از زمین‌گیر کردن کشتی فرانسوی‌ها تا اسارت ۱۶۰ مزدور/بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند؟


در صورت اشغال الحدیده، جمعیت بالای یمنی‌ها به گونه‌ای نیست که سعودی‌ها بتوانند ناآرامی‌ها را تحمل کنند.

بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند/ از زمین گیر کردن کشتی فرانسوی‌ها تا اسارت ۱۶۰ مزدور +فیلمنیروهای متجاوز سعودی و اماراتی در حمله‌ای که از چند روز پیش ضد منطقه ساحلی الحدیده آغاز کرده‌اند، همچنان درجا می‌زنند و نتوانسته‌اند به اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند.

تحلیلگران مسائل نظامی اعتقاد دارند که حجم این حمله با مشارکت نیروهای اماراتی و سعودی و حضور افسران نظامی فرانسوی و آمریکایی و مزدوران داخلی شامل نیروهای تروریستی تکفیری و جریان‌های هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهورسابق یمن بزرگترین حمله طی سه سال گذشته در یمن است.

نیروهای متجاوز همچنان در ورودی‌های جنوبی و غربی فرودگاه الحدیده هستند و در حالی که این فرودگاه حدود ۴۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد و منطقه‌ای غیر مسکونی است، حتی در رسیدن به یک هدف تبلیغاتی در اشغال فرودگاه نیز ناکام مانده‌اند. این در حالی است که خطوط امدادی آنها از جنوب نوار ساحلی به سمت شمال نیز قطع شده و طی روزهای اخیر محاصره این نیروها در منطقه تشدید شده است. 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

رهبر معظم انقلاب فرمودند: نباید نگاه مجلس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

لزومی ندارد معاهداتی که میدانیم مشکل دارد به‌خاطر جهات مثبت تصویب کنیم/مجلس خودش قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم تصویب کند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده امام راحل، عصاره فضائل یعنی جوهره برترین خصوصیات ملت خواندند و افزودند: نمایندگان در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور، رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط، تأثیرناپذیری از دیدگاه‌های غربی، انقلابی‌گری و پرهیز از اشرافی‌گری» را مورد توجه کامل قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان خدمت خالصانه به مردم را برترین عبادات دانستند و گفتند: همه اقدامات، رفتار و گفتار نمایندگان اگر برای خدا و در راه رضای او باشد، خدمت واقعی و موجب تقرب به پروردگار است.

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد


آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد

به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک رسما خروج آمریکا را از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل آنچه "رویکرد ضداسرائیلی" این شورا خوانده شده، اعلام کردند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری ضمن اعلام رسمی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، شورای حقوق بشر با مسائل حقوق بشر منافقانه برخورد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه "این شورا در انجام وظیفه خود موفق نبوده است" اضافه کرد: «برخی از کشور‌های عضو این شورای خود ناقض حقوق بشر هستند و به حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.»

نظریه: حقوق بشر آمریکایی یعنی این: کشتن مردم مسلمان عراق، سوریه، یمن، فلسطین، افقانستان، بحرین، لیبی، نیجریه اشکالی ندارد ولی اگر کسی یا سازمانی ، علیه جنایتکاران بین المللی مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است موضع گیری نماید، به مذاق آمریکایی ها خوش نمی آید و علیه آن موضع گیری می نمایند.که نمونه بارز آن همین موضع گیری است.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir/%d8%a2%d9%85%d8 

واکنش کارشناسان به #نامه_تحقیر ؛

گل به‌خودی کرباسچی در بازی ایران-آمریکا/ چرا عده‌ای از برجام عبرت نمی‌گیرند؟

کرباسچی و انصاری

جمعی از چهره‌های دست چندم سیاسی همصدا با ترامپ، از مسئولان کشور درخواست مذاکره با آمریکا کردند و به نوعی توپ را به سمت دروازه خودی شوت کردند.

 درست چند روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران پای میز مذاکره باز خواهد گشت، شماری از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای مشترک با اپوزیسیون خارج از کشور خواستار مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

در بخشی از نامه که به امضای 100 نفر از فعالین اصلاح‌طلب و ضدانقلاب‌های فراری رسیده، با اشاره به آنچه از دست رفتن فرصت مناسب گفت‌وگو با دولت باراک اوباما شده است، از مسئولان نظام درخواست شده است «با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود». 

