ناوهای ایرانی و پاکستانی تمرین مشترک دریایی برگزار کردند

ناوهای ایرانی و پاکستانی تمرین مشترک دریایی برگزار کردند

ناوشکن جماران

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: تمرین مشترک دریایی بین نیروهای دریایی ارتش دو کشور ایران و پاکستان در دریای عمان برگزار شد. 

ادامه مطلب ...

چگونه گوشی گم شده خود را پیدا کنیم؟

در این خبر سعی داریم تا روشی برای پیدا کردن گوشی های گمشده را به شما ارائه دهیم. 

ادامه مطلب ...

ناوگروه ارتش پاکستان فردا در بندرعباس پهلو می‌گیرد

با پیام صلح و دوستی

ناوگروه ارتش پاکستان فردا در بندرعباس پهلو می‌گیرد

تیپوسلطان

ناوگروه ارتش پاکستان فردا در بندرعباس پهلو می‌گیرد و به مدت سه روز میهمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 

ادامه مطلب ...

فرمانده ناوگروه اعزامی نداجا با فرمانده ناوگان خزر روسیه دیدار کرد

فرمانده ناوگروه اعزامی نداجا با فرمانده ناوگان خزر روسیه دیدار کرد

ناوگروه

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش اعزامی به ماخاچ قلعه روسیه با فرمانده ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه دیدار کرد. 

ادامه مطلب ...

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز در سال 2017

یکی از محصولاتی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر روی آن تاکید ویژه ای داشته تا عملیاتی شود؛ جنگنده  "قاهر 313 " است. 

**جنگنده قاهر 313 چه ویژگی هایی دارد؟ 

" قاهر" یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است که نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و به پرواز درآمده و امروز نمونه یک به یک آن در مراحل پایانی ساخت است. 

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر
 
ادامه مطلب ...

اعلام توافق نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه


اعلام توافقی نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، واشنگتن، مسکو و آنکارا در زمینه ایجاد کانال تماس جدید در سطح ژنرال های 3 کشور برای جلوگیری از هر گونه حادثه و تامین امنیت پرواز در جریان عملیات بر فراز سوریه توافق کردند.
 
بر این اساس، ژنرال ژوزف دانفورد -- رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا -- در تشریح نتایج دیدار سه جانبه اش با والری گراسیمف و خلوصی آکار، همتایان روس و ترکیه ای خود در شهر آنتالیا این توافق را رسانه ای کرد.
 
دانفورد تصریح کرد: موضوع این دیدار که در سطح ژنرال های 3 کشور انجام شد، زمینه سازی برای کاهش تنش و جلوگیری از هر گونه حادثه حین پرواز هواپیماهای روس، آمریکا و ترکیه در آسمان سوریه پرداخت.   
 
وی با تاکید به ضرورت ایجاد تماس گسترده در این زمینه گفت: روسیه و آمریکا در ماه های اخیر توانستند مانع از وقوع حادثه میان هواپیماهایشان در سوریه شوند.

آزادسازی نزدیک به 70 درصد از بخش غربی موصل


آزادسازی نزدیک به 70 درصد از بخش غربی موصل

 شبکه تلویزیونی الانجاه گزارش داد: دو منطقه «العامل الاول» و «العامل الثانی» در ساحل راست شهر موصل آزاد شده‌اند و واحدهای نظامی عراقی هم اکنون به دو راهی «الزنجیلی» رسیده‌اند. 
خبرنگار این شبکه در موصل افزود: تروریست‌های داعش صدها نفر از تروریست‌های خارجی را در دو راهی «الزنجیلی» برای مقابله با پیشروی سریع نیروهای عراقی به کارگرفته‌اند. 
 
این خبرنگار همچنین، گفت: فرماندهان نظامی عراق به زودی از افزایش مناطق آزاد شده در ساحل راست (بخش غربی) موصل که نزدیک به هفتاد در صد رسیده است خبر خواهند داد.

«احساس مسئولیتِ مسئولان»، فوری، ضروری و واجب است

امام‌خامنه‌ای در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری:

مردم اثر اقتصاد مقاومتی را نمی‌بینند/ اشرافی‌گری از مشکلات امروز است

دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب گفتند: به رئیس‌جمهور محترم هم گفته‌ام که بیان شاخص‌های کلان خوب است البته اگر آمارها قابل خدشه نباشد، اما به‌هرحال اینها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اثر نمی‌گذارد. 

