وزیر دفاع: دشمن با فشار حداکثری در صدد توقف چرخ های صنعت خودرو سازی است

وزیر دفاع گفت: در سالی که به اسم " رونق" تولید نامگذاری شده است دشمنان با فشار حداکثری در صدد توقف چرخ های صنعت کشور از جمله خودرو سازی هستند.

وزیر دفاع: دشمن با فشار حداکثری در صدد توقف چرخ های صنعت خودرو سازی است

 

ادامه مطلب ...

امیر حاتمی: دشمن واقعیتِ قدرت، اراده و ثبات ما را پذیرفته است


حاتمی: دشمن واقعیت قدرت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است

مجموعه نرم افزار، کتب، منشورات وکتابخانه دیجیتالی دبیرخانه تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) با حضور وزیر دفاع و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  رونمایی شد. 

ادامه مطلب ...

سرلشکر موسوی:دشمنان می توانند در میدان جنگ، تجهیزات و جوانان ما را آزمایش کنند.


سرلشکر موسوی: دشمنان می‌توانند به روز بودن تجهیزاتمان را امتحان کنند

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در حاشیه مراسم اختتامیه دوره رزم مقدماتی دانش‌پژوهان ارتش، در پاسخ درباره فضاسازی رسانه‌های بیگانه درباره تجهیزات و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش، گفت: ادوات ارتش در معرض دید ملت قرار دارد و شما خبرنگاران هم بیش از سایرین این ادوات و تجهیزات را مشاهده کرده‌اید. مردم باید قضاوت کنند که آیا ادوات ارتش ادواتی فرسوده است یا اینکه توانایی مقابله با هر دشمنی را دارد. 

ادامه مطلب ...

دریادار حسین خانزادی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیروی دریایی پاکستان بازدید کرد

در دومین روز از سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به کشور پاکستان، امیر دریادار حسین خانزادی و هیئت همراه از دانشگاه مهندسی جوهر، پایگاه دریایی قاسم، کارخانه کشتی سازی و مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیروی دریایی پاکستان در شهر کراچی بازدید کرد.

دریادار حسین خانزادی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیروی دریایی پاکستان بازدید کرد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این بازدید با اشاره به اینکه در زمان صلح، آموزش بهترین و موثرترین مولفه  در راستای یادگیری و افزایش تجربه است، خاطرنشان کرد: در این تعاملات و ارتباطات آموزشی تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو نیروی دریایی می‌تواند در همه ابعاد‌ به اشتراک گذاشته شود و آموزش می تواند شروع همکاری دریایی در سطح دو نیروی دریایی باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دانش یک قدرت است، افزود: هنگامی که ما دانش را به اشتراک می گذاریم یعنی در اشتراک گذاری قدرت به نتیجه نهایی رسیده ایم و همکاری قدرتمند کشورهای همسایه می‌تواند امنیت جمعی را در منطقه بدون حضور بیگانگان تامین کند.

 ادمیرال زاهد الیاس فرمانده ناوگان کراچی تعاملات آموزشی و بازدید از ظرفیت های نیروی دریایی ایران و پاکستان را عامل بهبود و توسعه آموزش عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیروی دریایی پاکستان ظرفیت‌های بالایی دارند و ما از دانشجویان خلاق و به روز نیروی دریایی ایران برای ادامه آموزش در کشور پاکستان استقبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، دانشگاه مهندسی دریایی کراچی دارای رشته های مکانیک الکترونیک و صنایع دریایی و همچنین مدیریت سلاح و سیستم است که از 14 کشور دنیا  دانشجو می پذیرد.

حضور بر سر  مقبره قائد اعظم، رهبر و بنیانگذار  پاکستان و همچنین ادای احترام، اهدای گل و قرائت فاتحه پایان بخش برنامه های فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین روز از سفر خود به کشور پاکستان بود.

دعوت پاکستان از ایران برای شرکت در رزمایش بین المللی «امان»

فرمانده نیروی دریایی ارتش از دعوت نیروی دریایی پاکستان از نیروی دریایی ارتش برای حضور در رزمایش بین المللی امان خبر داد.

دعوت پاکستان از ایران برای شرکت در رزمایش بین المللی «امان»

 

ادامه مطلب ...

بالگردهای ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت تجهیز شدند


بالگردهای ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت تجهیز شدند

 امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان کشوری در ستاد هوانیروز برگزار شد گفت: امروز بالگرد‌های ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی متری و راکت مجهز شدند.