ادامه مطلب ...

شلیک موشک نیرو‌های یمنی به تاسیسات آرامکو عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت آرامکو را در استان عسیر عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، انصارالله یمن یک موشک به تاسیسات آرامکو در جنوب عربستان شلیک کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز در خبری اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت آرامکو را در منطقه ابها در استان عسیر عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.

المسیره افزود تاسیسات نفتی آرامکو با یک موشک بالستیک از نوع بدر ۱ هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

شلیک موشک نیرو‌های یمنی به تاسیسات آرامکو عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت آرامکو را در استان عسیر عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، انصارالله یمن یک موشک به تاسیسات آرامکو در جنوب عربستان شلیک کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز در خبری اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت آرامکو را در منطقه ابها در استان عسیر عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.

المسیره افزود تاسیسات نفتی آرامکو با یک موشک بالستیک از نوع بدر ۱ هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

وزیر صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده، کیست؟


وزیر صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده، کیست؟

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک روز گذشته ضمن اعلام خبر بازداشت یک مقام سابق اسرائیلی، مدعی جاسوسی او برای ایران شد.

این نهاد امنیتی اسرائیلی مدعی شده است وی در مدتی که در نیجریه اقامت داشته با ماموران اطلاعاتی ایران در تماس بوده و دو مرتبه نیز با نام مستعار به ایران سفر کرده است!

در کیفرخواستی که در دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی علیه این مقام سابق اسرائیلی تنظیم شده، اتهام او کمک اطلاعاتی به دشمن [ایران] و جاسوسی علیه اسرائیل اعلام شده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «گونن سِگِو» ماه گذشته بازداشت شده ولی خبر بازداشت او تا روز گذشته مخفی نگه داشته شده بوده است.


  ادامه مطلب ...

درس دموکراسی در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد88/ رودستی که دشمن از دو خطبه رهبر انقلاب خورد

بدون شک پس از رفراندوم جمهوری اسلامی، مشارکت گسترده مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 یکی از نمادها و نمودهای اصلی مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در میان آحاد مختلف مردم بوده است. از همین رو دشمنان نظام و انقلاب سعی کردند تا بوسیله برخی از هم پیمانان خود در داخل کشور و همچنین نابخردانی که در دام نقشه دشمن افتاده اند، مسیر حرکت پرشور مردمی در انتخابات ریاست جمهوری را منحرف کرده و اصطلاحا جشن گسترده و پرشکوه تمرین دموکراسی در کشور را به جنبشی اعتراضی تبدیل نمایند.
حضور مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 در نماز جمعه تهران، بسیاری از غبارها را ربوده و با روشنگری، از اهداف پشت پرده دشمنان ذیل انتخابات ریاست جمهوری پرده برداری نمود. خطبه های رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه را می توان یکی از آوانگاردترین بیانات در دهه 80 دانست به نحوی که موجب فروکش شدن سیل اغتشاشات پیوسته خیابانی گردید. اما رهبری در این خطبه ها به چه مواردی اشاره کرده و چه نکاتی را برای مردم شفاف نمودند؟

درس دموکراسی در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد88/ رودستی که دشمن از دو خطبه رهبر انقلاب خورد


 
ادامه مطلب ...

اقدام هماهنگ دشمن با عناصر ضدانقلاب در راستای تحت فشار گذاشتن نظام اسلامی



گل به‌خودی کرباسچی در بازی ایران-آمریکا/ چرا عده‌ای از برجام عبرت نمی‌گیرند؟

اخیراً جمعی از اصلاح طلبان در نامه ای احمقانه و ذلت بار خواستار مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با ترامپ شده اند.

نویسندگان این نامه خفت بار با اشاره به از دست رفتنِ فرصت! دولت باراک اوباما از مسوولان تصمیم‌گیر نظام خواسته‌اند �فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی! اعلام کنند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا هستند تا قدمی در راه‌حل! مشکلات و اختلافات برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

http://javaninews.ir/%d8%a7%d9%82 

محمد ثلاث، عامل شهادت ۳ مامور ناجا اعدام شد


محمد ثلاث اعدام شدمحمدرضا ثلاث باباجانی در تاریخ ۳۰ بهمن و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود.

نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.

با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد اجرا گردید.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018


فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

به نقل از سایتratetheref ؛علیرضا فغانی داور ایرانی دیدار تیم های ملی آلمان و برزیل در جام جهانی 2018 روسیه توانست با قضاوت زیبای خود در این دیدار با رای گیری عموم مردم در صدر جدول بهترین قضاوت کنندگان جام جهانی 2018 روسیه قرار گیرد.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

امتیاز فغانی در این قضاوت 4.84 بوده و با این امتیاز توانسته است،صدر جدول را از داورانی همچون بیورن کوئیپرس و نستور پیتانا بگیرد.

گزارش تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا /ایران صفر - آمریکا 3

تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، از ساعت ۳ بامداد در آمریکا به مصاف تیم ملی والیبال آمریکا رفت.

گزارش لحظه به لحظه از دیدار ایران و آمریکا

شاگردان ایگور کولاکوویچ در 2 دیدار ابتدایی هفته چهارم به مصاف تیم‌های لهستان و صربستان رفتند که حاصل تلاش آن‌ها یک پیروزی مقابل لهستان و یک شکست مقابل صربستان بود.

تیم ملی امریکا نیز در این هفته از مسابقات در شرایطی که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد به دو پیروزی ۳ بر صفر مقابل لهستان و صربستان دست پیدا کرده بود و برای تصاحب سومین برد خود پا به نبرد با تیم ملی ایران گذاشت.

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال آمریکا:

  • میکا کریستنسن، متئو اندرسون، دنیل مکدانل، جفری جندریک، توری دفالکو، آرون راسل

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران:

  • محمدطاهر وادی، پوریا یلی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور

  • نتیجه مصاف دوتیم‌ ملی والیبال ایران و آمریکا /ایران صفر - آمریکا 3

نگاهی به مهمترین عملیات موشکی برون مرزی سپاه/ ۳ تُن آتش سپاه بر سر تروریست‌ها


نگاهی به مهمترین عملیات موشکی برون مرزی سپاه/ ۳ تُن آتش سپاه بر سر تروریست‌ها

 از میان همه موشک‌های مشهور ایرانی، از فاتح و ذوالفقار تا شهاب و قیام و عماد و قدر و سجیل، دو موشک برای مهمترین عملیات برون مرزی سپاه پاسداران در طول سال‌های اخیر انتخاب شدند.

28 خرداد سال گذشته، 11 روز پس از اقدام تروریستی اعضای وابسته به داعش در تهران که منجر به شهادت 18 نفر از هموطنان در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره)، شد، یگان موشکی سپاه پاسداران دست به یک عملیات مهم موشکی علیه تروریست‌های داعش در خاک سوریه زد.

صبح روز یکشنبه 17 خردادماه 96، دو عملیات تروریستی در دو نقطه از تهران رخ داد که اولین آنها در مجلس شورای اسلامی بود.

بیشتر بخوانید:

http://javaninews.ir/%d9%86%da%af%d8 

رزمایش "ذوالفقار ۹۷" ارتش آغاز شد

رزمایش تاکتیکی روی نقشه "ذوالفقار ۹۷" ویژه دانشجویان دوره ۲۸ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد.

رزمایش "ذوالفقار 97" ارتش آغاز شد

 

ادامه مطلب ...

آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد


انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امشب به پایان می‌رسد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش: اظهار کرد: انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 از روز شنبه 12 خرداد ماه آغاز شده است و تا ساعت 24 امروز 19 خرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: اصلاحیه رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد به همراه برگ راهنما از روز یکشنبه 13 خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

توکلی عنوان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز، 193 هزار و 400 داوطلب نسبت به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام /

آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد


حمله جهانی از 11 محور علیه ملت مظلوم یمن/ آیا دیپلمات‌های ایرانی بر سر یمن معامله می‌کنند؟


هادی محمدی

دیپلماسی کشورمان نباید بعنوان بخشی از پازل برنامه‌ریزی شده غربی عمل نماید، بلکه با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی باید جلوی اقدامات ضد انسانی که از طریق یک جنگ جهانی بر مردم یمن تحمیل شده را بگیرد.

