سرلشکر موسوی: نیروی انسانی ماهر مهم‌ترین اصل در خودکفایی است

فرمانده کل ارتش گفت: نیروی انسانی کارآمد و متخصص مهم‌ترین اصلی است که می‌تواند آموزش، نوآوری و خودکفایی را به همراه داشته باشد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌اندیشی با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) که بصورت وبینار برگزار شد با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی کارآمد و متخصص مهم‌ترین اصلی است که می‌تواند آموزش، نوآوری و خودکفایی را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: امروز جذب و پذیرش نیرو‌های متعهد، خلاق، باسواد و با انگیزه برای خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین اهداف ما محسوب می‌شود.

سرلشکر موسوی گفت: ملت ایران با حرکت بر اساس آموزه‌های دینی و تدابیر امام امت (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پایبندی به آرمان‌های دفاع مقدس و شهدا قطعاً در همه زمینه‌ها توانمند و پیروز خواهند بود.

در این نشست دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به ارائه نقطه نظرات و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل تخصصی دفاعی و موارد درون سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

اذعان مقام سابق موساد؛ اسرائیل ضربات دردناکی از ایران دریافت کرده که افکار عمومی نمی‌داند

یک مقام بلندپایه سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در مستندی که درباره عملیات‌های ترور موساد از تلویزیون این رژیم پخش شد، اذعان کرد، اسرائیل ضربات دردناکی از ایران دریافت کرده که افکار عمومی از آن مطلع نشده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه‌شب مستندی از عملیات‌های تروری پخش کرد که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) در دهه‌های اخیر اجرا کرده است.

وبگاه خبری «رأی الیوم» نوشت، در این مستند ترور دانشمند هسته‌ای ایران محسن فخری‌زاده که ماه گذشته ترور شد به شکل نمایشی به تصویر کشیده شد. تهیه‌کننده این مستند الون بن داوِد تحلیلگر امور نظامی اسرائیلی است و در مستند تأکید کرد که اسرائیل تا این لحظه مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.

در این مستند، رام بن باراک نایب رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت، ایرانی‌ها بسیار باهوش، باپشتکار و باتجربه هستند. او اشاره کرد که اسرائیل در دوره‌های گذشته ضربات از آنان (ایرانی‌ها) دریافت کرده‌اند بدون آنکه مردم بدانند. او به نقش نظارت نظامی اسرائیل که مانع نشر چنین اخباری می‌شود اشاره‌ای نکرد. 

این مقام سابق موساد در پاسخ به سوالی در خصوص پاسخ ایران به ترور دانشمند خود گفت اصلا بعید نیست که تهران عملیات انتقام‌جویانه علیه اسرائیل اجرا کند. این عملیات هم لزوماً داخل اسرائیل [فلسطین اشغالی] نیست. ایران توانایی اجرای عملیات داخل اسرائیل را دارد؛ امری که -به ادعای او- تاکنون اتفاق نیفتاده است. 

این مستند همچنین شامل مصاحبه‌هایی با مسئولان بلندپایه در دو سازمان موساد و شاباک است… در این مستند به عملیات ترور شهید ابوجهاد در تونس و یحیی عیاش در غزه اشاره شده و تامیر حییم رئیس سابق شعبه جمع‌آوری اطلاعات موساد به این سوال که آیا اسرائیل حاضر است همه‌چیزش را برای عواملش بدهد تا مأموریت جاسوسی خود را بتوانند انجام بدهند، پاسخ نداد اما گفت که اسرائیل در عملیات خارجی از مزدوران خارجی نیز استفاده می‌کند اما تکیه بر عوامل اسرائیلی تضمین بیشتری دارد.

رأی الیوم نوشت: از دنبال کردن مستند کامل روشن بود که اسرائیل به طور غیررسمی روایت ایران از کشته شدن [شهادت] فخری‌زاده را قبول دارد که در آن آمده است که مهم‌ترین مرد برنامه هسته‌ای ایران از طریق فناوری بسیار پیشرفته ترور شده به طوری که تیم ترور عملیات را بعد از آن انجام داده که از منطقه [ترور] دور شده بود چرا که ترور را با کنترل از راه دور انجام داده‌اند و حتی صاحب خودرویی که مسلیل روی آن نصب شده بود، دو روز قبل، خاک ایران را ترک کرده بود. 