او با بیان اینکه بالگرد ۲۱۴ در قالب تیم ترابری در گذشته نمی‌توانست از خود دفاع کند افزود: امروز با دستان پرتوان متخصصین جوان هوانیروز و صنعت دفاعی کشور به دستاورد جدیدی دست یافته‌ایم و با تجهیز راکت و انواع موشک به بالگرد‌های ترابری و تهاجمی قابلیت جدیدی را در ماموریت‌ها آینده خواهیم داشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی تصریح کرد: موشک‌هایی که در گذشته بر روی بالگرد‌های هوانیروز نصب شده بود موشک تاو و کنترل بصورت سیمی بود و نهایت برد آن ۳۵۰۰ متر بود، اما در دوسال اخیر هوانیروز با کمک دانشگاه و صنایع دفاعی اقدام به تولید موشک‌های دور برد و تسلیح بالگرد‌ها به این موشک‌ها کرد.

فرمانده هوانیروز با اشاره به تولید انبوه قطعات هوانیروز در کشور گفت:صنعت هوانیروز بسیار پیچیده است، در حال حاضر هوانیروز در حوزه تولید قطعات به خود کفایی رسیده است، امروز بالغ بر ۲۴۰ هزار قطعه از این صنعت را در داخل کشور تولید و مورد استفاده بالگرد‌ها قرار دادیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی تاکید کرد: تحریم‌ها برای هوانیروز فرصت شد و روی پای خود ایستادن را به خوبی آموختیم، در حال حاضر کارکنان فنی هوانیروز با چشمان بسته سیستم پیچیده بالگرد‌ها را باز و بسته می‌کنند.

بازدید امیر صباحی فرد از گروه پدافند هوایی دزفول


بازدید امیر صباحی فرد از گروه پدافند هوایی دزفول

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از اماکن و بخش‌های مختلف گروه پدافند هوایی شهید سرتیپ قاسم حمید دزفول و سایت‌های راداری و موشکی این گروه بازدید کرد.

طی این بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش آمادگی سایت‌های تابعه این گروه را مورد بازدید و ارزیابی قرارداد و از تلاش و همت کارکنان این سایت‌ها تشکر کرد.

وی در جمع کارکنان گروه پدافند هوایی دزفول با اشاره به اینکه حفظ آمادگی و هوشیاری و نیروی انسانی همیشه آماده، از لوازم اصلی یک نیروی نظامی است بیان کرد: اعتماد به نفس، روحیه بالا و آمادگی برای نیرو‌های نظامی از مهمترین مولفه‌های آمادگی نیرو‌های مسلح است و دشمن وقتی بازدارندگی شما را ببیند و آمادگی‌تان را در تمام حوزه‌ها حس کند، جرأت تجاوز پیدا نمی‌کند. 

موج عظیمی از توسعه جاسک و سواحل مکران در راه است

 نداجا بخشی از تاریخ این منطقه خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حدود ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در منطقه سواحل مکران سکونت دارند و این رقم به سرعت رو به افزایش است، گفت: منطقه مکران ظرفیت جمعیت ۶ میلیون نفری دارد.

موج عظیمی از توسعه جاسک و سواحل مکران در راه است/ نداجا بخشی از تاریخ این منطقه خواهد شد

 

ادامه مطلب ...

تقدیر از ارتش به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی


تقدیر از ارتش به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعیارتش جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط با انتخاب شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی در مناطق سیل زده، مورد تقدیر قرار گرفت.

 پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط با موضوع تقدیر از کارآفرینان برتر ملی و معرفی ارگان‌ها و افراد مسئولیت پذیر در حادثه سیل ۹۸ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

در پنجمین دوره از این جشنواره از نهاد‌هایی از جمله سازمان داوطلبان هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان ایمیدرو (زیر مجموعه صنعت معدن)، سازمان صدا و سیما، شرکت فولاد خوزستان و افرادی نظیر آقای حاج حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا، آقای علیرضا حیدری قهرمان اسبق کشتی تقدیر شد و ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش اول و در مراسم افتتاحیه به عنوان یکی از مسئولیت‌پذیر‌ترین ارگان‌ها، مورد تقدیر قرار گرفت.  ادامه مطلب ...

سفره ماهی اولین تجربه ایران در ساخت پهپاد بال دلتا

یکی دیگر از پهپاد‌های جمهوری اسلامی ایران که در جهت تمرین نیرو‌های تازه‌کار و تست سامانه‌های پدافندی کشور ساخته شد سفره ماهی است، اما با یک ویژگی خاص، پهپاد سفره ماهی را می‌توان اولین تجربه نیروهای مسلح کشورمان در ساخت پرنده بدون سرنشین بال دلتا دانست.

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

  ادامه مطلب ...