اعلام آمادگی بیش از ۴ هزار دانشجو برای تحقق اهداف «گام دوم انقلاب» + لینک پیوستن به پویش


اعلام آمادگی بیش از ۴ هزار دانشجو برای تحقق اهداف «گام دوم انقلاب» + لینک پیوستن به پویشبیش از ۴ هزار و ۲۷۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور با پیوستن به پویش بزرگ «دانشجویان کشور در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب» آمادگی خود را برای تحقق مطالبات و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام کردند.

بنا بر این گزارش، این پویش روز گذشته به همت جمعی از دانشجویان راه‌اندازی شد و در این مدت یک روزه توانست بیش از ۴۰۰۰ هزار دانشجو را با خود همراه کند.

گفتنی است از همه دانشجویان که آینده سازی ایران اسلامی را سهم خود می‌دانند برای پیوستن به پویش دعوت شده است.

لازم به ذکر است، دانشجویان برای پیوستن به این پویش می‌توانند از طریق آدرس   https://telegram.me/game_dovom_bot اقدام کنند.


پهلوگیری ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس


پهلوگیری ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس/ ناوگروه شصت و یکم عازم ماموریت شد

 به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم استقبال از ناوگروه ۶۰اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از

ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر که بعد از گذشت ۵۲ روز و طی مسافت ۵۶۰۰ مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان به کشور بازگشت.

بیشتربخوانید:پهلوگیری ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس


لحظه به هلاکت رسیدن یکی از تروریست‌های حمله نیوزیلند +فیلم


لحظه به هلاکت رسیدن یکی از تروریست‌های حمله تروریستی نیوزلند +فیلمروز گذشته وقوع جنایتی هولناک در نیوزیلند باعث شوکه شدنمسلمانان جهان شد. ظهر جمعه گذشته به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزیلندی از وقوع حمله‌ای مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند که در پی آن  نفر ۴۹ کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

مشاهده فیلملحظه به هلاکت رسیدن یکی از تروریست‌های حمله نیوزیلند 

چرا سلبریتی‌های ایرانی نمی‌گویند «من هم مسلمان نمازگزار هستم»؟


آنها که برای قربانیان یازده سپتامبر شمع روشن کردند، هیچکدام نمیگوید من هم مسلمان نمازگزار هستمدر پی حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند که قلب همه مسلمانان جهان را آزرده کرد، علی علیزاده تحلیگر مسائل سیاسی و کارشناس سابق بی‌بی‌سی فارسی مطلبی را در خصوص سکوت غرب‌زدگان در برابر این کشتار تروریستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

علیزاده در اینستاگرام نوشت:

«لیبرالها، سکولارها، روشنفکران همه خاموشند. آنها که برای قربانیان آمریکایی یازده سپتامبر شمع روشن کردند، که برای کاریکاتوریستهای هتاک فرانسه مقابل سفارتش جمع شدند و با بغض گفتند من شارلی ابدو هستم، حالا همه ساکت شده‌اند. هیچکدام نمی‌گوید من هم مسلمان نمازگزار هستم.

بیشتربخوانید:چرا سلبریتی‌های ایرانی نمی‌گویند «من هم مسلمان نمازگزار هستم»؟

نجات یک لنج ایرانی توسط ناو ارتش در دریای عمان

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش یک فروند لنج تجاری ایرانی را که در دریا دچار مشکل فنی شده بود، نجات داد.

    نجات یک لنج ایرانی توسط ناو ارتش در دریای عمان

 

ادامه مطلب ...

امام خامنه‌ای: آمریکا دست به تهاجم حداکثری زده/ سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا را نصیب‌شان می‌کنیم

رهبر انقلاب فرمودند: آمریکا در مقابل ایران دست به تهاجم حداکثری زده اما اگر ما به بسیج حداکثری امکانات اقدام کنیم، سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا را نصیب‌شان خواهیم کرد.

امام خامنه‌ای: آمریکا دست به تهاجم حداکثری زده/ سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا را نصیب‌شان می‌کنیم

 

ادامه مطلب ...

نمایش توانمندی‌های نظامی ارتش در راهیان نور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش از برپایی ۴ نمایشگاه برای نشان دادن توانمندی‌های ارتش در راهیان نور خبر داد.

نمایش توانمندی‌های نظامی ارتش در راهیان نور

 

ادامه مطلب ...

لحظه شکار یک پرنده توسط عقاب + تصویر


 تصویر زیر یکی از پر بازدید‌ترین تصاویر اینترنتی است که در آن یک پرنده Seagull توسط عقابی بزرگ شکار شده و پرنده دیگر در حال تلاش برای نجاتش است.

لحظه شکار یک پرنده توسط عقاب + تصویر

«طرح نجوا» رونمایی شد.طرح نجوا چیست؟


«طرح نجوا» رونمایی شددر جریان بازدید سردار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا از مجموعه جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش، از طرح نجوا (نخبگان جوان ولایتمدار انقلابی) نهاجا در راستای ساخت نیروی هوایی تراز انقلاب رونمایی شد.

طبق این گزارش، طرح  نجوا، متشکل از نخبگان درون سازمانی و برون سازمانی در نیروی هوایی، در جهت طراحی آینده بهتر برای این نیرو و در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ساخت نیروی هوایی تراز انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

گفتنی است: یکی از اقدامات امیر خلبان نصیرزاده پس از فرماندهی در نهاجا تشکیل جلسات متعدد با نخبگان این نیرو است.

ضرورت تلاش جهادی برای نیل به اهداف تعیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب


بازدید سردار شیرازی از جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در مجموعه جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش از آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی این نیرو از جمله شبیه ساز ایلوشین، پهپاد کمان ۱۲ و سامانه بازدهی لیزری قطعات (LPS) بازدید کرد.

وی با ابراز خرسندی از حرکت شتابان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در مسیر روزآمدی تجهیزات، تولیدات این مجموعه را امیدوار کننده دانست.

بیشتربخوانید:ضرورت تلاش جهادی برای نیل به اهداف تعیین شده

اژدر والفجر با قابلیت‌های منحصر بفرد؛ از سامانه ضد فریب تا نابودی شناور‌های دریایی در چند ثانیه


قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصهفناوری‌های Ù…نتشر نشود// اژدر والفجرنظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

بیشتربخوانید:از سامانه ضد فریب تا نابودی شناور‌های دریایی در چند ثانیه

فرمانده کل ارتش دریافت نشان ذوالفقار را به سردار سلیمانی تبریک گفت


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی اعطای نشان ذوالفقار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به سردار ÙØ±Ù…انده کل ارتش دریافت نشان ذوالفقار را به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی تبریک گفتسرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی را به وی تبریک گفت و آن را نشانه لیاقت و شایستگی آن سردار سرافراز سپاه اسلام دانست.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی

فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ضمن ارج نهادن به همت و دلیرمردی رزمندگان غیور جبهه مقاومت و خلق حماسه ای تا ابد ماندگار در تاریخِ سرافرازی و عزت مسلمین و مستضعفین جهان که منجر به حفظ قلمرو امت اسلامی در برابر استکبار شد؛ اِعطای نشان ذوالفقار از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را به جنابعالی، فرماندهان و رزمندگان نیروی قدس، مجموعه ولایتمدار و جان‌ برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تبریک گفته و آن را نشانِ لیاقت جنابعالی و رضایت فرمانده و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله‌العالی) می دانم.

از خداوند متعال تداوم توفیق و سربلندی شما و کارکنان غیور و ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پناه ایزدمنان و در پرتو توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسئلت می نمایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی

بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه قرار دادیم/ صفر تا صد تجهیزات دفاعی را خودمان می‌سازیم


حضور بشار اسد در ایران به معنای پشتیبانی جمهوری اسلامی از محور مقاومت است/بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه ما در نزاجا است/صفر تا صد تجهیزات دفاعی را می‌سازیمامیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم ملت ایران اظهار کرد: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری سرلوحه عملکرد ما در نیروی زمینی است.

وی ادامه داد: تمام توان جوانان و کارکنان نیروی زمینی را بسیج کردیم که بتوانیم با معرفت گام دوم را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، جهادی و عرصه‌هایی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند برنامه ریزی کنیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این بیانیه چراغ راه گام دوم انقلاب اسلامی است،  افزود: انقلاب اسلامی ۴۰ سال محکم با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری روی پای خود ایستاده و در نیروی زمینی تمام توانمان را در مسیری که فرمانده معظم کل قوا تبیین فرمودند بسیج کرده ایم تا موثر واقع شویم.

بیشتربخوانید:بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه قرار دادیم

از سربازان خمینی تا سربازان خامنه‌ای/ در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ + موشن گرافیک


از سربازان خمینی تا  سربازان خامنه‌ای /

از سربازان خمینی تا سربازان خامنه‌ای/ در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ + موشن گرافیکموشن گرافیک جذابی از تغییر معادلات منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنید.

این موشن گرافیک "از سربازان خمینی تا سربازان خامنه‌ای/ در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟" نام دارد.

بیشتر بخوانید:در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ + موشن گرافیک


معافیت پزشکی حین خدمت سربازی چگونه است؟


 بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه، در رابطه با معافیت پزشکی حین خدمت سوالاتی دارند که در این گزارش به آن‌ها پاسخ داده شده است.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، سربازان در حین خدمت در صورت داشتن بیماری باید برای رسیدگی به وضعیت جسمی و روانی خود از طریق بهداری یگان خدمتی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:معافیت پزشکی حین خدمت سربازی چگونه است؟

حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی دفع شد


حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی دفع شدبامداد روز گذشته یک فروند کشتی نفتکش ایرانی که مورد تعرض ۱۱ فروند قایق دزدان دریایی در محدوده تنگه باب المندق در خلیج عدن قرار گرفته بود با اقدام به موقع تیم تکاوران محافظ کشتی‌های تجاری مستقر در شصتمین ناو گروه نیروی دریایی از دست دزدان دریای نجات یافت.


استخدام مشمولان وظیفه در دستگاه‌های دولتی چگونه است؟


استخدام مشمولان وظیفه در دستگاه‌های دولتی چگونه است؟بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی، در رابطه با امکان استخدام در دستگاه‌های دولتی سوالاتی دارند، که در این گزارش به تعدادی از آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

بیشتربخوانید:استخدام مشمولان وظیفه در دستگاه‌های دولتی چگونه است؟


فرمانده کل ارتش از منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) بازدید کرد


فرمانده کل ارتش از منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) بازدید کردامیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی ، فرمانده کل ارتش جمهوریاسلامی ایران با حضور در استان گیلان از منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و تعدادی از یگان های مستقر در این استان بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش، در این بازدید ضمن دیدار صمیمانه با فرماندهان و کارکنان منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع)، آمادگی رزمی، تاکتیکی و عملیاتی یکان های این منطقه و یکان های تکاور دریایی را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتربخوانید:فرمانده کل ارتش از منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) بازدید کرد


وجود جوانان انقلابی ، توطئه دشمنان را نابود می‌کند


وجود جوانان بصیر و انقلابی، توطئه دشمن را نابود می‌کندامیر دریادار تورج حسنی مقدم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، در آیین اختتامیه  هیئت معارف جنگ  شهید سپهبد صیاد شیرازی ویژه کارکنان وظیفه مرکزآموزش شهدای وظیفه نداجا در سیرجان، جهاد و ایستادگی در مقابل دشمنان را از مؤلفه‌های یک جوان انقلابی دانست.

بیشتربخوانید:وجود جوانان انقلابی ، توطئه دشمن را نابود می‌کند


دانشگاه دافوس ارتش آمادگی لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی را دارد


1به نقل از صداوسیما، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، در جمع خبرنگاران، درباره آمادگی این دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان خارجی اظهار کرد: این دانشگاه به لحاظ زیرساخت‌های سخت‌افزاری، علمی و محتوایی و تجربیات و بهره‌گیری از اساتید دارای ظرفیت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی است.

بیشتر بخوانید:دانشگاه دافوس ارتش آمادگی لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی را دارد


گام‌های مهم دافوس ارتش در جهت ارتقای سطح آموزشی


به نقل از صداوسیما، امیر سرتیپ دوم حسین ولی وند زمانی فرماندهدانشگاه فرماندهی و گام‌های مهم دافوس ارتش در جهت ارتقای آموزشیستاد ارتش امروز در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا اظهار کرد: این دانشگاه با قدمتی ۸۵ ساله توانسته در پرتو ایمان و عزم راسخ در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطالبات معمار کبیر انقلاب اسلامی و فرامین فرمانده معظم کل قوا گام بردارد.

بیشتر بخوانید:گام‌های مهم دافوس ارتش در جهت ارتقای سطح آموزشی

 

معافیت دانشجویی چگونه است؟


معافیت دانشجویی چگونه است؟

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با معافیت دانشجویی سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

بر اساس ماده ۳۱: دانش آموزان مدارس و دانشجویان مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تأیید آن وزارت و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی داخلی و خارجی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و طلاب حوزه‌های علمیه که در حین تحصیل به سن مشمولیت رسیده و یا می‌رسند،

بیشتر بخوانید؛ معافیت دانشجویی چگونه است؟

مطالب مرتبط:

 ماجرای حذف کسری خدمت سربازی بعد از عید نوروز چیست؟

  آیا معافیت سربازی از طریق ارائه مقاله ISI حقیقت دارد؟


رزمایش آموزشی «پرواز روی آب» برگزار شد


رزمایش آموزشی «پرواز روی آب» برگزار شدبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان علی عفیف فرمانده پایگاه هوانیروز اصفهان گفت: رزمایش آموزشی پرواز روی آب هوانیروز از جمله برنامه‌های آموزش خلبانان جوان و مومن هوانیروز است که هر سه ما یک بار به مدت یک روز برگزار می‌شود.
فرمانده هوانیروز اصفهان با بیان اینکه این نوع رزمایش می‌تواند در حفظ و ارتقا توانمندی خلبانان هوانیروز موثر باشد گفت: از جمله برنامه‌های آموزشی که برای دانشجویان رشته‌ی خلبانی در هوانیروز ارتش تدریس می‌شود و باید به صورت عملی به اجرا در آید، رزمایش پروازی آب خاکی است که با حضور اساتید مجرب و خلبانان توانمند هوانیروز برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: این برنامه آموزشی به ویژه در روز‌های حساس و در مناطق آب خاکی برای آمادگی خلبانان تیز پرواز هوانیروز با استفاده از بالگرد‌های شنوک و پشتیبانی بالگرد‌های ۲۱۴ انجام می‌شود.
وی گفت: امروز برنامه‌های آموزشی برای خلبانان جوان توسط خلبانان مجرب در مراکز و پایگاه‌های هوانیروز و برابر تدوین طرح‌ها و برنامه‌های درسی کاملا بومی صورت می‌گیرد.


افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق، ۴ میلیون کارمند کمتر دریافت می‌کنند

برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب (دوشنبه، سیزدهم اسفند ماه) با موضوع بودجه ۹۸ و با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

نوبخت در خصوص بودجه سال آینده وافزایش حقوق کارکنان دولت گفت: در موضوع افزایش حقوق اختلافاتی با مجلس داشتیم، اما اختلاف نظر میان دولت و مجلس همیشه عادی و طبیعی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در موضوع افزایش حقوق با توجه به اشکالات قانونی که در طرح مجلس وجود داشت، شخصاً یک یادداشت دستی را به رئیس قوه مقننه دادم که این اشکالات را متذکر شوم.

بیشتر بخوانید:افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق، ۴ میلیون کارمند کمتر دریافت می‌کنند/

فیفا قوانین فوتبال را تغییر داد


صد و سی و سومین نشست عمومی سالیانه فیفا با حضور اینفانتینو رییس فیفا و سایر اعضا برگزار شد که در این نشست در مورد اجرای قوانین بازی فوتبال تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:

قوانین فوتبال تغییر کرد

بیشتر بخوانید:فیفا قوانین فوتبال را تغییر داد