رأی الیوم افزود: بدون اینکه مسئولیت این ترور بر عهده گرفته شود، از این دستاورد تاریخی اسرائیل تمجید و گفته شد که ایران ضربه‌ای سخت دریافت کرد چرا که حرف از مردمی بسیار مهم برای برنامه هسته‌ای ایران است؛ علاوه بر اینکه او یکی از شخصیت‌های دارای بیشترین حفاظت بوده و دسترسی به او خودش نوعی موفقیتی چشمگیر محسوب می‌شود. به نقل از منابع بلندپایه امنیتی در تل‌آویو در این مستند بیان شد که فخری‌زاده می‌دانسته که موساد در پی اوست. 

رأی الیوم همچنین با بیان اینکه این مستند در دل خود تهدیدهایی علیه ایران داشت مبنی بر اینکه اسرائیل فناوری پیشرفته‌ای برای اجرای عملیات‌ها دارد، نوشت: نیاز به بیان نیست که زمان پخش این مستند هم بی‌هدف نیست و می‌توان آن را در چارچوب جنگ روانی قلمداد کرد به دو دلیل؛ اول اینکه تلاش کرد قدرت موساد را بسیار بزرگ جلوه دهد و دوم اینکه تأکید کرد که رژیم اشغالگر عملیات‌های ترور و اقدامات خرابکارانه را برای رسیدن به اهدافش ادامه می‌دهد

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

فرمانده کل ارتش با حضور در منزل شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند با خانواده این شهید مدافع سلامت دیدار و از آن‌ها دلجویی کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با حضور در منزل شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند با خانواده این شهید دیدار و از آن‌ها دلجویی کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند گفت: وقتی ما نظامی‌ها لباس سربازی بر تن می‌کنیم، غایت آرزوی ما این است که پایان عمر ما با شهادت همراه باشد و وقتی یک نظامی در چنین جریان و مشکلی که برای یک ملت پیش آمده، موضوعی که وظیفه اصلی وی نبوده، ولی با حسّ مردم دوستی و عشقی که به میهن و ملت شریف خود داشت به این شکل فداکارانه به هدف خود دست پیدا کرد، واقعاً جای غرور و افتخار دارد.

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

وی افزود: ارتش در همه صحنه‌ها علاوه بر دفاع و جنگ از جمله سیل، زلزله و بیماری همه گیر و منحوس ویروس کرونا در کنار مردم و مدافع آنان بوده و این شهید بزرگوار از جمله کسانی بود که این افتخار را در کارنامه ارتش ثبت کرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما در پناه ایثارگری‌های این شهدای والامقام و رشادت‌های مثال‌زدنی آن‌ها امروز در دنیا سرافراز و سربلند هستیم و این سرافرازی به‌پاس رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت است و اگر این ایثار گری‌ها نبود، سرنوشت کشور ما معلوم نبود و چه بسا ما نیز مانند بعضی کشور‌های دیگر وضعیت اسفناکی داشتیم.

امیر سرلشکر موسوی در پایان خاطر نشان کرد: قطعاً دعای خیر خانواده بزرگوار شهدا شامل حال ما می‌شود و ما اعتقاد داریم که شهدا حاضر و ناظر بر ما و کلید حل مشکلات هستند و امیدواریم خداوند متعال به قلب‌های شما آرامش و قدرتی بدهد که بتوانید در این مصیبت وارده صبر داشته باشید.

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

در این دیدار، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را همراهی کرد.

گفتنی است شهید مدافع سلامت سرتیپ دوم «قاسم جلیلوند»، فرمانده مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر (ع) پدافند هوایی اراک و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی به عنوان عضو تأثیرگذار ستاد استانی مبارزه با کرونا از آغاز شیوع این بیماری، خدمات ارزنده و شایان توجهی در مقابله با کرونا در استان مرکزی انجام داد که از جمله فعالیت‌های وی، تلاش برای اعزام گروه‌های یاری‌رسان به شهر‌ها و روستا‌های اطراف بمنظور ضدعفونی محیط و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و برپایی نقاهتگاه بزرگ ارتش برای بیماران کرونایی در استان مرکزی که یکی از استان‌های درگیر در موج اول کرونا بود محسوب می‌شود.