انتصاب نماینده انگلیسی دبیر کل سازمان ملل به جای «ولد شیخ» که از توانمدی‌های سیاسی و تجربه‌ی دیپلماتیک و زیرکی‌های هوشمند برخوردار است، بخشی از راهبرد مرحله‌ای که پس از شکست‌های بن سعود و بن زاید برای به تسلیم وادار کردن مردم یمن برنامه ریزی شده است.



 

ادامه مطلب ...

نگرانی مادر و فرزند معلولش در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام زائری با انتشار این تصویر در اینستاگرامش نوشت:

همین حالا، خیابان طالقانی؛ مادر پیر دست تنها و خسته صندلی چرخدار پسر معلول را پیش می راند. وقتی آنها را از آفتاب خیابان به سابه پیاده رو همراهی کردم و خواستم برای عکس اجازه بگیرم گفت: فقط اول آرامش کنید و بهش اطمینان بدهید که دیر نشده! نگران است که به نماز جمعه نرسیم!

ناکامی نتانیاهو در متقاعد کردن اروپا به حمایت از رویکرد ترامپ علیه ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اروپایی‌اش هشدار‌های واهی خود علیه ایران را تکرار کرد اما در هدفش شکست خورد.

به نقل از شبکه المیادین،بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس نتوانست سران اروپا را به حمایت از خط مشی رئیس جمهور آمریکا علیه ایرانراضی کند.  

شبکه تلویزیونی المیادین درباره سفر بنیامین نتانیاهو به سه کشور اروپایی اعلام کرد: هدف اصلی سفر نخست وزیر اسرائیل به سه کشور اروپایی، جلب حمایت اروپا از موضع این رژیم علیه ایران بود. بنیامین نتانیاهو در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس هشدار‌های خود درباره ایران به ویژه برنامه هسته‌ای این کشور و حضور ایران در سوریه را تکرار کرد.  

گوینده کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت: «هدف از دیدار‌های نتانیاهو با سران آلمان، فرانسه و انگلیس، جلب حمایت اروپا از فشار‌های آمریکا بر ایران بود.»

روز قدس پرشور| "روزشمار نابودی اسرائیل در ارتش"

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فلسطین پاره‌تن اسلام است و کمک‌های ما به آنها مادی و معنوی بوده است و ما همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

روز قدس پرشور| "روزشمار نابودی اسرائیل در ارتش"

 

ادامه مطلب ...

#روز_قدس؛ نمایش وحدت مسلمانان جهان در فضای مجازی


کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی هشتگ #روز_قدس نفرت خود را از رژیم صهیونیستی نشان دادند.

#روز_قدس؛ نمایش وحدت مسلمانان جهان در فضای مجازی امروز هجدهم خردادماه سال 1397 مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس است؛ روزی که همه مسلمانان جهان یک صدا خواهان آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم آن از ظلم و ستم اشغالگران هستند و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند.

همزمان با راه‌پیمایی باشکوه روز قدس در نقاط مختلف کشور، کاربران فضای مجازی نیز هشتگ #روز_قدس را به یکی از پربحث‌ترین و داغ‌ترین موضوعات شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده‌اند.





 

ادامه مطلب ...

آمریکا و اسرائیل اساسا توان حمله نظامی به ایران را ندارند


یدالله جوانی

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه اقتدار دفاعی ایران تأمین‌کننده امنیت است، ‌گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سعی دارند با عملیات روانی وانمود کنند که قادرند به ایران حمله کنند تا بتوانند امتیاز بگیرند.

 امروز تمامی کارشناسان نظامی دنیا اتفاق‌نظر دارند که هر نوع اقدام نظامی آمریکا یا رژیم صهیونیستی علیه ایران با واکنش سریع و قاطع ایران مواجه می‌شود و بازنده اصلی هم متجاوزین خواهند بود.

واکنش گزارشگر بی‌بی‌سی به پویش روشنفکرنماها علیه کمیته امداد +عکس

گزارشگر بی‌بی‌سی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نسبت به پویش روشنفکرنماها علیه کمیته امداد واکنش نشان داد.

