دریادار رستگاری: دستاوردهای دفاعی حاصل خون شهدای صنعت دفاعی است

دریادار رستگاری گفت: ساخت سلاح‌های دفاعی کشور نیز نتیجه استعانت از قرآن و ثمره خون شهدای صنعت دفاعی است.

دریادار رستگاری: دستاوردهای دفاعی حاصل خون شهدای صنعت دفاعی است

 

ادامه مطلب ...

امام خامنه‌ای: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد

رهبر انقلاب فرمودند: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد.

امام خامنه‌ای: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد

 

ادامه مطلب ...

بازدید سرلشکر موسوی از تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی نزاجا

فرمانده کل ارتش با حضور در تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف نیروی زمینی ارتش در مرند از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

بازدید سرلشکر موسوی از تیپ 321 متحرک هجومی نزاجا

  

ادامه مطلب ...

چشمان تیزبین ایران در زمین و هوا/ رادار عصر؛

رادارهای به کار رفته در صنایع نظامی، جزئی از سیستم های پد‌افند هوایی نیرو‌های نظامی کشور‌های دنیا هستند که وظیفه رصد و شناسایی دشمن را دارند و به محض شناسایی، موقعیت دشمن را به سامانه‌های دفاعی و پدافندی مخابره می‌کنند؛ هر کدام از این رادار‌ها نیز مربوط به شناسایی ادواتی است که از سوی دشمن برای حمله استفاده می‌شود.

1

بیشتر بخوانید:رادار عصر؛ چشمان تیزبین ایران در زمین و هوا

هر متجاوزی را با پاسخی دندان شکن مواجه می‌کنیم


وزیردفاع: هر متجاوزی را با پاسخی دندان شکن مواجه می‌کنیم  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمیوزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تهدید اخیر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس را مصداق آشکار و صریح نقض بند ۴ ماده ۲ منشورسازمان ملل متحد درعدم تهدید و توسل به زور علیه سایر کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله کشور‌های منطقه و جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در پایگاه هوایی (نواتیم) و همچنین سخنان گذشته وی در محل تاسیسات اتمی دیمونا در سال گذشته که یک کشور عضو سازمان ملل و عضو ان پی تی را به طور مشخص مورد تهدید هسته‌ای و نظامی قرار داده بود را نهایت بی شرمی برشمرد و تأکید کرد:

بیشتربخوانید:هر متجاوزی را با پاسخی دندان شکن مواجه می‌کنیم

بازگشت ۴۴ پرستوی مهاجر به آغوش وطن

پیکر‌های طیبه ۴۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس،  صبح پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ با استقبال باشکوه مردم خوزستان از مرز شلمچه وارد کشور شد تا پس از چند دهه غربت و دوری از وطن، به آغوش میهن اسلامی بازگردند. این شهدا که طی دو ماه اخیر در مناطق عملیاتی شلمچه، کتیبان، شرق دجله و زبیدات کاوش شده اند، مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۶۷ هستند.

بازگشت ۴۴ پرستوی مهاجر به آغوش وطن

بیشتر بخوانید:بازگشت ۴۴ پرستوی مهاجر به آغوش وطن

سرلشکر موسوی: ایران به دنبال جنگ نیست اما دفاع را خوب آموخته است

فرمانده کل ارتش گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همچنان که بارها اعلام شده به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست ولی دفاع را بسیار خوب آموخته است.

سرلشکر موسوی: ایران به دنبال جنگ نیست اما دفاع را خوب آموخته است

 

ادامه مطلب ...

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان بسیج منصوب شدند


جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان بسیج منصوب شدند   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، حضرت آیت الله خامنه‌ای در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی را به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی

بنا به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و نظر به تجارب و شایستگی، شما را به سِمت «جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح» منصوب می‌کنم.

تلاش شایسته در ارتقای توانمندی‌های دفاعی و امنیتی نیرو‌های مسلح با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگی و کارشناسی با لحاظ نظر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، مورد انتظار است.

از زحمات و تلاش‌های امیر سرلشکر صالحی در این مسئولیت قدردانی می‌کنم.

توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۱ تیر ۱۳۹۸

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی

بنا به پیشنهاد فرمانده کلّ سپاه و نظر به تجارب ارزنده در بسیج و شایستگی، شما را به سِمت «رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» منصوب می‌کنم.