حریم هوایی کشور خط قرمز ماست

رحیم زاده گفت: حریم هوایی کشور جز خطوط قرمز ما محسوب می شود و کوچک‌ترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده پدافند هوایی مواجه خواهد شد.

حریم هوایی کشور خط قرمز ماستامیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی کشور گفت: حریم هوایی کشور جز خطوط قرمز ما محسوب می شود و همانطور که دشمنان پیش از این نیز تجربه کرده‌اند، کوچک‌ترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده و آتشین پدافند هوایی مواجه خواهد شد.

امیر سرتیپ رحیم زاده با اشاره به برخی فعالیت‌های هوایی در منطقه توسط نیرو‌های فرامنطقه‌ای گفت: تمامی تحرکات نیرو‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله پرواز هواپیما‌های بمب افکن B ۵۲ در فاصله‌ی بیش از ۱۵۰ کیلومتر از مرز‌های هوایی کشور در جنوب خلیج فارس مورد پایش قرار گرفته و قرارگاه پدافند هوایی یکپارچه کشور لحظه به لحظه، تحرکات آن‌ها را مورد رصد قرار می‌دهد.

 

ادامه مطلب ...

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش

تفاهم نامه همکاری با حضور مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، امضا شد.

با حضور امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین موتور‌های هوایی نهاجا، به امضاء طرفین رسید.

امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع هدف از امضای این تفاهم نامه را گسترش همکاری‌های فی مابین و افزایش تولید در راستای تامین اقلام مورد نیاز نهاجا به ویژه در حوزه موتور‌های هوایی عنوان کرد.

 

ادامه مطلب ...

مدافع حرمی که یک‌تنه جلوی ۴۰ داعشی ایستاد؛ اما کم نیاورد

اگر شهید عبدالکریم پرهیزگار نبود، جاده بوکمال به دست داعش می‌افتاد.

اوایل همین دهه میلادی بود که تحرکات عجیب و غریبی در سوریه شکل گرفت. بنا به گفته رسانه های غربی انقلابیونی در سوریه ظهور کردند که فقط به دنبال حقیقت و عدالت و حقوق اولیه خود بودند؛ انقلابیونی که خیلی زود نشان دادند که که هستند و چه کاره‌اند. در همین اوضاع بود که هر روز یک گروهک تروریستی در سوریه متولد می شد؛ گروهک هایی که مثل قارچ ایجاد و از طرف غرب حمایت می شدند. اسامی زیاد بود، ارتش آزادد سوریه، احرار الشام، تحریر، جبهه‌النصره و هزاران گروه دیگر.

مدافع حرمی که یک‌تنه جلوی ۴۰ داعشی ایستاد؛ اما کم نیاورد

 

ادامه مطلب ...

کدام خلبان ایرانی توانست هر ۴ جایزه خلبانی آمریکا را یک‌جا کسب کند؟

یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش توانسته تا تمام جایزه‌های خلبانی را کسب کند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و خلبانان شجاع آن یکی از ستون‌های اصلی ایران در دوران جنگ تحمیلی بودند که با ایفای نقش خود در این دوران حساس توانستند ایران اسلامی را سربلند و آزاد نگه دارند؛ اما خلبانان این نیرو با همه رشادت‌های خود یک مشکل اساسی داشتند و آن هم نبود قطعات و پشتیبانی کافی در جنگ تحمیلی بود. کار پشتیبانی و تامین قطعات برای جنگنده‌های ایرانی در دوران پیش از انقلاب از سوی آمریکایی‌ها و مستشاران آن‌ها انجام می‌شد که با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی و به طبع آن اخراج مستشاران آمریکایی از ایران کار تامین قطعات و پشتیبانی نظامی نیز با مشکل روبرو شد.