واکنش گزارشگر بی بی سی به پویش روشنفکرنماها علیه کمیته امداد +عکس دشمنان و عناصر خودفروخته در داخل کشور هر از چند گاهی با شایعه سازی در فضای مجازی موضوعاتی را مطرح می‌کنند تا سبب بی اعتمادی مردم به ارگانهای انقلابی شود. یکی از شایعاتی که در چند روز اخیر در شبکه های اجتماعی مطرح شد ماجرای هزینه کردن از اموال کمیته امداد جهت افطاری دادن به مردم فلسطین بود.

سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد در مورد این شایعه در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: قول داده ایم که همچون گذشته هیچ پولی از کمک های مردم، در خارج از مرزهای ایران اسلامی مصرف نشود و بر این وعده خود صادق بوده ایم و خواهیم ماند.

 

ادامه مطلب ...

انهدام گروهک تروریستی در شب قدر/ کشف و ضبط مواد منفجره از باند 3 نفره تروریست‌ها


 ماموران نیروی انتظامی خراسان جنوبی موفق به انهدام یک گروهک تروریستی شدند که قصد داشتند در شب‌های قدر دست به عملیاتی خرابکارانه بزنند.

بر اساس این گزارش، تکاوران پلیس در خراسان جنوبی در این عملیات ۳ نفر از اعضای این گروهک تروریستی را دستگیر کردند و از آن‌ها مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط شد.

اعضای این گروهک تروریستی قصد داشتند در شب‌های قدر عملیات‌های خرابکارانه‌ای را انجام دهند که با اشراف اطلاعاتی پلیس و دستگیری ۳ عضو این گروهک، ناکام ماندند.

انتهای پیام/

شناسایی و دستگیری باند 3 نفره تروریست‌ها در خراسان جنوبی

اتحاد روسیه و چین در برابر دشمن مشترکی به نام آمریکا


روسیه و چین در پاسخ به راهبرد امنیت ملی آمریکا اقدام به توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی میان خود کرده‌اند.

اتحاد روسیه و چین در برابر دشمن مشترکی به نام آمریکا به نقل از آسوشیتدپرس،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در‎ سفری که نشان می دهد چگونه فشارهای فزاینده آمریکا باعث نزدیکی هرچه بیشتر این کشور با چین شده است، تنها یک ماه پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهور روسیه به منظور دیداری رسمی عازم چین می شود.

روسیه و چین در پاسخ به راهبرد امنیت ملی آمریکا که در آن به این دو کشور به عنوان بزرگترین دشمنان آمریکا اشاره شده است اقدام به توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی،‌ سیاسی و نظامی میان خود کرده اند. پکن و مسکو همچنین تلاش می کنند سازمان همکاری شانگهای را که خود پایه‌گذاران آن بودند هرچه بیشتر تقویت کنند.

نزدیکی فزاینده روسیه و چین ناشی از روابط قدرتمند شخصی میان پوتین و شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین نیز هست‎؛

ایران - چین؛ آغاز هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال/ دوئل «لوزانو» و «کولاکوویچ» در سرزمین تزار‌ها

تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ روز جمعه (۱۸ خرداد) به مصاف تیم چین می‌رود.

 پس از پایان هفته اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ که برای تیم ملی والیبال کشورمان در 2 کشور فرانسه و آرژانتین سپری شد، مردان بلندقامت والیبال ایران، باید هفته سوم این رقابت‌ها را در کشور روسیه سپری کنند.

اولین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم این رقابت‌ها نبرد با تیم ملی والیبال چین است. تیمی که مربی سابق تیم ملی ایران، یعنیرائول لوزانو را روی نیمکت مربیگری خود دارد.

ایران و چین؛ آغاز هفته سوم / دوئل «لوزانو»  و «کولاکوویچ» در سرزمین تزارها///////پیش بازی روز جمعه (پنج نشبه انتشار //////

تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۱۶ روز جمعه باید در روسیه رودرروی تیم ملی چین قرار بگیرد و به دلیل ناکامی در 2 هفته ابتدایی و قبول چهار شکست در تلاش است با شکست دادن تیم چین، آغاز خوبی در هفته سوم داشته باشد تا برای نبرد سنگین مقابل برزیل و روسیه روحیه بالایی داشته باشد.