"جماران" و "بوشهر" به آب‌های آزاد می‌روند

 در قالب ناوگروه ۳۶ نداجا

"جماران" و "بوشهر" به آب‌های آزاد می‌روند

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ناو "بوشهر" و ناوشکن "جماران" در قالب ناوگروه سی و ششم ارتش به آب‌های آزاد خبر داد

ناوشکن جماران

ادامه مطلب ...

افزایش گستره پدافند هوایی کشور به ۳۷۰۰ نقطه

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در کاشان خبر داد

افزایش گستره پدافند هوایی کشور به ۳۷۰۰ نقطه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از افزایش گستره پدافند هوایی کشور به ۳۷۰۰ نقطه خبر داد و گفت: بر اساس اعلام نظر سازمان هواپیمایی ایکائو در کانادا، ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه را دارد.

امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء


  ادامه مطلب ...

دوشنبه از کتاب «پیوند ماندگار» با حضور امیر پوردستان رونمایی می شود

 توسط سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد

دوشنبه؛ رونمایی از کتاب «پیوند ماندگار» با حضور امیر پوردستان

مراسم رونمایی از کتاب «پیوند ماندگار» با حضور حسینیان، آل‌هاشم و پوردستان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

امیر پوردستان
ادامه مطلب ...

امنیت در مکران ضامن پیشرفت و سرمایه‌گذاری است

سردار دهقان:

امنیت در مکران ضامن پیشرفت و سرمایه‌گذاری است

وزیر دفاع با بیان اینکه امنیت منطقه مکران ضامن توسعه، پیشرفت و سرمایه‌گذاری است، گفت: سیستان و بلوچستان قطعاً تابلوی درخشانی در تحقق بخشیدن به موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرای پروژه آب نیروی مجتمع پتروشیمی و مجتمع فولاد مکران چابهار با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سواحل مکران دارد، گفت: امروز با وجود نیروهای مسلح مقتدر امنیت در سراسر ایران اسلامی برقرار است.

وی با بیان "به‌ عنوان نیروهای مسلح در سطح ملی دو نقش اساسی برای خود قائل هستیم"، افزود: ‌تأمین امنیت برای فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه و ‌کمک به دولت برای اجرایی کردن برنامه‌های توسعه در مناطق محروم را در دستور کار داریم.‌

وزیر دفاع با بیان اینکه نگاه کردن یا دیدن فقر در هر منطقه کشور برای مسئولان نظام و مقام معظم رهبری قابل قبول نیست، تصریح کرد:‌ اگر فقر از این نقاط به سمت مرزها پیش برود، حساسیت‌ آن بیش‌تر می‌شود، نیازمند توجه فراوان است و در نگاه فرامنطقه‌ای یک تهدید محسوب می‌شود.

سردار دهقان تأکید کرد: وقتی بحث عمران سواحل مکران اعلام شد، نیروی دریایی ارتش پیش‌رو در حرکت و تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه شد و امروز عزیزان ما در نیروهای دریایی ضمن پاسداری از مرزهای آبی در زمینه همکاری در پروژه‌های بزرگ پیش‌گام هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید به دنیا نشان دهیم و به مردم هم اطمینان دهیم که امنیتی که در این منطقه وجود دارد، ضامن توسعه، پیشرفت و سرمایه‌گذاری است.

سردار دهقان اضافه کرد: سیستان و بلوچستان قطعاً تابلوی درخشانی در تحقق بخشیدن به موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود.

طی این سفر یک روزه مجتمع بزرگ فولاد مکران چابهار نیز با ظرفیت 3 میلیون و 200 هزار تن با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مشاور رئیس جمهور و استاندار سیستان و بلوچستان کلنگ‌زنی شد، در مرحله نخست پروژه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن احداث خواهد شد که با تکمیل این مجتمع محصولاتی از جمله، گندله، آهن اسفنجی و غیره تولید می‌شود.‌

بر اساس گزارش مدیران مجتمع فولاد مکران میزان سرمایه‌گذاری این طرح بالغ بر 31 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 300 هکتار در منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار ایجاد خواهد شد.


چَف و فِلر؛ فرار جنگنده‌ها و بالگردها از چنگ موشک‌های راداری و حرارتی


یکی از راه‌های فرار جنگنده‌ها از چنگ موشک‌های حرارتی و راداری، استفاده از چَف و فِلر است. هم‌اکنون بسیاری از جنگنده‌های ایرانی به این امکان مجهز هستند.