ادامه مطلب ...

نمونه برتر اس ٣٠٠ را ساخته‌‌‌ایم و می‌سازیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز می‌بینیم که استکبار جهانی در یک گرداب گیر کرده است و این موجب فروپاشی آن‌ها خواهد شد.

مقابل هر تهدیدی می‌ایستم/استکبار جهانی در گرداب گیر کرده است

  ادامه مطلب ...

آل سعود هزاران تروریست به عراق اعزام کردند

الجبوری

جبوری نماینده پارلمان عراق با اشاره به سفر اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به این کشور گفت که این سفر با اراده آمریکا صورت گرفته و از سوی ملت عراق مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی افزود: سعودی‌ها قبلا وعده داده بودند که به عراق کمک خواهند کرد اما آنها به جای این کمک، هزاران تروریست به این کشور اعزام کردند.

این نماینده پارلمان عراق گفت: من گمان نمی‌کنم کسی که دمشق و حلب را تخریب کرده است، قصد آزادسازی موصل را داشته باشد.

آیا با یک کلیه می‌شود زندگی کرد؟


 ناصر سیم‌فروش متخصص اورولوژی به مناسب روز جهانی کلیه به جام جم آنلاین گفت: امروزه در تمامی دنیا شایع ترین علت نارسایی کلیه، بیماری قند محسوب می‌شود. البته فشارخون بالا را نیز نباید در پیدایش این عارضه نادید گرفت، بنابراین قندخون و فشارخون 2 علت شایع نارسایی کلیه هستند. 
 
سیم فروش، نوع تغذیه و سبک زندگی سالم را مهم‌ترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی دانست و گفت: مصرف بیش از حد نمک، اضافه وزن شدید، کم‌تحرکی، مصرف سیگار و قلیان، فشارخون بالا، قندخون بالا و استرس‌های مزمن از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورهای خطر برای بروز مشکلات کلیوی به شمار می‌رود. 

 
ادامه مطلب ...

نیجریه عاشق انقلاب اسلامی و رهبر ایران هستند+تصاویر

 نشریه «بلومبرگ» در گزارشی با عنوان «ترامپ تهدید می‌کند، ایران دوست می ‌یابد»، به بررسی علاقه شیعیان نیجریه به انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت گسترش نفوذ معنوی ایران، تلاش‌های واشنگتن برای محدود کردن جمهوری اسلامی را به چالش کشیده است.

بلومبرگ: شیعیان نیجریه عاشق انقلاب اسلامی و رهبر ایران هستند

  ادامه مطلب ...

دیدارمسئولان و دست‌اندرکاران راهیان‌نور با امام خامنه‌ای


احساس ضعف در زمینه اقتصادی اشتباه بود/ برای منصرف کردن دشمن از تهاجم اظهار ضعف نکنید؛ قوت خود را آشکار کنید

رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است، این بود که در زمینه‌ اقتصادی احساس ضعف شد. 

ادامه مطلب ...

جنگ واقعی، جنگ اقتصادی


افسران - جنگ واقعی، جنگ اقتصادی

 جنگ واقعی، جنگ اقتصادی
رهبر معظّم انقلاب: «مسئول اروپایی میگوید اگر برجام نبود حتما جنگ بود؛ دروغ محض! چرا میگویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [اما] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است.»
۹۵/۱۱/۲۷

بحث امنیتی و دفاعی باید اعتمادآفرین باشد


در بحث امنیتی و دفاعی باید در سطحی باشیم که باعث اعتمادآفرینی شود

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاع و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی که ما بحث بهره‌وری را مطرح می‌کنیم بدین معناست که مجموعه‌ای از منابعی که در اختیارمان است را چگونه به کار می‌گیریم تا بتوانیم بیشترین بازدهی و خروجی را از آن منابع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش دفاعی آن چیزی که محصول کار همه عناصر درگیر در دفاع است ایجاد امنیت و دفاع از منافع ملی است و این باید در سطحی باشد که اعتمادآفرینی کند.

فیلم و جزئیات تست

انهدام یک فروند موشک بالستیک و یک پهپاد توسط سامانه موشکی اس ۳۰۰ 

اس 300

جزئیات بیشتری از اولین تست سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسی در ایران، منتشر شد. 

ادامه مطلب ...

