رونمایی از نقشه های هوشمند هوانوردی

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، سامانه نقشه هوایی (INFLIGHT AIP) بعدازظهر دیروز با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و سورنا ستاری معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور در ستاد نیروی هوایی رونمایی شد.

گفتنی است، فناوری ساخت این سامانه پیش از این در انحصار کشور آمریکا بوده که با همت و دست توانمند کارکنان نیروی هوایی ارتش و صنایع داخلی این انحصار شکسته شد و کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به فناوری ساخت سامانه نقشه هوایی (INFLIGHT AIP) دست یافت.

رای الیوم : ایران وعربستان؛ اولی کشوری قدرتمند و دومی کشوری وابسته

به گزارش میثاق نیوز، روزنامه رای الیوم در یادداشتی با عنوان «ایران و عربستان … اولی کشوری قدرتمند و دومی کشور وابسته» نوشت: (آیت‌الله) علی خامنه‌ای، رهبر (معظم) جمهوری اسلامی ایران، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ ایراد کرد، تصریح کرد تنها راه ایران این است که قدرتمندتر باشد. دقت در معنای این جمله نشان می‌دهد که رهبر ایران می‌خواهد به حکومت این کشور بگوید که «ماموریت اصلی ما با وجود شرایط تحریم‌های جنایتکارانه (آمریکا علیه ایران) این است که بر توسعه توانایی‌های اقتصادی و دفاعی کشور متمرکز شود».

در ادامه این مطلب آمده است: در حالی که رهبر ایران این توصیه راهبردی را به حکومت خود می‌کند، واشنگتن می‌گوید ۵۰۰ میلیون دلار از کل یک میلیارد دلاری را دریافت کرده است که عربستان باید به دولت آمریکا در ازای استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور برای حمایت از آن در برابر تهدیدات ادعایی ایران، بپردازد.  ادامه مطلب ...

نیروی پدافند هوایی باید آمادگی کامل خود را حفظ کند

به گزارش خبرگزاری میثاق نیوز، امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از ایستگاه رادار شهر آباد منطقه شمال شرق بازدید کرد.

امیر صباحی فرد در این بازدید با حضور در سایت رادار، مواضع توپخانه‌ای گردان زمین به هوا و تعدادی از موقعیت‌های دیدبانی بصری با ایجاد وضعیت‌های عملیاتی مختلف، میزان آمادگی رزمی و عملیاتی این قسمت‌ها را ارزیابی کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با سرکشی از قسمت‌های مختلف نظیر مکان‌های زیستی و رفاهی کارکنان وظیفه ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این ایستگاه با حضور در جمع کارکنان با اشاره به اینکه دشمن همیشه درصدد ضربه زدن است، گفت: پدافند نقطه اول برخورد با دشمن است و تک تک شما عزیزان باید وظیفه خود را به درستی و دقت انجام داده و آمادگی کامل خود را حفظ کنید و در برابر دفاع از مردم احساس مسئولیت کنید تا دشمنان را مایوس کرده و بتوانید آسمانی امن را به مردم هدیه دهید.

تکاوران برگ برنده هر نیرویی در میدان نبرد


به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، یکی از بازو‌های قدرتمند در ارتش هر کشور نیرو‌های ویژه هستند که با توجه به نوع آموزش می‌توانند هر ماموریتی را در هر نقطه‌ای انجام دهند.

در دوران جنگ تحمیلی تمام تلاش رزمندگان اسلام در پیکار با متجاوزین عراقی بسیار قابل ستایش بوده و هست. در این میان نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج داوطلبین مردمی از همه برجسته‌تر هستند. این موضوع بدیهی است که برابر ساختار سازمانی هر یک از واحدهای این یگان‌های نظامی مأموریت‌های خاص محوله انجام می‌شده است.
تکاورانی از جنس مردم/ ارتشی که هر لحظه فدای ملت می‌شود + فیلم و تصاویر

 

ادامه مطلب ...

توجیه پنتاگون برای پنهان‌ کردن تلفات انتقام موشکی ایران: پنجشنبه فهمیدیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میثاق نیوز، یک سخنگوی پنتاگون بعد از درز روایت‌هایی متفاوت از روایت‌های رسمی درباره تلفات انتقام موشکی ایران تلاش کرده از دولت آمریکا بابت پنهان‌کاری در این خصوص رفع اتهام کند. 

خبرگزاری رویترز نوشته پنتاگون جمعه مدعی شده دولت آمریکا تلاشی برای کم‌‌اهمیت جلوه دادن اطلاعات مربوط به زخمی شدن نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» یا تأخیر در اعلام آمار تلفات صورت نگرفته است. سخنگوی پنتاگون گفته عموم مردم تنها چند ساعت بعد از وزیر دفاع در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.   ادامه مطلب ...

کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق در مرز‌های غربی کشور

به گزارش میثاق نیوز، امیر کیومرث حیدری از کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق در مرز‌های غربی کشور خبر داد و گفت: این محموله‌ها شامل اقلامی است که در ترور‌های خیابانی کاربرد دارد و با توجه به توطئه دشمن برای گسترش اغتشاشات در کشور، قاچاقچیان با همین هدف به دنبال انتقال این محموله به داخل کشور بودند.