جنگنده اف 14 و پرتاب فلر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، جنگ‌های امروزی، نبردهایی هستند که در آن‌ها پدافند و سامانه‌های دقیق پدافندی مشارکت جدی دارند و باید برای فرار از چنگ پدافند هوایی، جنگنده‌ها و هواپیماهای سنگین ترابری و سوخت رسان و حتی بالگردها، راهی پیدا می‌کردند.

در این بین، مهمترین راه انهدام پرنده‌ها توسط پدافندهای هوایی و جنگنده‌های رهگیر، استفاده از موشک‌های حرارتی و موشک‌های راداری است؛ البته استفاده از موشک‌های دوش پرتاب حرارتی مانند استینگر (ساخت آمریکا) و ایگلا (ساخت روسیه) توسط برخی گروهک‌های تروریستی در برخی کشورهای منطقه نیز، بعضا جنگنده‌ها و خصوصا بالگردها را دچار مشکل کرده است.  ادامه مطلب ...

پشت پرده جنجال‌سازی غرب علیه حمایت‌های نظامی روسیه از سوریه


در روزهای اخیر اقدام روسیه در تقویت حضور نظامی خود در سوریه به یکی از موضوعات خبرساز و بحث انگیز تبدیل شده است و واکنش آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی را بر انگیخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر اقدام روسیه  در تقویت حضور نظامی خود در سوریه به یکی از موضوعات خبرساز و بحث انگیز تبدیل شده است و واکنش آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی را بر انگیخته است . آنچه در این میان قابل توجه و تامل بوده این است که در حالیکه  روسیه تلاش می کند این مسئله را امری عادی و در چارچوب اجرای موافقتنامه ها و قرار دادهای نظامی و دفاعی امضاء شده میان  روسیه و سوریه معرفی کند و از حساسیت آن بکاهد اما در مقابل کشورهای غربی با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده کوشیده اند آن را اقدامی غیرمعمول معرفی کنند و هجمه سنگینی را علیه روسیه به راه اندازند .

این در حالی است که خود این کشورها و بخصوص آمریکا از چند سال پیش اقدام به دخالت نظامی در کشورهای منطقه از جمله عراق به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش کرده‌اند و در حال حاضر آمریکا در عراق حدود 10 هزار نیروی نظامی و 23 پایگاه نظامی در کردستان عراق  بخصوص اربیل دارد .حال سؤال این است که علت به راه انداختن اینهمه هجمه تبلیغاتی علیه روسیه در سوریه چیست ؟  ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با هشدار درباره تلاش های فریب کارانه آمریکا برای نفوذ از برخی روزنه ها، «اقتصاد قوی و مقاوم»، «توسعه روزافزون علم» و «حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان» را سه عامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ اعلام کردند و با بیان برخی نکات درباره انتخابات اسفند 94، افزودند: نتیجه هر انتخابات نیز مانند تک تک آرای مردم، حق الناس است و با همه وجود، از این حق ملت، دفاع خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ایام پربرکت ماه ذیقعده و لزوم بهره مندی از این فرصتهای گرانبها، ماه شهریور را نیز حاوی خاطراتی پرمعنا خواندند و خاطرنشان کردند: در همه حوادث این ماه از جمله کشتار مردم بیگناه به دست رژیم پهلوی در 17 شهریور 57، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر کشور در 8 شهریور 60، ترور شهید آیت الله قدوسی و شهید آیت الله مدنی در همین ماه و حمله صدام به ایران در 29 شهریور 59، ردپای مستقیم یا غیرمستقیم امریکا مشاهده می شود.  ادامه مطلب ...

انهدام برق‌آسای پایگاه‌های هوایی؛ پیام صریح ارتش به دشمن منطقه‌ای

به گزارش صدخبر ؛ پنجمین رزمایش هوایی «فداییان حریم ولایت» با محوریت پایگاه هشتم شکاری اصفهان و با حضور اسکادرانهای پروازی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 روز به مرحله اجرا در آمد.

در این تمرین گسترده هوایی، انواع جنگنده های شکاری بمب افکن و رهگیر، هواپیماهای ترابری سنگین و متوسط، سوخت رسان، ارتباطی، شناسایی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین حضور داشتند و با اجرای 3 مرحله عملیاتی متفاوت شامل «گسترش و شناسایی منطقه درگیری»، «تمرین درگیری هوایی، شلیک تسلیحات هوا به سطح و پدافند غیرعامل» و نهایتا «بازگشت به پایگاه مبدا» بخشی از توان رزمی نهاجا را به نمایش گذاشتند. 
ادامه مطلب ...