کدام خلبان ایرانی توانست هر ۴ جایزه خلبانی آمریکا را کسب کند؟

 

ادامه مطلب ...

دریادار سیاری: جوانان دانشمند راه شهید فخری زاده را ادامه می‌دهند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: صد‌ها جوان دانشمند کشور، راه شهید فخری‌زاده را با قدرت ادامه می‌دهند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش امروز در حاشیه مراسم بزرگذاشت شهادت شهید محسن فخری زاده که در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: صد‌ها جوان دانشمند کشور، راه شهید فخری زاده را با قدرت ادامه می‌دهند.

وی افزود: راه این شهید را همانند بقیه شهدا ادامه خواهیم داد و به برکت خون این شهید مسیر نورانی وی تداوم می‌یابد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه آنچه دشمن در این ترور و اقدامات مشابه آن هدف قرار داده، این است که ایران به توانمندی‌ها و قله علم و دانش دست پیدا نکند، اما کور خوانده است و دشمن هرگز به این خواسته خود نخواهد رسید، تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، هر چه داریم به برکت خون شهداست.

دریادر سیاری با اشاره به اینکه به برکت خون این شهید، این مسیر روان‌تر و با قوت‌تر ادامه می‌یابد و دستیابی ایران به قله‌های بلند نزدیکتر می‌شود، گفت: دشمن نمی‌تواند جلوی رشد انقلاب ما را بگیرد و این را در ۴۲ سال گذشته همواره ثابت کرده ایم.

سرلشکر موسوی: اقدامات هوانیروز ارتش در نهضت قطعه‌سازی مطلوب است

فرمانده کل ارتش گفت: اقدامات هوانیروز ارتش در نهضت قطعه سازی و خودکفایی، مطلوب است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش همزمان با سالروز شهادت شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و روز هوانیروز، با حضور سرزده در ستاد هوانیروز از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

وی که بدون اطلاع قبلی و به صورت غیرمترقبه در جمع فرماندهان و کارکنان هوانیروز حضور یافت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز و تبریک روز هوانیروز، گفت: عملکرد شایسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف، از بدو پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های طبیعی و مردم یاری، قابل توجه و شایان تحسین بوده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات مطلوب هوانیروز ارتش در زمینه نهضت قطعه سازی، بهینه سازی و خودکفایی، افزود: تلاش این یگان عمده در راستای نگهداری، آماده به کاری و اجرای مأموریت‌های محوله در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی شبیه به معجزه بوده است.

سرلشکر موسوی خودکفایی هوانیروز در حوزه تربیت و آموزش خلبانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عملکرد بسیار مطلوبی در این حوزه چه در سال‌های دفاع مقدس و چه بعد از آن دوران داشته است و امروز هم شاهد به روز رسانی این آموزش‌ها در دانشکده تخصصی هوانیروز هستیم که مصداق آن در مأموریت‌های مختلف عملیاتی و غیرمترقبه به وضوح قابل درک است.

وی با اشاره به نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس و تأکید بر ضرورت انتقال رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خلبانان این یگان به نسل جوان و آیندگان، افزود: لازم است خاطرات خلبانان غیور هوانیروز و رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و عملکرد شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان این یگان به رشته تحریر درآید و تبدیل به کتاب و رمان شود تا جوانان و نسل‌های آینده در جریان عملکرد خلبانان شجاع هوانیروز ارتش قرار گیرند.

فرمانده کل ارتش ضمن دیدار چهره به چهره با تعدادی از فرماندهان و مسئولان هوانیروز، از موزه جنگ و جهاد خودکفایی این یگان هم بازدید کرد.

توسط وزارت اطلاعات صورت گرفت؛ ضربه به باند‌های سازمان یافته قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر در آذربایجان غربی

اعضای اصلی باند بین المللی قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر در آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

با اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی، در دو عملیات هوشمندانه، باند بین المللی قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر که توسط ۲ تبعه کشور‌های خارجی در داخل کشور هدایت می‌شدند، شناسایی و متلاشی شد.