اعتلای بسیج و فرهنگ مقاومت و تقویت زمینه‌های بروز خلاقیت و ابتکار بسیجیان بویژه نوجوانان و جوانان در گسترش، تعمیق و حفاظت از ارزش‌های انقلابی و ارتقای حضور سازمان‌یافته‌تر آنان با تکیه بر تجارب در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی، گسترش گروه‌های جهادی و هم‌افزایی و تقویت بسیج اقشار در تعامل سازنده و هم‌افزا با مجموعه سپاه و سایر سازمان‌های کشوری و لشکری با لحاظ تدابیر فرمانده کل سپاه مورد انتظار است.

از تلاش‌های ارزنده و مواضع انقلابی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱ تیر ۱۳۹۸

انتهای پیام/


امیردریادار خانزادی از منطقه دوم دریایی ولایت بازدید کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در منطقه دوم دریایی ولایت مستقر در جاسک از قسمت های مختلف این یکان بازدید کرد.

امیردریادار خانزادی از منطقه دوم دریایی ولایت بازدید کرد

 

ادامه مطلب ...

سوال یک نماینده مجلس از وزیر دفاع

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از طرح سوال خود از وزیر دفاع درباره حقوق و وضعیت معیشت کارکنان نیروی مسلح خبرداد.

تکرار/سوال یک نماینده مجلس از وزیر دفاع

 

ادامه مطلب ...

استقرار ثبات و امنیت ظرفیت‌های بزرگی در تنگه هرمز ایجاد می‌کند


استقرار ثبات و امنیت ظرفیت‌های بزرگی در تنگه هرمز ایجاد می‌کند  آیین اختتامیه اولین دوره بصیرت، ویژه خانواده‌های فاقد منازل سازمانی ستاد نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار خانزادی و حجت الاسلام والمسلمین مظفری نژاد در مجتمع تفریحی، فرهنگی شهید مطهری شهرستان نوشهر برگزار شد.در این آئین، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، منطقه خلیج فارس را منطقه‌ای راهبردی و بسیار مهم و همچنین مرکز دنیا از نظر گذرگاهی دسترسی به منابع انرژی و دریا‌های پیرامون عنوان کرد و افزود: تنگه هرمز مهمترین تنگه گذرگاهی از بابت انرژی جهانی محسوب می‌شود که اگر در این منطقه صلح، ثبات، امنیت و آرامش برقرار باشد و ائتلاف منطقه‌ای صورت گیرد، ظرفیت‌های بزرگ برای منطقه ایجاد می‌شود و همه دنیا به آن نیازمند خواهند شد.

بیشتربخوانید:استقرار ثبات و امنیت ظرفیت‌های بزرگی در تنگه هرمز ایجاد می‌کند

فرماندهان پیشکسوت ارتش ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی هستند


فرماندهان پیشکسوت ارتش ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی هستند  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در ستاد آجا از امیر سرتیپ احمد دادبین، امیر دریادار سجاد کوچکی، امیر سرتیپ محمدحسن نامی، امیر دریادار ابراهیم اشکان و امیر سرتیپ خلبان تورج دهقانی زنگنه  تجلیل کرد.

فرمانده کل ارتش در سخنانی به همین مناسبت گفت: تاریخ ایران سربلند اسلامی، سرشار از مردان بزرگی است که با شور دفاع از کیان اسلام و کشور، لباس مقدس سربازی ارتش اسلام را پوشیدند و در راه پر افتخار مجاهدت در راه خدا، از هیچ فداکاری دریغ نکردند.

بیشتر بخوانید:فرماندهان پیشکسوت ارتش ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی هستند


ناگفته‌های تکان‌دهنده ۲ مقام امنیتی از جنایات منافقین

در روز‌های ۶ و ۷ تیر نیز عوامل سازمان مجاهدین خلق(منافقین) اقدام به انفجار بمب در مسجد ابوذر و دفتر حزب جمهوری اسلامی کردند. در ماجرای انفجار بمب در مسجد ابوذر، آیت‌الله خامنه‌ای امام جمعه موقت تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع به‌شدت مجروح شد و در ماجرای انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ وزیر و نماینده مجلس به شهادت رسیدند.

ناگفته‌های تکان دهنده ۲ مقام امنیتی از جنایات منافقین/ از زنده‌به‌گورکردن تا اداره خانه‌های تیمی

 

بیشتر بخوانید:گفتگویی خواندنی با ۲ مقام امنیتی دهه ۶۰