ده پرنده غول‌پیکر تاریخ هوانوردی + تصاویر

پرواز هواپیماهای غول‌پیکر در آسمان، برخلاف گذشته بسیار عادی شده است. بد نیست کمی به گذشته برویم و سیر تاریخی این پرندگان ترسناک را مرور کنیم. 
 
ادامه مطلب ...

تنها راه دفع شرّ قدرتهای سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است


رئیس جمهور قرقیزستان با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای آلماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان، با تأکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان کشورهای برادر و مسلمان، تأکید کردند: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همه‌جانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، مخالفت با تحمیل قدرتهای زورگو را یک اصل الهی و اسلامی برشمردند و با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور قرقیزستان در خصوص تعطیل کردن  پایگاه هوایی امریکا در این کشور و ضرورت مقابله با زورگویی قدرتها گفتند: قدرتهای سلطه‌گر و متجاوز دائماً علیه همه ملتهای دنیا توطئه می‌کنند اما اسلام، خواهان عزت ملتهای مسلمان است و تنها راه مقابله و دفع شرّ قدرتها نیز ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است.
  
ادامه مطلب ...

پدافند اولین سیلی را می زند


به گزارش صد خبر؛   امیر اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه جشنواره مالک اشتر که صبح امروز در ستاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد در جمع خبرنگاران و با اشاره به ملاک و معیارهایی افراد برگزیده در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره مالک اشتر یا همان اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا فقط درخصوص نیروی انسانی نیست و در خصوص چگونگی گستردگی نقاط پدافند هوایی نیز است.

وی افزود: یکی از نکات این جشنواره تصحیح مسیرها است مثلا اگر رادارهایی تولید شده و شاید نواقصی داشته اند با هدایت اشراف تصحیح شده اند. اما کسانی که بیشتر این مسئله را درک کرده اند و از نظر زمان و اهمیت موضوع به آن پرداختند در این جشنواره مورد قدردانی قرار می گیرند. 

ادامه مطلب ...

سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" فردا انجام خواهد شد


سوخت‌گیری جنگنده امیر سرتیپ دوم خلبان "مسعود روزخوش" سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های فردای رزمایش نهاجا و امکان انجام سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" اظهار داشت: سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" فردا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز دوم رزمایش همچنین انهدام اهداف زمینی با "هواپیماهای بمب‌افکن بردبلند" انجام خواهد شد و اهداف مشخص واقعی را از بین خواهیم برد.

  ادامه مطلب ...

رزمایش نزاجا مهرماه در غرب و آبان‌ماه در شرق کشور برگزار می‌شود


به گزارش صد خبر  ، امیر احمد‌رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم افتتاح فاز سوم پادگان ثامن الائمه ارتش شمال‌شرق کشور که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد جایگزینی پادگان‌های داخل شهر و انتقال آن‌ها به خارج از این محدوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با مدیریت حکیمانه فرماندهی کل قوا، اقدامات ارزنده‌ای در زمینه این جابجایی‌ها انجام شده به‌گونه‌ای که در 5 سال اخیر پادگان‌های لشگر 88 زاهدان و تیپ 188، لشگر 21 تبریز و تیپ 121 ساخته شده و یک یگان نیز در آن مستقر شده است.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه لشگر 92 و تیپ 192، پایاه هوانیروز آبیک و تیپ پیاده کهنوج نهبندان و قائن نیز در حال مطالعه و ساخت است افزود: پادگان‌های قزوین، زنجان، بجنورد و شیروان نیز در شرف انتقال است. 

ادامه مطلب ...

افشای جزئیاتی از کنفرانس قطر

قطر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه العربی الجدید در توجیه برگزاری کنفرانس فتنه و دخالت آشکار قطر در امور عراق و اقدامات تفرقه‌افکنانه رژیم آل ثانی نوشت :"در آخرین ساعات پنجشنبه (دوازدهم شهریور)، رایزنی‌هایی با حضور سه گروه اهل سنت عراق با پوشش کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و حمایت بین المللی و به‌میزبانی قطر با هدف دستیابی به دیدگاه مشترک برای اصلاح روند سیاسی عراق و ایجاد تشکل یک‌پارچه اهل سنت انجام شد تا این تشکل به‌عنوان طرفی در کنفرانس آشتی ملی باشد که برای تشکیل عراق جدید برای تمام شهروندانش به‌دور از طایفه‌گری و سهمیه بندی تلاش می‌کند".

این افشاگری از توطئه جدید مخالفان روند سیاسی عراق پس از صدام معدوم و تلاش آنها برای اجرای سناریوی خطرناک در این کشور در پوشش فریبنده آشتی ملی پرده برمی‌دارد.

