دریادار خانزادی: تا کنون ۶۴ ناوگروه به آب‌های بین المللی اعزام کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است، به همین دلیل تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده‌ایم.

دریادار خانزادی: تا کنون 64 ناوگروه به آب‌های بین المللی اعزام کرده‌ایم

 

ادامه مطلب ...

حضور فرمانده ارتش در جمع نیروهای تیپ ۵۵ هوابرد

فرمانده کل ارتش با حضور در جمع نیروهای تیپ ۵۵ هوابرد شیراز بر حفظ آمادگی‌های رزمی نیروهای این تیپ تاکید کرد.

حضور فرمانده ارتش در جمع نیروهای تیپ 55 هوابرد

 

ادامه مطلب ...

آرایش پهپادهای ایرانی در خلیج فارس قوی‌تر شد

ابابیل‌های ارتش مسلح شدند/ آرایش پهپادهای ایرانی در خلیج فارس قوی‌تر شد

 

روز گذشته و در جریان بازدید سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، نمونه‌ای از پهپادهای ارتقاء یافته نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمده که حاکی از تسلیح و عملیاتی شدن نمونه رزمی پهپادهای ابابیل-۳ در نیروی هوایی ارتش و در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بود.

پهپاد ابابیل-۳ از جمله پرتیراژترین پهپاد‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در اختیار سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان اعم از ارتش و سپاه برای اجرای طیف وسیعی از ماموریت‌ها قرار دارد. 

ادامه مطلب ...

درمانگاه تخصصی ویژه کلاه سبز های ارتش افتتاح شد


درمانگاه تخصصی ویژه تیپ ۶۵ نیرو مخصوص با نام شهدای نوهد، همزمان با ایام هفته‌ وحدت با حضور رئیس بیمارستان دندانپزشکی۶۰۰ نزاجا در شهرک امیرالمومنین نیروی زمینی ارتش افتتاح شد

امیر سرتیپ دوم سیروس امان‌اللهی، فرمانده تیپ ۶۵ نیروهای ویژه واکنش سریع نیروی زمینی ارتش با اشاره به پروژه آماده‌سازی درمانگاه شهدای نوهد در کمترین زمان ممکن گفت : از جدیت، تلاش‌ها و حمایت‌های هیئت رئیسه و معاونت‌های نیروی زمینی ارتش در این خصوص قدردانی می‌کنم، این درمانگاه فرصتی مغتنم برای کارکنان نیروهای مسلح و سایر ساکنین در منطقه‌ی افسریه‌ تهران است.

سرهنگ مسعود معماریان، معاون درمان اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم با اشاره به نقش ارزشمند ارتش به ویژه کلاه سبزهای تیپ ۶۵ نیرو مخصوص در امدادرسانی و فعالیت‌های مردم‌یاری، گفت: در زلزله‌ی اخیر آذربایجان شرقی، بیمارستان مراغه در کمترین زمان به ارائه‌ی‌ خدمات پزشکی و امدادرسانی به مصدومان و نیازمندان شتافت.

وی افزود: درمانگاه تخصصی شهدای نوهد بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در راستای طرح‌های معیشتی کارکنان احداث شد و به جهت دارا بودن بخش‌های مختلف پزشکی، الگویی مناسب برای تاسیس مراکز درمانی در سطح ارتش است .

در این مراسم همچنین سرهنگ محمدباقر رحمانی، رئیس بیمارستان دندانپزشکی ۶۰۰ نیروی زمینی ارتش گفت: درمانگاه تخصصی شهدای نوهد با ۵۹۰ متر مربع زیربنا و برخورداری از طراحی روزآمد و متناسب با کاربری، تجهیزات پیشرفته‌ی دندانپزشکی، داروخانه، اتاق عمل سرپایی، سی.پی.آر مستقل، سامانه‌ ویژه برق، دوربین و تجهیزات حفاظت فیزیکی، یکی از مقاوم‌ترین سازه‌های کلینیکی در سطح ارتش است.

 

شایعه تا واقعیت حضور تک‌تیرانداز ایرانی در اعتراضات عراق

روز سه‌شنبه هفتم آبان، کلیپی را در فضای مجازی منتشر کردند که در آن مدارک یک ایرانی نشان داده و ادعا می‌شود وی تک‌تیرانداز ایرانی است و برای کشتن نیروهای معترض عراقی به این کشور سفرکرده است، این در حالی است که آرمین نوری جوان کارگر ایرانی و اصالتاً اهل شهرستان رشت در استان گیلان است و هم‌اکنون در رشت و در کنار خانواده خود زندگی می‌کند.

آرمین ۳۳ ساله که سال گذشته و امسال برای انجام کارهای ساختمانی به بغداد، پایتخت عراق سفرکرده بود، صبح امروز با تماس مکرر دوستان و خانواده و نیز رسانه‌ها، متوجه می‌شود که در فضای مجازی از وی به‌عنوان تک‌تیرانداز ایرانی حاضر در عراق یاد می‌کنند.آرمین در گفت‌وگو با خبرنگار  می‌گوید در تاریخ ۹ مهرماه برای انجام کار به بغداد سفرکرده بود و مشغول کار، بر روی چند ساختمان در بغداد بود که تظاهرات و اغتشاشات در عراق شدت گرفت، در بحبوحه همین شلوغی‌ها بود که برخی از نیروهای ایرانی که برای کار به عراق رفته بودند تصمیم به بازگشت می‌گیرند.

این کارگر ساختمانی در باره بازگشت خود اینگونه می‌گوید که باعجله در حال بازگشت از بغداد به گیلان بودند که تعدادی از مدارک خود ازجمله چند کارت‌بانکی و کارت ملی خود و نیز کارت فروشگاهی که از آن خرید می‌کرده را در همان ساختمان جا می‌گذارند، کارت‌هایی که در کلیپ منتشرشده مدعی می‌شوند متعلق به یک نیروی نظامی ایرانی از مشهد است و برای انجام مأموریت یعنی کشتن نیروهای معترض در اغتشاشات اخیر به عراق آمده است.وی هم‌اکنون در شهرستان رشت سکونت دارد و می‌گوید پیشه‌اش او را وادار به سفرهای متعدد می‌کند و سفر به عراق در سال گذشته و امسال نیز برای کار بوده و اگر دلیلی جز این داشت و یک نیروی نظامی بود که برای کشتن مردم معترض به عراق رفته بود تمامی مدارک و مشخصات اصلی خود را همراه خود نمی‌برد.

ناوشکن "الوند" عازم دریاهای آزاد شد

شصت و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی-رزمی نیروی دریایی ارتش متشکل ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس برای انجام ماموریت دریانوردی عازم دریاهای آزاد و بین المللی شدند.

ناوشکن "الوند" عازم دریاهای آزاد شد

 

ادامه مطلب ...

امیر نصیرزاده:تحریم‌ سرعت رشد ما را بیشتر می‌کند

نصیرزاده گفت: تحریم‌های ظالمانه نه‌تنها هیچ مانعی در مسیر پیشرفت نیروی هوایی ایجاد نخواهد کرد، بلکه انگیزه ما را بیشتر و حرکت ارتش را در این مسیر تسریع می‌کند.

امیر نصیرزاده:تحریم‌ سرعت رشد ما را بیشتر می‌کند

 

ادامه مطلب ...

آیین سوگواری هیئت‌های مذهبی نیروهای مسلح در مصلی تهران برگزار شد

همزمان با ایام سوگواری رحلت پیامبر اعظم و دو سبط گرامی‌شان، مراسم سوگواری هیئت‌های مذهبی نیروهای مسلح در مصلی بزرگ تهران برگزار شد.

آیین سوگواری هیئت‌های مذهبی نیروهای مسلح در مصلی تهران برگزار شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با ایام رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت دو سبط گرامیشان، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام رضا(ع)، آیین سوگواری 28 صفر با حضور پرشور هیئت‌های مذهبی نیروهای مسلح در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری خطیب موقت نماز جمعه تهران به سخنرانی پرداخت.

امیر بنی طرفی: برای ساخت جت یاسین ۷۰ میلیارد تومان هزینه کردیم / علت جمع نشدن چرخ‌های هواپیما چه بود؟

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: نیروی هوایی در حال بررسی نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران نیاز داریم که هر اسکادران هم ۱۶ فروند است.

