تانک پیشرفته ام ۶۰ است که زمانی یکی از تجهیزات زرهی اصلی نیروهای زمینی کشورمان محسوب می‌شد.
 
این تانک از 1960 تا 1987 تولید شده و در کشورهایی چون آمریکا، ایران، مصر، ترکیه، بحرین، اردن، لبنان، عربستان سعودی، اسپانیا، پرتقال، تایوان، یمن عمان و چندین کشور دیگر وارد خدمت شد. در ایران نیز حداقل 150دستگاه .از نمونه آ1 این تانک بکار گرفته شده است. این تانک به عنوان یکی از تانک های اصلی میدان نبرد در تمامی عملیات‌های مهم به کار گرفته شده و نقش مفیدی در پشتیبانی از واحدهای عمل کننده داشت.
 
تانک صمصام ایران؛
 

عربستان به دام افتاد


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ار پایگاه خبری شبکه العالم، نویسنده و روزنامه نگار مشهور عرب تأکید کرد که عربستان سعودی با دور شدن از مسأله فلسطین و نزدیک شدن به اسرائیل به دام آمریکا و غرب افتاده است. 

 
 «عبدالباری عطوان» در روزنامه «رأی الیوم» نوشت: معتقدیم که عربستان سعودی به دام تبلیغات تحریک آمیز آمریکا و غرب ضد ایران افتاد، دامی که هدف از آن دور کردن عربستان از مسأله فلسطین و نزدیک شدن به اسرائیل به عنوان منجی و همپیمان برای مقابله با «خطر شیعی فارسی» است، و این خطر‌‌ همان تبلیغات رسمی و رسانه‌ای آمریکا است که طی ده‌سال گذشته مشغول آن بوده‌اند. 
 
وی افزود: پس از تکمیل تبلیغات تحریک آمیز و به نتیجه رسیدن آن‌ها در فروش ۲۰۰ میلیارد دلار اسلحه به کشورهای (عربی) منطقه (خلیج فارس)، آمریکا از رویارویی با ایران دست کشید و عربستان را در نیمه راه تنها گذاشت، و همه راه‌های بازگشت را بست. 

آنچه طول انگشتان دست‌تان راجع به شما می‌گوید


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با نگاه به سه انگشت وسط دست چپتان و مقایسه طول آن‌ها می‌توانید شخصیت خود و دیگران را بهتر بشناسید. طول انگشتان نسبت به هم و مقایسه آن‌ها می‌تواند اسرار زیادی را در مورد شما فاش کند. 
محققان نشان داده‌اند که اگر انگشت حلقه‌ بلندتر از دو انگشت دیگر باشد آن فرد سخنران خوبی است و می‌تواند با حرف‌های خود دیگران را جذب کند و خود را از شرایط سخت نجات دهد. این افراد تسلیم‌ناپذیر هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به دیگران کمک کنند. آن‌ها ریسک‌پذیر هستند و در حل کردن مشکلات بسیار ماهر هستند. افرادی که شخصیت‌شان این گونه است مهندسان و سربازان بسیار خوبی می‌شوند و در حل جدول کلمات متقاطع بسیار سریع و هوشمند عمل می‌کنند. 
اگر انگشت اشاره از دو انگشت دیگر بزرگ‌تر باشد، اعتماد به نفس فرد بالا است و گاهی ممکن است به حدی اعتماد به نفس این افراد بالا باشد که مغرور باشند. این افراد لزوما درون‌گرا نیستند اما معمولا از گذراندن وقت با آن‌ها لذت می‌برید. این افراد هدف‌گرا هستند و در شروع یک رابطه عاطفی معمولا خجالتی هستند. این افراد از هر چه که دارند راضی و خوشحال هستند اما همواره برای پیشرفت تلاش می‌کنند. 
اگر طول انگشت اشاره و انگشت حلقه برابر باشد، فرد صلح‌طلب است و تحت هر شرایطی از بحث و جدال دوری می‌کند. این افراد وفادار و مهربان هستند. اما با وجود اینکه بسیار صلح‌طلب هستند هنگام خشم ممکن است ناگهان از کوره در بروند و واکنشی بسیار تند از خود نشان دهند. این افراد به طور معمول خشمی در درون خود دارند که گاهی آن‌ را نشان می‌دهند. در این شرایط باید فورا از آن‌ها فاصله بگیرید و یا پا به فرار بگذارید.

معجزه استفاده از تخم مرغ در سالاد


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالاد وعده غذایی سالمی است که مواد سالم و مغذی زیادی را به بدن می‌رساند. اما برخی از مواد استفاده شده در سالادها از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی آن قابل حل در چربی هستند و این بدان معنا است که بهتر است آن‌ها را با چربی بخورید تا خواص آن جذب بدنتان شود. 
راهی بسیار آسان، ارزان و در عین حال موثر برای سالم‌تر کردن سالادها، افزودن تخم مرغ به آن‌ها است. از این طریق مواد مغذی بیشتری از مواد موجود در سالاد جذب بدن شما می‌شود. البته نیمرو نباید به سالاد اضافه شود بلکه تخم مرغ باید به صورت آب‌پز یا نیمه‌آب‌پز به سالاد اضافه شود.
 زمانی که شما 1.5 تا3 تخم‌مرغ آب‌پز به سالادتان اضافه می‌کنید سبب می‌شوید که با مصرف سالاد لوتئین و زیگزانتین بیشتر یعنی حدود 4 تا 5 برابر به بدنتان جذب شود. به همین علت سالاد با تخم مرغ نسبت به سالاد بدون تخم‌مرغ بسیار مفیدتر و سالم‌تر است. علاوه بر این مصرف تخم مرغ پخته با سبزیجات نیز برای بدن بسیار مفید است زیرا جذب کاروتنوئید را به بدن افزایش می‌دهد. یادتان باشد که نباید زرده تخم‌مرغ را جدا کنید زیرا زرده تخم مرغ در سالاد بسیار مفید است و چربی موجود در آن سبب جذب مواد مغذی سالاد می‌شود. 
منبع: Family Life Goals

ترویج معارف اسلامی و شیعی موجب تقویت پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان می‌شود

امام خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان:

ترویج معارف اسلامی و شیعی موجب تقویت پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان می‌شود

رهبر انقلاب علی‌اف آذربایجان

رهبر معظم انقلاب اسلامی مقابله با فتنه‌انگیزی گروه‌های تکفیری در میان ملت‌ها را در گروی تقویت فعالیت‌های اسلامی برشمردند و گفتند:ترویج معارف اسلامی و شیعی موجب تقویت پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان می‌شود. 

ادامه مطلب ...

"لشکر چهارم زرهی" ارتش سوریه "آماده جنگ" با ترکیه؟!

اخیرا مطلبی در رسانه‌های خارجی مطرح شده که ارتش سوریه خود را برای حمله احتمالی زمینی ترکیه آماده می‌کند و در این زمینه تمهیدات گسترده‌ای اندیشیده که استقرار  "لشکر چهارم زرهی" ارتش سوریه در استان "لاذقیه" نمونه‌ای از آن است.   ادامه مطلب ...

کوچکترین اسلحه تاریخ

انگشتری باقابلیت شش گلوله بسیار ظریف 3.5 میلیمتری


افسران - کوچکترین اسلحه تاریخ

آمریکا در برابر حملات موشکی ایران عاجز است

پایگاه اینترنتی واشینگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: دولت آمریکا نمی‌تواند از خاک خود در مقابل حملات موشکی احتمالی ایران و کره شمالی محافظت کند.



  ادامه مطلب ...