عناوین فریبنده‌ای همچون طایفه‌گری، سهمیه بندی یا سهم خواهی، در حاشیه قرار داشتن اهل سنت بارها از سوی رژیم‌های مدعی دفاع از اهل سنت همچون عربستان و قطر و رسانه‌های پرتعدادشان تکرار شده است.

افشای هویت شرکت‌کنندگان

پایگاه العربی الجدید در ادامه فاش کرده است که شرکت کنندگان در رایزنی‌هایی که در دوحه انجام شد، سه گروه از اهل سنت عراق شامل "الجیش الاسلامی، اعضایی از حزب بعث عراق و شخصیت‌های اهل سنت شرکت کننده در روند سیاسی و در رأس آنها "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق و چند نماینده بودند که دیدگاه‌های خود را به‌صورت مکتوب به وزارت خارجه قطر درباره اصلاح روند سیاسی کنونی عراق تقدیم کردند که این دیدگاه‌ها شامل اصلاح قانون تروریسم، لغو قانون ریشه‌کنی حزب بعث و سهم خواهی و آزادی زندانیان سیاسی و همچنین تشکیل عراق ملی و چندحزبی و نه طایفه‌ای! بوده است به‌طوری که کمیته مشترکی از سه گروه اهل سنت شرکت کننده در نشست دوحه به‌منظور دستیابی به دیدگاه واحد و یک‌پارچه برای تشکیل تشکل سنی واحد ایجاد شود که این کمیته خواستار برگزاری کنفرانس آشتی ملی و توافق درباره مکان و زمان برگزاری آن خواهد شد! 

ادامه مطلب ...

حکایتی از سحرگاه حساس میلاد موعود عج


برای رسیدن به شادی حقیقی همراهی با امام معصوم شرط است

در روایات فراوان، از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلَّم)نقل شده است که مردی از خاندان او به نام مهدی(علیه السلام) قیام خواهد کرد و بنیان ستم را واژگون خواهد ساخت. فرمانروایان ستمگر عباسی با اطلاع از این روایت در پی آن بودند که در همان ابتدای ولادت امام مهدی(علیه السلام) او را به قتل رسانند. بنابراین از زمان امام جواد(علیه السلام)، زندگی امامان معصوم(علیهم السلام) با محدودیت های بیشتری همراه گشت و در زمان امام حسن عسگری(علیه السلام) به اوج خود رسید به گونه ای که کمترین رفت وآمد به خانه آن بزرگوار از نظر دستگاه حکومت، مخفی نبود.


پیداست در چنین شرایطی باید تولد آخرین حجت حق و موعود الهی در پنهانی و به دور از چشم دیگران می بود. به همین دلیل حتی نزدیکان امام یازدهم از جریان ولادت امام مهدی(علیه السلام) بی اطلاع بودند و تا چند ساعت پیش از تولد نیز، نشانه های بارداری در نرجس خاتون مادر بزرگوار امام دوازدهم دیده نشد.(1)

ادامه مطلب را از دست ندهید...  
ادامه مطلب ...

سامانه موشکی تلاش با تجهیز به "موشک صیاد ۳" کاملا بومی شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، روز شنبه هفته جاری نمونه جدیدی از سامانه موشکی تلاش توسط امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش و به‌مناسبت دهم شهریور سالروز تشکیل این قرارگاه رونمایی شد. این سامانه قادر است "رهگیری و درگیری" با اهداف را به طور توأمان انجام داده و با اهداف مختلف در ارتفاع متوسط و بالا مقابله کند که به گفته امیر اسماعیلی، این قابلیت، از قابلیت‌های فنی و پیچیده این سامانه موشکی است. سامانه موشکی تلاش که شنبه هفته جاری رونمایی شد، حاصل تلاش‌های متخصصان کشورمان در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود. لانچر پاتریوتی سامانه موشکی تلاش بومی پیش از این و در سال‌های گذشته، سامانه‌های سه‌گانه تلاش با موفقیت تست و رونمایی شده بودند. تلاش 1 و 2، سامانه‌ای موشکی با به کارگیری موشک‌های بومی صیاد 2 و بهره‌گیری رادارهای بومی بود که در به‌روزرسانی و افزایش قابلیت‌های سامانه موشکی تلاش 2، ضمن ارتقاهای جانبی، سامانه موشکی اس 200 نیز با این سامانه تلفیق شد و سامانه جدیدی به نام سامانه موشکی تلاش 3 تست و رونمایی شد. اما مهمترین ویژگی سامانه جدید موشکی تلاش به نسبت سامانه‌های موشکی تلاش 1، 2 و 3، این است که این سامانه نسبت سامانه‌های قبلی تلاش، کاملا بومی سازی شده است به نحوی که سامانه موشکی اس200 روسیه که به صورت تلفیقی و برای هدف قرار دادن اهداف برد بلند و ارتفاع بالا در سامانه به کار گرفته شده بود، از "سامانه سلاح" سامانه تلاش حذف شده است.  ادامه مطلب ...

پیامک وادع مادر و فرزند قبل از شهادت +عکس

تصویری دردناک از آخرین لحظات یک مادر و فرزند قبل از شهادت منتشر شده است.

 
ادامه مطلب ...

امروز ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است*


شمخانی: امروز ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش "اقتدار ملی؛ دولت ملت، همدلی و همزبانی" که امروز(پنجشنبه) در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارای اقتدار ذاتی ناشی از دین، فرهنگ و جغرافیا بوده و امروز امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است.
 
وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین و پُر وزن‌ترین مولفه اقتدار ما، قدرت اقتصادی است که ناشی از تحقق اقتصاد مقاومتی با ساختارهای مناسب خواهد بود.
 
شمخانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به شکل گیری جریان تکفیری در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: جریان تکفیری با نام دولت اسلامی عراق و شام یک نشانه جغرافیایی را مطرح می‌کند که بسیار خطرناک است. **
ادامه مطلب ...

آرزو می‌کنید کاش زودتر می‌دانستید


شاید باورتان نشود که با روش غلط مسواک زدن و عادت‌های نادرست چه عواقب ترسناکی در انتظار سلامت دندان‌هایتان خواهد بود.

 
ادامه مطلب ...

مواضع انقلابی را صریح و بدون رودربایستی بیان کنید

رهبری

به‌گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و هیئت وزیران، فلسفه نام‌گذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر را به‌عنوان هفته دولت، زنده ماندن شاخص‌های فکری، رفتاری و شخصیتی آن دو شهید عزیز خواندند و با تقدیر از تلاش‌های دولت، از جمله در زمینه کاهش تورم، آرامش و ثبات اقتصادی، سلامت و بهداشت و پایان مذاکرات هسته‌ای، تأکید کردند: در روند حرکت عمومی کشور، «توجه کامل به تداوم دشمنی دشمنان، هوشیاری در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان، پرهیز از حاشیه‌سازی، حفظ شتاب علمی، مدیریت عرصه فرهنگ بر مبنای اصول و شعارهای امام و انقلاب، توجه به عدالت در مسیر پیشرفت، مدیریت جدی بازرگانی خارجی، تدوین برنامه‌ای منسجم و زمان بندی شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه کامل مسئولان قرار داشته باشد.  ادامه مطلب ...

همیشه پای اسرائیل در میان است


به گزارش مشرق، روزنامه وطن امروز در یادداشتی به قلم «مجتبی اصغری» با اشاره به روند تحولات منطقه و تامین منافع رژیم صهیونیستی در این تحولات نوشت:

انتشار اخبار گل و بلبلی در شرایطی که کل مرزهای جغرافیای سیاست منطقه دستخوش تغییرات لحظه‌ای است و مرزهای سیاست خارجی ایران بیش از همیشه مورد هجوم دشمن قرار گرفته، کماکان در رسانه‌های زنجیره‌ای و حتی برخی تریبون‌های رسمی کشور ادامه دارد. ما شاهد تحولاتی سریع در منطقه هستیم که رصد اوضاع نشان می‌دهد دست‌کم در شروع ماجرا، بشدت تامین‌کننده منافع رژیم غاصب صهیونیستی است.
  ادامه مطلب ...

آمریکا با «جنگ نیابتی» به‌دنبال کشاندن ناامنی به ایران است

 

 «روند تحرکات آمریکا در منطقه، عراق ، سوریه و یمن نشان داد که آمریکا هیچ اقدام ضدداعش ندارد. آمریکا امروز جنگ نیابتی را در منطقه دنبال می‌کند تا ناامنی را به ایران بکشاند. هدف ایجاد آشوب و نا آرامی بلندمدت در منطقه است».


ادامه مطلب ...

آمریکا با «جنگ نیابتی» به‌دنبال کشاندن ناامنی به ایران است

 

 «روند تحرکات آمریکا در منطقه، عراق ، سوریه و یمن نشان داد که آمریکا هیچ اقدام ضدداعش ندارد. آمریکا امروز جنگ نیابتی را در منطقه دنبال می‌کند تا ناامنی را به ایران بکشاند. هدف ایجاد آشوب و نا آرامی بلندمدت در منطقه است».


ادامه مطلب ...