او با اشاره به اینکه اقلام کشف شده شامل ۸۶ قبضه کلت ۹ میلیمتری، هزار و ۴۵۰ عدد فشنگ کالیبر ریز و ۲۸ قبضه کلاشینکف است، افزود: در پی بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، یگان‌های مختلف ارتش در بالاترین درجه آمادگی قرار دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش در تمام مرز‌های جغرافیایی کشور آماده پاسخگویی سریع به هر گونه تهدید دشمن است.

رهبر معظم انقلاب : جنتلمن های مذاکره، تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

به گزارش خبرنگارمیثاق نیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه پرشکوه و به‌یاد ماندنی امروز تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده سپاه در حمله به پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد را دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین کننده خواندند و افزودند: ملت باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه این مسیر عزت آفرین، قوی‌تر شدن ایران در همه زمینه هاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای خطبه اول نماز با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، جلب نصرت و توفیقات الهی و ایجاد گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را در گرو تقوا دانستند و سپس بحث اصلی خود را با قرائت آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم درباره پاسداشت «ایام‌الله» و شکرگزاری در قبال این نعمتها آغاز کردند.  ادامه مطلب ...

۶ نفر گرفتار در سیلاب «زرآباد» با بالگرد نیروی دریایی ارتش نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری میثاق نیوز،  پس از اطلاع از گرفتار شدن ۶ نفر از اهالی شهر زرآباد از توابع شهرستان کنارک در سیلاب با اعزام به موقع و سریع بالگرد منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک این نفرات نجات یافتند.

هم اکنون محور کنارک ـ جاسک در پی شکستگی جاده بر اثر طغیان رودخانه‌ها مسدود است و متاسفانه خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی منطقه زرآباد وارد شده است.

این در حالی است که کارکنان مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش مستقر در شهرستان‌های جاسک و کنارک با بهره‌گیری از تمام توان و تجهیزات آمادگی امدادرسانی به مردم سیل زده این منطقه‌ها را اعلام کرده و تاکنون نیز اقدامات تأثیرگذاری در این راستا به انجام رسانده‌اند.

پیام رهبر انقلاب در پی بارندگی‌های شدید در جنوب شرق کشور: دستگاههای دولتی ومجموعه‌های مردمی هرچه بیشتر به یاری مردم بشتابند

در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور، حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی دستگاههای دولتی و مجموعه‌های مردمی را به یاری هر چه بیشتر مردم عزیز آن مناطق فراخواندند.

پیام رهبر انقلاب در پی بارندگی‌های شدید در جنوب شرق کشور: دستگاههای دولتی ومجموعه‌های مردمی هرچه بیشتر به یاری مردم بشتابند

 

ادامه مطلب ...

امیر حاتمی در دیدار وزیر دفاع سوریه:ترامپ با ترور سردار سلیمانی هزینه حضور آمریکا در منطقه را بالا برد

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه از اروپا تا آسیا و آمریکا امنیت‌شان مرهون از خود گذشتگی سردار سلیمانی است، گفت: ترامپ با تررو سردار سلیمانی هزینه های حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را بالا برده است.

امیر حاتمی در دیدار وزیر دفاع سوریه:ترامپ با ترور سردار سلیمانی هزینه حضور آمریکا در منطقه را بالا برد

 

ادامه مطلب ...

امیر حاتمی: اقدام آمریکا در شهادت سپهبد سلیمانی مصداق واقعی تروریسم دولتی است

وزیر دفاع ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

امیر حاتمی: اقدام آمریکا در شهادت سپهبد سلیمانی مصداق واقعی تروریسم دولتی است

 

ادامه مطلب ...

تمامی موشکهای پاتریوت آمریکا غافلگیر شدند .

 برای اولین بار در تاریخ نظامی امریکا ؛ ۳۵ موشک دوربرد بدون رهگیری به اهداف خود اصابت کردند .
سیستم ضد رهگیری موشکی ایران دکترین نظامی امریکا را تغییر خواهد داد .
بیش از یکصد سامانه موشکی پاتریوت در کشورهای حاشیه خلیج فارس عملا بلا استفاده شدند .
از این پس گنبد آهنین تل آویو عملا وجود ندارد .

سی.اِن.اِن: تاریخ ثبت می‌کند که ترامپ خاورمیانه را باخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد چهارشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا، شماری از پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

در ادامه تحولات مربوط به این حمله به صورت لحظه به لحظه آمده‌اند:   ادامه مطلب ...

امیر پوردستان: شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز طوفان عملیات‌‌های انتقامی علیه شیاطین است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در پیامی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: طوفان‌های عملیات گسترده‌ انتقامی، بر علیه شیاطین در زمین و هوا و دریا آغاز خواهد شد.

امیر پوردستان: شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز طوفان عملیات‌‌های انتقامی علیه شیاطین است

  

ادامه مطلب ...