همراهِ خاصِ اس۳۰۰های روسی در ایران

رهگیری پرنده‌های پنهانکار با "رادار ۹۶L۶E" دقیق‌تر شد + تصاویر

رادار 96L6E اس 300

"رادار ۹۶L۶E" که یک رادار خاص و مخصوص سامانه‌های موشکی اس۳۰۰ روسیه می‌باشد، امروز رسماً در ایران مشاهده شد و این نشان داد که ایران یکی از مهمترین ملحقات اس۳۰۰ را نیز از روس‌ها دریافت کرده است. 

ادامه مطلب ...

تاکتیک مهم و جدید ارتش برای حفاظت مقتدرانه از مرزهای ایران


با توجه به اینکه قبلا اعلام شده دهلاویه توانایی هدف قرار دادن بالگردها را نیز دارد، از اینرو مانند خانواده موشک‌های توفان، تندر و توسن، این سلاح را نیز باید موشکی چند منظوره محسوب کرد.

    دفاع از خطوط ساحلی یکی از مسائل مهم و استراتژیک برای کشورهای دارای دسترسی به دریا به شمار می رود چراکه تهدیدات مختلفی در بحث دفاع ساحلی وجود دارد که بایستی از طریق ابزار گوناگون با آنها برخورد کرد. 
ادامه مطلب ...

تجارت پاکستان و زیرآبی امارات مقابل چشم ایران در دریای عمان

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشورمان در حالی مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد که پاکستان از طریق بندر «گوادر» و امارات از طریق «فجیره» گوی سبقت را در دریای عمان از کشورمان ربوده‌اند.

 

تجارت پاکستان و زیرآبی امارات مقابل چشم ایران در اقیانوس هند
رهبر انقلاب بارها، به خصوص در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش، بر اهمیت توسعه سواحل مکران تأکید کرده‌اند
خلیج فارس و دریای عمان قطعاً از استراتژیک‌ترین نقاط کره زمین هستند و ایران با کمی تلاش می‌تواند تسلط مطلق بر این پهنه‌های آبی را به دست بیاورد

فرمول راهبردی صهیونیزم برای مهار ایران توسط ترامپ

فرمول جدیدی توسط اسرائیل در حال شکل‌گیری است که طی آن برنامه‌های چندین ساله ترامپ برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تنظیم و مشخص‌شده است.  ادامه مطلب ...

دولت ترامپ اطلاعات هدف‌یابی دقیق به عربستان در جنگ علیه یمن می‌دهد

دولت جدید در واشنگتن قصد ندارد تا پشتیبانی خود از ائتلاف عربی به رهبری سعودی را که با نیروهای حوثی در یمن درگیر است، کاهش دهد.

"رکس تیلرسون" (Rex Tillerson)، وزیر امور خارجه که دوستان زیادی در خلیج‌فارس دارد، در جلسه استماع تأیید صلاحیت در کنگره در ژانویه، تمایل خود برای افزایش به اشتراک‌گذاری اطلاعات با ائتلاف مذکور به ویژه عربستان سعودی را مخفی نکرد. وی نه‌تنها خواهان افزایش تسهیم اطلاعات است، بلکه میکوشد کیفیت آن را نیز بالا ببرد، به‌ویژه در بخش اطلاعات دقیق جغرافیایی برای هدف‌یابی. وی همچنین درصدد است ظرفیت‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را در این بخش، تقویت کند.

پایگاه نظامی "حاتزور" و "حتزاریم" ارتش اسرائیل در تیررس موشک قدرتمند "عماد"

یکی از موشک هایی که ایران در یک سال اخیر از آن رونمایی کرده ، موشک عماد است. این موشک موجب هراس شدید و نگرانی عمیق اسرائیل از توان عملیاتی جمهوری اسلامی ایران گشته است. 
 
موشک عماد بنابرگفته مسئولین دارای قابلیت های ویژه ای است که از جمله آن می توان به توان عملیاتی بالا، برد قریب به 1700 کیلومتری و قدرت تخریب قابل قبول اشاره کرد.
 
پایگاه نظامی  
 
موشک "عماد"، نخستین موشک دور-برد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‌باشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند. عماد توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان و در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولید و در زمره یکی از بهترین موشک‌های دور-برد ایرانی قرار گرفته است.  

امام خامنه‌ای:


افسران - امام خامنه‌ای:

 امام خامنه‌ای: قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، والاّ قانونی که پولداران را پولدارتر کند، قانون مملکت اسلامی نیست. ۷۸/۱۱/۱۳