آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت


حائری شیرازی

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس خبرگان به دیار باقی شتافت.

 دقایقی پیش آیتالله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده سابق شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر، دعوت حق را لبیک گفت.


اولین روز ملی قطر بدون عربستان و با «پرچم ایران»

روز ملی قطر، امسال در سایه بحران روابط دوحه و ریاض در فضای متفاوتی برگزار شد. متفاوت از حیث سیاسی و امنیتی. تدابیر امنیتی مراسم امسال بیشتر بود تا جایی که تصاویر محافظان مسلح تمیم (امیر قطر) که در حال دست دادن با جمعیت حاضر بود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

از حیث سیاسی نیز، باید به جای خالی پرچم‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد. از طرفی هم، گفته شد که حضور میهمانان ایرانی و ترکیه‌ای کاملا پررنگ بود. 

این چیزی است که برخی رسانه‌های مصری و سعودی با سوءاستفاده از آن تلاش کردند تا به این مناسبت، دوباره به سران دوحه حمله کنند و آنان را «مزدور» یا «متحد» ایران نشان بدهند در حالی که هر دو توصیف «غلط» است. 

  ادامه مطلب ...

بتن‌ریزی فضایی مرغوب‌تر اما مظلوم‌تر از صنعت هسته‌ای

ماهواره

به گفته رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم که از باسابقه ترین افراد در صنعت موشکی و فضایی کشور محسوب می شود، تا آبان ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ درصد اهداف سند جامع توسعه هوفضای کشور محقق شده است.

 برنامه فضایی کشور به عنوان یک برنامه با اولویت "الف" در بین اسناد توسعه علمی کشور مطرح بود که در دهه گذشته با شتاب بالایی روند رو به رشد خود را آغاز کرد و در فاصله سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ علاوه بر پرتاب کاوشگرهای مختلف فضایی، سه ماهواره امید، رصد-۱ و نوید را نیز با موفقیت در مدار قرار داد. اما از سال ۱۳۹۲ و به بیان دقیقتر از ۱۳۹۳ به ناگهان با افت قابل توجه و به تعبیر برخی دست اندرکاران امر، توقف رو به رو شد که برخی این اتفاق را ناشی از توافقات نانوشته با قدرتهای خارجی رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک می دانند.

واکنش آمریکا به هدف قرار دادن ریاض توسط انصارالله


سخنگوی وزارت خارجه امریکا

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به حمله موشکی ارتش یمن به کاخ «الیمامه» در ریاض، پایتخت عربستان واکنش نشان داد.

  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به جنایت‌های جنگی عربستان سعودی، شلیک موشک بالستیک توسط ارتش یمن به سمت کاخ «الیمامه» در ریاض را محکوم کرد.

«هیثر نائورت» در این بیانیه همچنین بار دیگر ایران را به تأمین سلاح‌های پیشرفته برای اعضای انصارالله متهم کرده و مدعی شده که این موضوع باعث طولانی‌ شدن درگیری‌ها در این کشور شده است. 

رازهایی مهم از ناشناخته‌ترین موشک «هایپرسونیک» ایران

تصاویر موشک فاتح-110 نسل چهارم و نیز نمونه های شلیک شده در رزمایش های پیامبر اعظم با موشک ذوالفقار می توان به افزایش نسبی طول و قطر موشک جدید پی برد. بنا بر گزارش خبرگزاری فارس که حاکی از قطر 68 سانتیمتری ذوالفقار است می توان حدود 11 درصد افزایش قطر نسبت به فاتح-110 که قطر 61.6 سانتیمتری داشت را مشاهده کرد.

 
ادامه مطلب ...

به ۶۳ سال حبس محکوم شده‌ام


حمید بقایی

حمید بقایی مدعی شد دادگاه او را به ۶۳ سال حبس محکوم کرده است.