در این دو عملیات، سرکرده داخلی باند به همراه ۳ نفر از اعضای اصلی دستگیر و ۵۲۰ کیلوگرم هروئین کشف شد.

برابر بررسی‌های بعمل آمده در استان آذربایجان غربی، انبار‌های بزرگ دپوی سلاح و مهمات در روستا‌های مرزی شناسایی و در بازرسی صورت گرفته؛ بیش از ۵۰۰ قبضه انواع سلاح کمری، شورشی، شکاری و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف و ضبط گردید.

وزارت اطلاعات همچنین ضمن قدردانی از مردم فهیم و انقلابی ایران عزیزمان، اعلام می‌نماید: درصورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه‌های مختلف قاچاق، مراتب را با ستاد خبری ۱۱۳ وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

به مناسبت روز هوانیروز انجام شد؛ تجدید میثاق فرماندهان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با آرمان‌های شهدا

به مناسبت روز هوانیروز جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان هوانیروز ارتش با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق فرماندهان هوانیروز ارتش با آرمان‌های شهدابه مناسبت ۱۵ آذر ماه، سالروز شهادت شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و روز هوانیروز، امروز یکشنبه جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان هوانیروز ارتش با حضور بر مزار این شهید والامقام در بهشت زهرا (س)، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در این مراسم، شهید سرلشکر خلبان کشوری را از جمله اسطوره‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تمامی شهدای هوانیروز در خط مقدم مقابله با دشمن بودند و حضور مؤثر آن‌ها دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به دستآورد‌های بی‌نظیر هوانیروز در حوزه‌های مختلف افزود: امروز هوانیروز ارتش در تولید قطعات مورد نیاز بالگردی به رشد و بالندگی رسیده است، دوربین‌های دید در شب، تولید موشک‌های نقطه‌زن، تربیت خلبانان جوان و … از جمله دستاورد‌های مهم هوانیروز در سال‌های اخیر است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای هوانیروز افزود: شهدا الگوی ما در تمامی شئون زندگی هستند و ان‌شاءالله که بتوانیم مسیر شهدا را ادامه بدهیم.

فرمانده کارخانجات نداجا خبر داد؛ رصد ساخت‌وسازهای دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی

ناخدا فاضل‌نیا گفت: می‌دانیم آمریکا برای سال ۲۰۳۵ چه شناوری را طراحی کرده است.

رصد دقیق ساخت‌وسازهای دریایی آمریکا و  رژیم صهیونیستییک فرمانده جوان ۴۷ ساله و از خطه دلیرمردان لرستان که توانسته نه تنها از پایین‌ترین بخش‌های فنی نیروی دریایی پله‌پله پیشرفت کند تا به فرماندهی کارخانجات نداجا برسد که در کنارش کسب دانش را نیز فراموش نکرده و بعد از لیسانس و فوق‌لیسانس فنی، دکترای مدیریت استراتژیک هم کسب کرده تا در این حوزه نیز صاحب‌نظر باشد.

امیردریادار دوم عباس فاضلی‌نیا در صبح یک روز گرم آبان ماهی از نظر ما و خنک و مطبوع از نظر کارکنان کارخانجات، پذیرای گروه خبری ویژه نامه جهش امنیت دریایی شد تا در اتاقی زیبا و چوب‌کاری شده با پنجره‌هایی بزرگ که از آنجا همه محوطه کارخانه و جنب‌وجوش در آن قابل مشاهده است، از آنچه کف میدان اصلی تولید و ساخت‌وساز در نیروی دریایی ارتش می‌گذرد برای ما بگوید. از روند رو به رشد این کارخانجات، از ساخت شناور‌های کوچک و تعمیرات ناوشکن قهرمان سبلان تا ساخت جماران به عنوان اولین ناوشکن ایرانی و پس از آن ساخت ناوشکن سهند و تعمیرات خارق‌العاده زیردریایی‌ها و اقدامات دیگری که هر کدام می‌تواند در این شرایط اقتصادی و تحریمی ایران یک شاهکار به شمار رود.

برای شروع بفرمایید مجموعه کارخانجات نیروی دریایی از چه زمانی ایجاد شد و چه تحولاتی را گذرانده است؟

کار ساخت و تجهیز کارخانجات از سال ۱۳۵۲ شروع و در اواخر سال ۵۵ بخش اصلی کار تمام شد. با شروع انقلاب اسلامی تمامی مستشاران خارجی حاضر در کارخانجات که در حال اتمام و تکمیل دستگاه‌ها بودند، آنجا را ترک کردند، اما به حول و قوه‌الهی پرسنل ایرانی مجموعه کارخانجات این مجموعه را عملیاتی کردند به گونه‌ای که از همان ابتدای شروع جنگ، کارخانجات نقش پررنگی را در آماده‌سازی یگان‌های شناور داشتند. حتی در سانحه‌ای که آمریکا علیه ناو سبلان ما ایجاد کرد و صدمات شدیدی هم داشت، تعمیرات سبلان در کارخانجات نداجا صورت گرفت که موجب شگفتی خود آمریکایی‌ها شد. فرایند رشد و پیشرفت کارخانجات به همین ترتیب ادامه پیدا کرد تا به دستور رهبری برای ساخت ناوشکن رسیدیم. ناوشکن جماران نیز در همین مجموعه کارخانجات در سال ۱۳۸۸ متولد شد و اولین ناوشکن ساخت ایران نام گرفت. ناوشکن سهند مدت زمان خیلی کمتری نسبت به جماران داشت. همچنین به زودی شاهد الحاق اولین ناو موشک‌انداز کلاس پیکان به نام زره به ناوگان جنوب خواهیم بود که تست‌های دریایی آن هم با موفقیت بسیار بالا انجام شده و حتی از لحاظ سرعت، دقت و تجهیزات از نمونه‌های قبلی که ساختیم بالاتر است. کلا فرایند پیشرفت فن‌آوری در نیروی دریایی ثابت نیست یعنی نمونه بعدی، زره به مراتب پیشرفته‌تر خواهد بود. 

ادامه مطلب ...

امیر حیدری: نزاجا در تولید قطعات مقابله با تهدیدات دشمن به خودکفایی رسیده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در مقطع کنونی از نظر آمادگی رزمی، توان دفاعی و تولید قطعات موردنیاز مقابله با تهدیدات دشمن در بالاترین وضعیت قرار دارد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز (سه‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: ما در نیروی زمینی ارتش سه اصل ولایتمداری، شایسته سالاری و عدالت محوری را سرلوحه تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اصل ولایت‌مداری اولویت اول در سطح نزاجا است افزود: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های طراحی شده در نیروی زمینی ارتش در راستای منویات و تدابیر نورانی فرماندهی کل قوا است.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه امروز نیروی زمینی در بالاترین سطح وضعیت آمادگی رزمی قرار دارد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی و دلسوزانه امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نزاجا خاطرنشان کرد: امروز نیروی زمینی در تمامی حوزه‌ها اعم از یگان‌های زرهی، توپخانه، نیرو مخصوص واکنش سریع، متحرک هجومی، هوانیروز و پهپاد در بالاترین سطح توان رزمی، دفاعی و تولید قطعات موردنیاز مقابله با تهدیدات دشمن قرار دارد، کسب تمامی مولفه‌های قدرت و اقتدار نیروی زمنیی در حال حاضر مرهون مجاهدت‌های بی بدیل تمامی فرماندهان و کارکنان است.

در ادامه امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش نیز گفت: تحرک و کارآمدی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در سطح یگان‌های نظامی است و امروز با همت تمامی فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی شاهد انقلاب عظیمی در حوزه آمادگی رزمی، تحرک و توان دفاعی هستیم. 

ادامه مطلب ...

سردار شیرازی: خلاقیت متخصصان نیروی دریایی ارتش در خودکفایی زبانزد است

رئیس دفتر فرماندهی معظم‌کل قوا گفت: در نیروی دریایی ارتش، نیروهای کارشناس و توانمند پای کار حضور دارند که خلاقیت آن‌ها در جهت خودکفایی همه تجهیزات زبانزد است.

سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا در آیین رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، با تاکید بر اینکه در بخش هوایی به فناوری جدیدی در سطح منطقه دست پیدا کردیم، اظهار کرد:  این فناوری در هوا بیش از توانمندی های قبلی ما بوده و نشان از دست برتر ایران اسلامی است. در دریا دست برتر هستیم و نیروی دریایی راهبردی شکل گرفته است.

رئیس دفتر فرماندهی کل قوا درباره نمایشگاه تجهیزات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی حرف های زیادی برای گفتن دارد و شاهد دستاوردهای خوبی در این نمایشگاه بودیم. سردار شیرازی با تاکید بر اینکه حضور نیرو های دریایی در آب های دور دست موجب اقتدار نظام اسلامی است، ادامه داد: در نیروی دریایی ارتش، نیروهای کارشناس و توانمند پای کار حضور دارند که خلاقیت آن‌ها در جهت خودکفایی همه تجهیزات زبانزد است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی در سپاه و ارتش هم افزا، همکار، هماهنگ در جهت دفاع از انقلاب و مردم در دریا و اقیانوس هند حضور دارند و توانمندی های ما روز به روز در حال افزایش است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش چشمگیر است

سورنا ستاری با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در نمایشگاه نیروی دریایی ارتش بودیم، گفت: پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش چشمگیر است.

پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش چشمگیر است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه رونمایی از نمایشگاه دستاورد‌های تحقیقاتی و صنعتی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: شاهد اتفاقات خوبی در نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش بودیم.

او ادامه داد: در بخش تجهیزات دفاعی بازار بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است و تکنولوژی‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در زندگی روزمره مردم دیده شود.

ستاری گفت: در نمایشگاه نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های آی تی، مخابراتی، ساخت قطعات شاهد تجهیزات جدید و به روزی بودیم و از این پیشرفت‌ها بسیار خرسندیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بهره مندی صنایع دفاعی در حوزه دانش بنیان گفت: این یک تغییر راهبردی است و کارخانه جات زیادی در حوزه نظامی داریم که زیر مجموعه ارگان‌های نظامی مختلف در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نوآوری را در حوزه دفاعی به ارمغان می‌آورند، ادامه داد: بسیاری از این روش‌ها در حوزه غیر دفاعی و زندگی روزمره مردم استفاده می‌شود.

ستاری با تاکید بر اینکه نوآوری‌ها در بالا بردن بنیه دفاعی کشور موثر است، خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان توانایی دارند تا محصولات دفاعی را با نوآوری جدید برای کشور بسازند.

وزیر دفاع: ساخت کیت ایرانی تشخیص کرونا تحت نظر شهید فخری زاده انجام شد

امیر حاتمی ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده از دانشمندان کشورمان را تشریح کرد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما درباره شهادت شهید محسن فخری زاده گفت: ایشان امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظت که ایشان را همراهی می کردند در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه ایشان زخم برداشتند. 

وی ادامه داد: شهید فخری زاده به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند. البته دو نفر از همراهانشان نیز مجروح شده بودند. متاسفانه پس از انتقال شهید به بیمارستان فعالیت های تیم پزشکی موثر واقع نشد و ایشان به شهادت رسیدند.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر انفجار نیسان وانت پر از مواد منفجره در نزدیکی خودروی شهید فخری زاده صحت دارد یا خیر؟، اظهار کرد: طبق گزارشاتی که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم این روایت را تایید می کند. در این حادثه تروریستی ابتدا خودروی حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می گیرد و پس از لحظاتی یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود ۱۵ تا ۲۰ متری) شهید بود، منفجر شد. مجموع این اتفاقات باعث می شود که جراحات حاصل از آن‌ها باعث شهادت شهید فخری زاده می‌شود.

امیر سرتیپ حاتمی در پاسخ به این سوال که چرا دشمن آقای فخری زاده را برای ترور انتخاب کرد، گفت: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی کشور  و دارای وجهه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور نیز بود، آقای فخری زاده در این مدت شاگردان بسیاری را هم تربیت کرد. کارهای ایشان در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری است. 

ادامه مطلب ...