فراخوان | شهادت سپهبد سلیمانی؛ پاسخ خود را به پیام امام خامنه‌ای بنویسید

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره پاسخ ملت ایران به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فراخوان صادر کرد.

فراخوان | شهادت سپهبد سلیمانی؛ پاسخ خود را به پیام امام خامنه‌ای بنویسید

 

ادامه مطلب ...

ارتقای تبادلات علمی و پژوهشی وزارت دفاع با دانشگاه آزاد

شبکه یکپارچه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در خدمت شبکه دفاعی کشور قرار گیرد.

    ارتقای تبادلات علمی و پژوهشی وزارت دفاع با دانشگاه آزاد

 

ادامه مطلب ...

روایت الجزیره از پیام ویژه ایران در رزمایش مشترک


 

الجزیره از پیام ویژه ایران در رزمایش دریایی مشترک می‌گوید + فیلمبه گزارش خبرگزاری میثاق نیوز، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشته است.

شبکه عربی الجزیره، یکی از رسانه‌هایی محسوب می‌شود که این رزمایش مشترک دریایی را مورد بررسی قرار داده است.

گزارشگر این شبکه درباره هدف رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین، گفت: ایران نشان داد که نادیده گرفتن این کشور در معادلات امنیت دریایی منطقه، غیر ممکن است.

 

بازتاب گسترده رزمایش مشترک ایران در رسانه های جهانی

رزمایش دریایی مشترک؛ اقدامی هوشمندانه از جانب ایران + فیلمبه گزارش خبرگزاری میثاق نیوز، آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشته است.

یکی از رسانه‌هایی که این رزمایش مشترک دریایی را مورد بررسی قرار داده، شبکه راشاتودی انگلیسی است.

مجری این شبکه، پس از بررسی اوضاع منطقه، درباره رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین، گفت: این رزمایش یک اقدام هوشمندانه از سوی ایران است که توسط آمریکا مورد تهدید و فشار قرار گرفته است.

شهادت خلبان جنگنده میگ۲۹ محرز شد

به گزارش میثاق نیوز روز چهارشنبه مورخه ۴ دیماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش درحین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.در این سانحه به دلیل شرایط بدجوی و اعزام تیم های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر،کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر امروز، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.

شایان ذکر است این خلبان شجاع در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

سرهنگ خلبان شهید محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که باروحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در ماموریت های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

از این شهید عزیز یک فرزند ذکور به یادگار مانده است.

شرکت‌کنندگان در رزمایش مهم جمهوری اسلامی

این ناو روسی ترکیبی از قدرت ضد زیردریایی بسیار بالا، آتش ضد کشتی بسیار سنگین و در عین حال قدرت زیاد در دفاع هوایی نزدیک است و پرچمدار مهمترین برنامه شوروی سابق در حوزه ضد زیردریایی محسوب می‌شود. 

ادامه مطلب ...

امیر دریادار سیاری: با تکیه بر معنویت در همه عرصه‌ها مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم پایانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات دانشجویان ارتش افزود: نیروی انسانی، سرمایه اصلی سازمان است و این نیرو، با توان خود می‌تواند تجهیزات و زیرساخت بسازد و با مهارت کامل آمادگی رزمی خود را بالا ببرد و نقش ایفا کند و این ویژگی ها همان است که فرمانده معظم کل قوا فرمودند نیروی انسانی ارتش باید ایمان، علم و شجاعت داشته باشد.

وی ادامه داد: ایمان، محور اصلی کار ماست و وقتی با قرآن انس پیدا کنیم و قرآن را محور اصلی کار قرار دهیم به طور قطع، سطح معنویت در ارتش بالا و بالاتر می رود و هر چه این معنویت بالاتر برود توان رزمی ما در مقابل دشمن افزایش می یابد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در طول سال برنامه‌های متعدد و متفاوت قرآنی و مذهبی برای کارکنان پایور، وظیفه، دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و فرزندان آنها در ابعاد مختلف برگزار می کند.

دریادار سیاری افزود: در بخش‌های مختلف ارتش بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآن داریم و این افتخاری برای ماست.

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکم دی‌ماه در مشهد آغاز شد و امروز در تالار قدس حرم امام رضا(ع) با معرفی نفرات برتر پایان یافت

سالروز شهادت سپهبد قرنی به تقویم رسمی کشور اضافه شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی روز شهادت سپهبد قرنی را به مناسبت‌های رسمی کشور اضافه کرد.

    سالروز شهادت سپهبد قرنی به تقویم رسمی کشور اضافه شد/ 18 مرداد روز شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جسله امروز خود 10 مناسبت جدید را به تقویم کشور اضافه کرد. بر این اساس 3  اردیبهشت سالروز شهادت اولین رئیس ستاد مشترک ارتش به نام  سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی و 18 مرداد سالروز شهادت شهید محسن حججی به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است. امیر سپهبد محمدولی‌ قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از انقلاب بود که در تاریخ 3 اردیبهشت سال 58 توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید.