محسن قطاسلو ،اولین شهید ارتش ج ا.ا ایران در دفاع از حرم



 شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

آداب و اعمال لیلة الرغائب(شب آرزوها)


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب می‌گویند. برای این شب پر برکت از رسول خدا(ص) عملی نقل شده است که فضیلت بسیاری دارد. در روایت آمده است: هر که این نماز را بگذارد چون شب اول قبر او شود، حق تعالی بفرستد ثواب این نماز را به سوی او به نیکوتر صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح. پس با وی گوید ای حبیب من! به خدا سوگند من چهره‏ اى زیباتر از چهره تو ندیدم، و سخنى شیرین‏ تر از سخن تو نشنیدم، و بویى بهتر از بوى‏ تو نبوییدم!
 
گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا کنم، و مونس تنهایى تو باشم، و هراس را از تو برگیرم و هنگامى‏ که در صور (شیپور قیامت) دمیده شود، در عرصه قیامت سایه‏ اى بر سرت خواهم افکند، پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو جدا نخواهد شد. 
 
آن نماز به این صورت است: روز پنج شنبه اول آن ماه را روزه می‌داری چون شب جمعه داخل شود مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می‌گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده‏ مرتبه «سوره توحید» مى‏‌خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى ‌گویى:
 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] .
 
خدایا! بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست
 
سپس به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه می گویى:
 
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
 
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
 
آنگاه سر از سجده بر مى ‏دارى و هفتاد مرتبه مى‏ گویى:
 
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ
 
پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى‏ دانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگترى
 
دوباره به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه مى‏ گویى:
 
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
 
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
 
سپس حاجت خود را مى‏ طلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد.

اسامی چهار شهید ارتش جمهوری اسلامی در سوریه +عکس

4 تن از مستشاران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شده بودند، طی چند روز گذشته توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.

جزئیاتی از شهادت ۴ مستشار ارتش جمهوری اسلامی در سوریه +عکس
 

ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی» از تیپ 65 نوهد(نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران است که طی عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

شهید «محسن قطاسلو» از تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی از اهالی پاکدشت در استان تهران است که به‌ تازگی به کاروان شهدای مدافع حرم پیوسته است.

سروان «شهید مرتضی زرهرند» یکی از تکاوران تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود و از اهالی شهرستان شیروان از استان خراسان شمالی است که طی عملیات مستشاری و در سن 36 سالگی به شهادت رسید.

سرهنگ «شهید مجتبی ذوالفقار نسب» از رکن دوم تیپ 45 تکاور از اهالی شهرستان شوشتر در استان خوزستان است که طی عملیات مستشاری در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.


برگزاری مراسم هفدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی

صبح امروز در مسجد ستاد کل نیروهای مسلح

مراسم هفدهمین سالگرد شهادت صیاد شیرازی برگزار شد

 شهید صیاد شیرازی

مراسم هفدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰ تن از شهدای شاخص نیروهای مسلح صبح امروز در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، مراسم هفدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت یاد و خاطره 110 تن از شهدای شاخص نیروهای مسلح صبح امروز در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر صالحی فرمانده ارتش، سرلشکر ایزدی معاون اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح، محسن رضایی، امیر پوردستان، امیر شاه‌صفی، امیر سیاری، امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع، محمود احمدی‌نژاد، چیت‌چیان وزیر نیرو، هاشمی زیر بهداشت، سردار شادمان معاون عملیات ستاد کل، سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه، امیر صبوری‌فرد جانشین پدافند هوایی ارتش، سردار نجار مشاور ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قربانی و جمعی دیگر از مسئولان و مقامات لشکری و کشوری و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

شهید صیاد شیرازی نمونه بارز ایمان و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت بود

بیانیه ارتش:

شهید صیاد شیرازی نمونه بارز ایمان و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت بود

 شهید صیاد شیرازی

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که شهید صیاد شیرازی نمونه بارز ایمان و تقوا و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت بود.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، فرا رسیدن بیست ‌و یکم فروردین ماه، هفدهمین سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیادی شیرازی را گرامی داشت. 

ادامه مطلب ...

شورای نگهبان لایحه اصلاح قانون بیمه عمر نیروهای مسلح را تأیید کرد

شورای نگهبان لایحه اصلاح قانون بیمه عمر نیروهای مسلح را تأیید کرد

 شورای نگهبان

شورای نگهبان لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وسازمان‌های تابعه یا وابسته به آنها مصوب جلسه مورخ هفدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1395/01/18 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

رانندگی در این جاده ها لذت دوچندانی دارد + تصاویر

ه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چیزهای بسیار کمی در دنیا هستند که می توانند لذتی بیش از رانندگی در جاده های شگفت انگیز را برای انسان به ارمغان بیاورند. در تصاویر زیر جاده های زیبا و عجیب در سرتاسر دنیا را مشاهده می کنید. 
 
رانندگی در این جاده ها لذت دوچندانی دارد +عکس

  ادامه مطلب ...

اگر مذاکره میکنند به برکت اقتدار نظام است ...


 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی در حوزه‌های ناوشکن‌ها، موشک و اژدرها در راستای دفاع است و نه تهاجم و تجاوز به دیگران.

افسران - اگر مذاکره میکنند به برکت اقتدار نظام است ...

ارتشی آبی پوش و پاسدار سبز پوش در یک قاب +تصویر

 شهید سرلشکر منصور ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از فرماندهانی است که سهمی بزرگ در دوران دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است.
 اولین جرقه های خود کفایی در ارتش و به ویژه نیروی هوایی را این شهید سرافراز به نام خود ثبت کرده است و نام خود را در زمره نام آوران ایران اسلامی ماندگار کرد.
همچنین شهید ستاری رابطه خوبی را هم با برداران خود در سپاه پاسداران داشت.
در این مطلب عکس دیده نشده ای را از این شهید بزگوار می بنید که در ستاد فرماندهی کل قوا (ستاد کل نیروهای مسلح کنونی) گرفته شده و در آن سردار داود غیاثی راد در کنار شهید ستاری ایستاده است. 
سردار غیاثی راد از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بوده و هم اکنون مسئولیت روابط عمومی معاونت امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا را در ستاد کل نیروهای مسلح بر عهده دارد.

کامل نیست//ارتشی آسمانی و پاسدار زمینی در یک قاب+ تصویر

"موشک سجیل"؛ تخته گاز تا اسرائیل

موشک "سجیل" توانایی عبور از سامانه "گنبد آهنین" و"پاتریوت" را دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی گزارشی که اشاره به راهبردی و تدافعی بودن قدرت نظامی آمده است، ایران در زمینه  توسعه قدرت موشکی به حدی رسیده که توانایی انهدام پایگاه های آمریکا واسرائیل را در همه نقاط  دارد.  
ادامه مطلب ...

داماد رکورد برادرش را شکست

جزئیات شرکت ۹ هزار نفر در عروسی با شادباش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومانی/ داماد رکورد برادرش را شکست+ عکس


عروسی

قیبله قریشی های بندرعباس سال‌هاست که با زنده نگه داشتن رسم اعطای فضل به داماد با احیای نوع دوستی و نمایش اتحاد و همدلی رکورددار پرداخت شادباش در کشور هستند. 

ادامه این مطلب جالب و جذاب را از دست ندهید. . .  

ادامه مطلب ...

تعداد نمایندگان آبلیمو در مجلس از نمایندگان مردم بیشتر است!


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم بیات گفت: تقلب در بخش تولید کشور رواج پیدا کرده که اگر نظارت‌های سازمان ملی استاندارد نباشد، برخی تولیدکنندگان برایشان اهمیتی ندارد که با جان مردم بازی می‌کنند. او افزود: رواج تقلب در بازارهای کشور ریشه‌های گوناگونی دارد که مهم ترین دلیل آن به دخالت دولت در قیمت گذاری و کسب و کار بنگاه های اقتصادی بر می گردد و تا زمانی که اقتصاد به سمت تولید رقابتی و قیمت‌گذاری غیر دولتی حرکت نکند این پدیده در کشور ادامه یافته و نمی توان با برخوردهای پلیسی از آن جلوگیری کرد. مدیر کل استاندارد استان تهران به شبکه گسترده کارخانه‌های آبلیموی غیر مجاز در کشور اشاره کرد و افزود: بارها پیش آمده که به برخی کارخانه‌های آبلیمو مراجعه کرده‌ایم اما آبلیمویی ندیده‌ایم و این واحدها با استفاده از مواد شیمیایی مایعی شبیه آبلیمو را وارد بازار کرده اند و در واقع نوعی اسید به خورد مردم داده اند. 
او گفت: هر وقت هم که سراغ تعطیلی این واحدها می رویم داد تعدادی از نمایندگان مجلس بلند می شود تا جایی که گمان می کنیم تعداد نمایندگان آبلیمو در مجلس از نمایندگان مردم بیشتر است!

این غذاها را بخورید و لاغر شوید!

همه می‌دانیم که انسان برای بقا به انواع مواد مغذی نیاز دارد؛ با این حال، بسیاری از افراد رژیم غذایی خاصی دارند که باید براساس آن غذا بخورند. برای لاغر شدن فقط این مهم نیست که غذا نخورید، مهم‌تر این است که چه غذاهایی بخورید.  ادامه مطلب ...

مشروح بیانات امام خامنه‌ای در حرم مطهر رضوی

مشروح بیانات امام خامنه‌ای در حرم مطهر رضوی:

۱۰ راهکار برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی»/ دولت «نقشه‌راه» ارائه کند/ کار با «روحیه انقلابی» پیشرفت می‌کند/ کشور امروز و فردا برای جوانان است

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع زائران‌حرم مطهر‌رضوی

گروه استان‌ها ــ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع) به تبیین شعار سال ۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداختند. 

مشروح بیانات در ادامه مطلب . . . 

ادامه مطلب ...