وزیر اطلاعات خبر داد؛ آغاز شناسایی عناصر و عاملان ترور «فخری زاده» توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)

وزیر اطلاعات از آغاز شناسایی عناصر خود فروخته و عاملان ترور و به شهادت رساندن رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات از آغاز شناسایی عناصر خود فروخته و عاملان ترور و به شهادت رساندن محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع خبر داد.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات به این شرح است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

شهادت مظلومانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیرو‌های مسلح، شهید والامقام دکتر محسن فخری زاده موجب تالم و تاسف گردید. اینجانب از طرف خود و کارکنان خدوم وزارت اطلاعات شهادت آن مجاهد خستگی ناپذیر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده معظم شهید و ملّت شهیدپرور ایران اسلامی صمیمانه تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه رب الشهداء همجواری با حضرت سیدالشهداء در رضوان برین و برای خانواده معظم شهید و بازماندگان، شکیبایی و تندرستی مسئلت می‌نمایم.

به آگاهی مردم عزیز و قدر شناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز نموده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هدایت کنندگان جنایت کار خواهند گرفت».

سرلشکر موسوی: دست آمریکا، اسرائیل و منافقین در شهادت فخری‌زاده دیده می‌شود

فرمانده کل ارتش گفت: دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می‌شود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پی شهادت محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت دکتر محسن فخری زاده، این مدیر خدوم و مخلص را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، مردم شهید پرور و جامعه علمی و دفاعی کشور و وزیر محترم دفاع تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

دشمنان کوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی‌توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح جویانه بازدارند و ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.

در ادامه پیام امیر سرلشکر موسوی آمده است، دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می‌شود و این اقدام زبونانه نزد ملت‌های آزاده جهان محکوم است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می‌دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.»

رهبر معظم انقلاب: آماده باشید تا کسی جرئت تهدید نداشته باشد

سایت رهبر انقلاب تصویر نوشته‌ای از بیانات ایشان درباره نیروی دریایی ارتش را به مناسبت روز نیروی دریایی منتشر کرد. 

ادامه مطلب ...

ناوشکن تمام ایرانی دنا در آینده نزدیک رونمایی و تحویل نیروی دریایی ارتش خواهد شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیشرفت های خیره کننده در چند دهه اخیر را مرهون نگرش انقلابی دانست و گفت: با همین جهت‌گیری در آینده نزدیک ناوشکن تمام ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکن‌های هم‌نسل خود است؛ تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

ناوشکن تمام ایرانی دنا در آینده نزدیک رونمایی و تحویل نیروی دریایی ارتش خواهد شد

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط تصویری با حدود ۸۰ مرکز وزارت دفاع در سراسر کشور برگزار شد گفت: ما پیرو فرماندهی هستیم که در مناسبت های  مختلف از جمله عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین(ع)، ضمن بکارگیری تمامی اصول بهداشتی و رعایت  پروتکل ها، برنامه های خود را بصورت دقیق پیش می بردند. 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب: مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، افزودند: البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

رهبر انقلاب: مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید/ موشک و منطقه ما به اروپایی‌ها ربطی ندارد

جلسه ویژه شورای‌عالی هماهنگی سران قوا، صبح امروز (سه‌شنبه ۴ آذر) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) تشکیل شد. 

ادامه مطلب ...

دریادلان نیروی دریایی ارتش خون اهدا می‌کنند

همزمان با هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپید جامگان این نیرو با حضور در مراکز اهدای خون هفت استان کشور خون اهدا می‌کنند.

پویش «دریادلان خوبخش» که به صورت مشترک توسط روابط عمومی سازمان انتقال خون و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، طراحی و پایه ریزی شده است به میزبانی از داوطلبین اهدای خون در استان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و استان‌های شمالی مازندران و گیلان خواهد پرداخت.

همچنین فرماندهان و کارکنان ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش در تهران نیز با اعلام آمادگی خود بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های آن را یاری می‌بخشند.

گفتنی است حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت رشادت‌ها و دلاور مردی‌های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریا‌های کشور به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی، هفتم آذر را روز نیروی دریایی ارتش نام نهادند.