  حمید بقایی دقایقی پیش در کانال تلگرامی خود مدعی شد،‌دادگاه برای او حکم حبس 63 ساله صادر کرده است.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

فرار ۵۹۰۰ عضو داعش از سوریه و احتمال عزیمت به افغانستان / داعش در افغانستان تحرکاتی دارد. ما به‌عنوان کشورهای منطقه، وقتی از شکست داعش در سوریه و عراق ابراز خرسندی می‌کنیم باید مراقب باشیم و بررسی کنیم که داعشی‌های که زنده مانده کجا فرار کرده‌اند؛ این ۵۹۰۰ داعشی که از رقه فرار کرده‌اند الان کجا هستند؟ بدون شک یکی از جاهایی که داعشی‌ها تمایل دارند حضور داشته باشند افغانستان است؛ همین اخیراً نیروهای امنیتی ما موفق شدند درلوگر ۱۱ داعشی را دستگیر کنند.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

ادعای آمریکا در ارائه شواهدی از نقض تعهدات بین‌المللی از سوی ایران!


 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت دیپلماتیک آمریکا در بیانیه ای مدعی شد نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل امروز، پنج شنبه، اسناد غیرقابل انکاری را ارائه خواهد داد که نشان می دهد ایران بطور عمد پایبندی های بین المللی خود را نقض کرده و تلاش کرده است بر روی نقض تعهدات بین المللی خود سرپوش بگذارد(!).

 




  ادامه مطلب ...

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند


جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

 مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران روز گذشته (دوشنبه 20 آذرماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار از مواضع سوئیس در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس قدردانی کرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به مسائل بحرین و یمن در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند اما باید در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تسریع گردد.

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد


دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

  دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران، با شعار «فرماندهی و کنترل در بحران» از دقایقی پیش به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، در مجموعه فرهنگی پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

گفتنی است در این مراسم امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.

هشدار تکان‌دهنده دانشمندان هندی: تا ۱۲روز دیگر، بشریت نابود خواهد شد!+ تصاویر


ه نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دانشمندان هندی در جدیدترین پیش بینی خود مدعی شدند یک ویروس فضایی ناشناس، بشریت را در 23 دسامبر نابود خواهد کرد.

هشدار تکان دهنده دانشمندان هندی: تا 12 روز دیگر، بشریت نابود خواهد شد!

   ادامه مطلب ...

عامل حمله نیویورک از جمله پیروان وهابیت عربستان است


  ریچارد بلک، سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت عامل حمله نیویورک از جمله افرادی است که از وهابی‌گری عربستان پیروی می‌کنند.

او در پاسخ به پرسشی با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر و حمله شب گذشته در نیویورک گفت: این افراد همان افرادی هستند که از عربستان سعودی و نوع «اسلام» آن که وهابی‌گری است، پیروی می‌کنند. این بسیار هولناک است. ما در اینجا با فردی افراط‌گرا از بنگلادش روبرو هستیم. او (عامل حمله نیویورک) تلاش کرد تا آنجا که ممکن است خود را وارد جمعیت کند تا بیشترین خسارات و تلفات ممکن را به همراه داشته باشد.

بسیاری از قطعات مورد نیاز کشور در سازمان صنایع هوایی طراحی و ساخته می‌شود


تدبیر فرمانده کل قوا برای تولید جنگنده بومی توسط وزارت دفاع

  رئیس و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بازدید کردند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در جمع مدیران ارشد این سازمان گفت: پیشرفت‌های موجود درکشور و سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح بر خلاف مشکلات و تحریم‌های موجود، مبتنی بر فناوری‌های نوین جهانی است.

 امیر سرتیپ بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح گفت ساخت قطعات صنعت هواپیمایی کشور را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری از وظایف سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: به حمدالله به چنان فنآوری و تکنولوژی دست یافته‌ایم که بسیاری از قطعات مورد نیاز کشور در سازمان صنایع هوایی طراحی و ساخته شده است.

ارتش در بیانیه‌ای اقدام اخیر آمریکا علیه قدس اشغالی را محکوم کرد

آرم ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم  کرد. 

ادامه مطلب ...

جهان اسلام یکپارچه علیه صهیونیست‌ها+ تصاویر

 ملت ایران: "رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد"

راهپیمایی1

ملت انقلابی ایران در نقاط مختلف کشور در پی انتخاب "قدس" به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، دست به تظاهرات ضد آمریکایی ــ صهیونیستی زدند. 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری: تصمیم ترامپ نویدبخش انتفاضه جدید علیه صهیونیست‌ها است

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس

سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اصلاً اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف و جایگزین شود. 

ادامه مطلب ...