امیر بنی طرفی: برای ساخت جت یاسین 70 میلیارد تومان هزینه کردیم / علت جمع نشدن چرخ‌های هواپیما چه بود؟

 

ادامه مطلب ...

پهپاد سیمرغ؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد + تصاویر

در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل از پهپاد‌های اکتشافی هستند.

پهپاد‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند MAV، پهپاد‌های مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین، البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

پهپاد سیمرغ؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد + تصاویر

 

ادامه مطلب ...

مهم‌ترین ابزار دشمن برای نفوذ به کشور، فضای مجازی است


مهم‌ترین ابزار دشمن برای نفوذ به کشور، فضای مجازی است

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه گردان ۷۸۸ متحرک – هجومی تیپ ۴۰ نیروی زمینی ارتش مستقر در سراب گفت: بار سنگین گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است. هر جوانی باید بیانیه گام دوم انقلاب را به طور دقیق مطالعه کند چرا که بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه ما در گام‌های بعدی است.

او خاطرنشان کرد: پیشکسوتان در گام نخست به رسالت خود عمل کردند. فروپاشی حکومت طاغوت و استقرار حکومت الهی، خنثی کردن انواع توطئه‌ها، ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس و شکست دادن حزب بعث در تجاوز به میهن اسلامی، شروع سازندگی و آبادی در کشور بعد از اتمام جنگ تحمیلی از مهم‌ترین اقدامات پیشکسوتان در گام نخست بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  با بیان اینکه نسل جوان وارث افتخارات گذشته است، یادآور شد: نسل‌های بعدی، تاریخ، دنیا و بشریت منتظر اقدامات نسل فعلی و جوان است. مطمئنیم که نسل فعلی رسالت خود را بهتر از گذشتگان می‌داند و علاوه بر حفظ این میراث موجب رشد و ارتقای آن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه در عصر سرعت بخشیدن به ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) قرار داریم، گفت: روایات، آیات، بیانات امامین انقلاب و پیشگویی معصومین نشان از این دارد که این انقلاب مقدمه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است. وبه نسل دوم انقلاب باید در سرعت بخشیدن به ظهور حضرت ولی عصر ( عج) فعالتر عمل کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی کسی باور نمی‌کرد که در تقابل مشت با درفش، مشت پیروز شود اما این اتفاق رخ داد. امام راحل معتقد بود که ما پیروز می‌شویم. برخی بر این اعتقاد نبودند و از قافله انقلاب عقب ماندند. در مقدمه سازی‌حضور هم چنین اتفاق امکان‌پدیر است.

او گفت: قدرت‌های بزرگ فرو خواهند ریخت و امام حسین (ع) تمام دنیا را به کنترل خود در خواهد آورد. نشانه آن هم اربعین حسینی است. همه چیز نشان از ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) دارد. امیدوارم مانند دوران قبل از انقلاب و برخی‌ها که اعتقاد به انقلاب نداشتند، عمل نکنیم. باید هر کاری که به ما محول می‌شود، به درستی اجرا کرده و موضوع ظهور را تعجیل بخشیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دشمن ضرر و زیان زیادی از انقلاب اسلامی خورده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ابهت آمریکا را در منطقه و فرامنطقه در هم شکست. آن‌ها دنبال انتقام هستند اما انتقام نظامی امکان ‌پذیر نیست چرا که ارتش، سپاه، بسیج و حتی مردم به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده اند که اگر آمریکا دست از پا خطا کند، قطعا پشیمان خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: مسائل ضد فرهنگی و ضد حفاظتی دو مقوله مورد هدف دشمن است و مهم‌ترین ابزارش در نفوذ به کشور فضای مجازی است. حواسمان باشد که ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم. باید با حفظ همکاری و همدلی با سامانه های فرماندهی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی هرگونه فرصت نفود را از دست دشمن بگیریم.

شاهد ۱۲۹؛ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا

فناوری ساخت پهپاد‌ها به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند.

پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند.

در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپادهای اکتشافی هستند. 

پهپادها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند با نام اختصاری MAV، پهپاد‌های منیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین. البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

شاهد ۱۲۹؛ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا + فیلم و تصاویر

  ادامه مطلب ...