مستند رشادت‌های خلبان‌های ایرانی در دفاع مقدس رونمایی می‌شود

مستند رشادت‌های خلبان‌های ایرانی در دفاع مقدس رونمایی می‌شود

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، مستند سریالی «نبرد‌های فانتوم» بعنوان نخستین مستند با موضوع روایت رشادت‌های خلبانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی در نقش جنگنده فانتوم، رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از این مستند روز پنج‌شنبه ۲۶ شهریور با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

گفتنی است «نبرد‌های فانتوم» مستندی در سه قسمت ۴۲ دقیقه‌ای است که به شرح ماموریت‌ها و عملیات‌های خلبان‌های شکاری بمب افکن اف-۴ (ملقب به فانتوم) در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

مستند «نبرد‌های فانتوم» در خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

دریادار خانزادی از برگزارکنندگان رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد

دریادار خانزادی از برگزارکنندگان رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از کارکنان و برگزارکنندگان نیروی دریایی در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد.  ادامه مطلب ...

قادر؛ موشکی که تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرد

قادر؛ موشکی که تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، توان موشکی ایران طی چند سال اخیر یکی از دستاورد‌های بزرگ کشورمان در عرصه قدرت دفاعی کشور است. نقطه آغاز کسب این دستاورد‌ها را می‌توان شروع جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

توان موشکی ایران قدرتی است که از مهندسی معکوس آغاز شد و امروزه به عنوان یک دانش بومی و داخلی مطرح است. حضور شرکت‌های دانش بنیان و کمک به صنایع نظامی و موشکی ایران اسلامی در سال‌های اخیر باعث شده تا مسئولان و دانشمندان صنایع دفاعی کشورمان بتوانند با بهره‌گیری از علم و دانش روزِ دنیا پیشرفت‌های موثر و مهمی در طراحی و ساخت موشک‌ها ایجاد کنند. تنوع موشک‌های تولیدی در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی به نحوی است که امروزه از کوتاه‌بردترین موشک تا بلندبردترین آن‌ها را در اختیار داریم.  ادامه مطلب ...

شهید سلیمانی الگوی تربیت‌یافتگان مکتب عاشوراست

حاجی‌صادقی: شهید سلیمانی الگوی تربیت‌یافتگان مکتب عاشوراست/ از مقابله با استکبار خسته نمی‌شویم

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه از پایگاه فتح هوانیروز سپاه بازدید کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی تربیت یافتگان مکتب عاشورا یاد کرد و گفت: حاج قاسم عمر با برکت خود را به تلاش و مجاهدت در راه خدا گذراند و خداوند شهادتی برای شهید سلیمانی رقم زد که والاترین شهادت‌هاست.

وی، راه و طریق امام حسین (ع) را الهام بخش و درس آموز برای تمامی ادوار توصیف و تاکید کرد: از ایستادگی برابر استکبار و دشمن ظالم و زورگو و نیز خدمت به ملت عزیز ایران اسلامی خسته نمی‌شویم.

گفتنی است، بازدید از مراکز تخصصی پایگاه فتح هوانیروز از برنامه‌های نماینده، ولی فقیه در سپاه و هیئت همراه بود.

در این بازدید حجت الاسلام رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه، حجت الاسلام حاجی صادقی را همراهی می‌کرد.