ویزیت رایگان ۵۰هزار نفر در پایان رزمایش مردمیاری ارتش

امیر رجبی اعلام کرد

رزمایش مردم‌یاری ارتش در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

رزمایش بزرگ مردمیاری محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی پایان یافت. 

ادامه مطلب ...

ویزیت رایگان ۱۹ هزار نفر در رزمایش ارتش

بیمارستان صحرایی ارتش

امیر رجبی از انجام ۱۹۰۰۰ ویزیت رایگان توسط پزشکان ارتش در رزمایش محمد رسول الله خبر داد. 

ادامه مطلب ...

"سپر" جدیدترین ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش + تصاویر

تحویل‌ ناو موشک انداز سپر به نیروی دریای ارتش توسط وزارت دفاع

تصاویری دیدنی از الحاق ناو موشک انداز سپر به ناوگان شمال نداجا منتشر شد. 

ادامه مطلب ...

ظریف: اقدام دیوان عالی آمریکا در همراهی با دستور ترامپ تأسف بار است

ظریف 1

وزیر خارجه کشورمان در توییت تازه خود درباره اقدام دیوان عالی آمریکا در همراهی با دستور ترامپ نوشت: این نهاد از دستور اجرایی ترامپ برای منع ورود مسلمانان به آمریکا دفاع کرد. تاسف بار است! 

ادامه مطلب ...

سوره تکویر چکیده‌ای از علم زمین شناسی است


  پروفسور بهرام عکاشه پدر علم زلزله شناسی ایران با حضور در برنامه حالا خورشید گفت: دانشجویان دکتری را موظف می‌کنمسوره تکویر را با تفسیر استاد الهی قمشه‌ای بخوانند و پژوهش کنند چون این سوره چکیده‌ای از علم زمین شناسی  است.

پروفسور عکاشه اظهار کرد: اگر در تهران زلزله 7 ریشتری بیاید حداقل 7 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

حرکت جالب وزنه‌بردار ایرانی در مقابل دختر اهداکننده مدال


 علی هاشمی وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم کشور امروز در مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا موفق به کسب مدال طلا در مجموع حرکت یک ضرب و دوضرب شد. او در یک ضرب با ۱۸۳ کیلوگرم طلا گرفت. در دوضرب با ۲۲۱ مدال برنز را کسب کرد و در مجموع با ۴۰۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد.

پس از کسب این موفقیت و در هنگام دریافت مدال طلا، دختر آمریکایی که مدال را به گردن هاشمی آویخت، قصد دست دادن با او را داشت که علی هاشمی از این کار امتناع کرد. نکته جالب اینجا بود که دختر همچنان متوجه ماجرا نبود و دستش را بالا نگه داشته بود به طوری که علی هاشمی مجبور شد برای او توضیح دهد "نمی‌توانم با شما دست بدهم، من مسلمانم!".

انگیزه‌های قوی برای فراموشی یاد شهدا وجود دارد


دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها با امام خامنه‌ای

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب یاد شهیدان فراموش و کهنه شود و فعالیت‌هایی همچون کنگره شهدا پادزهر آن توطئه و حرکت مسموم است.

ارتش یمن به‌سوی نیروگاه‌های اتمی ابوظبی موشک کروز شلیک کرد


موشک کروز

نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

در همین راستا، «عزیر راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که «شلیک موشک به‌سوی نیروگاه‌های ابوظبی حاوی پیامی سیاسی و نظامی است»، وی همچنین تصریح کرد که «موشک به هدف خود»‌ اصابت کرده است.

تقویت نیروهای مسلح آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند


رهبر انقلاب مالک اشتر

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:تقویت نیروهای مسلح آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند.

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برگزیدگان جشنواره مالک‌اشتر با اشاره به خصومت‌های تمام‌نشدنی دشمنان با ملت و نظام اسلامی، مواجهه با این معارضه‌ها را در گرو ایستادگی و تقویت روزافزون توانایی‌های نیروهای مسلح خواندند و تأکید کردند: امروز نیروهای مسلح به بهترین نیروی انسانی از لحاظ فکری، عملی، عزم و اراده احتیاج دارند تا بتوانند آسیب‌ناپذیری ملت را در مقابل دشمنی‌ها حفظ کنند.