بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه‌های ششم، هشتم و نهم شکاری نیروی هوایی ارتش


 بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه‌های ششم، هشتم و نهم شکاری نیروی هوایی امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از توانمندی‌ها و طرح‌های عملیاتی پایگاه‌های بوشهر، بندرعباس و اصفهان در جمع خلبانان و کارکنان فنی با تاکید بر ضرورت امیدوار بودن به نصرت الهی، رمز تحقق این وعده قطعی الهی را پایداری، استقامت و ایمان داشتن به پیروزی حتمی در برابر دشمن عنوان کرد و گفت: نیروی هوایی در همه صحنه‌ها در دفاع و حراست از مردم و منافع ملی حضور فعال داشته و همواره از آمادگی مطلوب روحی و رزمی برخوردار است.

بیشتربخوانید:بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه‌های ششم، هشتم و نهم شکاری نیروی هوایی ارتش


بازدید امیر سرتیپ اسماعیلی از سایت موشکی خارک


 

بازدید امیر سرتیپ اسماعیلی از سایت موشکی خارک امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی مشاور عالی فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی، ضمن دیدار با کارکنان پدافند هوایی خارک از قسمت‌های عملیاتی، مواضع پدافندی و موشکی این گروه بازدید کرد.
امیر سرتیپ اسماعیلی در این دیدار ضمن بررسی وضعیت عملیاتی پدافند هوایی جزیره خارک از میزان آمادگی این یکان ابراز خشنودی کرد و رهنمود‌های لازم را در خصوص حفظ و ارتقای آمادگی رزمی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/


استقلال دوباره نقره داغ شد


  حکم دادگاه عالی ورزش (CAS)در خصوص پرونده پروپئیچ مهاجم کروات سابق تیم فوتبال استقلال تهران صادر شد و  باشگاه استقلال بابت دستمزد عقب افتاده این بازیکن باید مبلغ زیادی را به وی پرداخت کند.باشگاه استقلال در لیگ پانزدهم به مبلغ ۳۱۰ هزار دلار با این بازیکن برای مدت یک فصل قرارداد امضا می کند و در طول یک فصل او از باشگاه استقلال مبلغ  ۲۰۰ هزار دلار دریافت می کند. با توجه به اینکه پروپئیچ در پایان همان فصل در لیست مازاد آبی پوشان قرار می گیرد، وی برای دستمزد باقی مانده خود از باشگاه استقلال به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت می کند.

  ادامه مطلب ...

برگزاری همایش مردمی «فاتحان نور» با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح

امیر سرتیپ دوم عباس سلیمی، دبیر همایش مردمی «فاتحان نور» با اعلام خبر فوق گفت: این همایش با هدف تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و حماسه آفرینان فتح خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس، از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه، یکم خرداد ماه در مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری برگزار خواهد شد.
امیر سلیمی در ادامه افزود: در این همایش که تجلی وحدت و اقتدار نیرو‌های مسلح می‌باشد، فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیرو‌های مسلح حضور خواهند یافت و در خصوص ابعاد مختلف عملیات بزرگ بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 

برگزاری همایش مردمی «فاتحان نور» با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح


دبیر همایش مردمی «فاتحان نور» همچنین گفت: در این همایش اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله مناجات امیرالمومنین (ع)، مداحی و شعرخوانی حماسی، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از جمله خانواده‌های شهیدان صیاد شیرازی، بابایی، کاظمی، جهان آرا، باقری و آبشناسان و پخش کلیپ اعلام رمز عملیات بیت المقدس پیش بینی شده است.

تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی، برخورداری از روحیه جهادی است


تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی، برخورداری از روحیه جهادی استامیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو با حضور در منزل شهیدان محمودی، علیزاده و طاهری، با خانواده‌های این شهدای گرانقدر دیدار و گفتگو کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در این دیدار‌ها ضمن عیادت از خانواده‌های این شهدا، اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا گنجینه‌های ارزشمند امید به فضل الهی و صبر در مشکلات در مسیر مجاهدت فی سبیل الله هستند.

بیشتربخوانید:تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی، برخورداری از روحیه جهادی است


چرا «ذخیره سازی کیک زرد» و «آب سنگین» برای طرف‌های برجامی هشدار تلقی می‌شود؟


رئیس جمهور در سالروز خروج آمریکا از برجام «کاهش‌های جزیی و کلی در تعهدات ایران در برجام» را رسما اعلام کرد و بدین ترتیب از ذخیره آب سنگین و کیک زرد خبر داد.

کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که انجام آن در چارچوب برجام متوقف شده بود٬ اولین گام جدی  ایران در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای و همچنین بدعهدی کشور‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان است.

بیشنر بخوانید:چرا «ذخیره سازی کیک زرد» و «آب سنگین» برای طرف‌های برجامی هشدار تلقی می‌شود؟


آمادگی نیرو‌های مسلح در مقابل تهدیدات دشمنان


آمادگی نیرو‌های مسلح در مقابل تهدیدات دشمنانامیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بازدید از پادگان شهید برخورداری شهرستان عجب شیر تصریح کرد:

فیلم/تقدیر فرمانده آجا از فرمانده نزاجا

بار اول نیست که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چهره کریه خود را نشان می‌دهند و ما از روز‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران با این موضوع سر در گریبان بودیم و با فضل خدا با استقامت و پایداری و تبعیت از ولایت روی پای خود ایستاده ایم.

وی افزود: به ملت بزرگوار ایران اسلامی به عنوان یک سرباز این کشور سرباز ولایت قول می‌دهم که با اطمینان خاطر به زندگی مقدس و مبارکشان ادامه بدهند و بدانند که سربازان وطن در نیرو‌های مسلح بیدارو هوشیارند.

آمادگی نیرو‌های مسلح در مقابل تهدیدات دشمنان

امروز هیچ خطر نظامی، کشورمان را تهدید نمی‌کند

خبر فرمانده نزاجا درباره تانک کرار


تانک کرار

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به انعقاد قرارداد این نیرو با وزارت دفاع برای تولید انبوه تانک «کرار» گفت: اولین سری تولید شده این تانک در آینده نزدیک در اختیار یگان‌های زرهی نزاجا قرار می‌گیرد.

امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص آخرین وضعیت تولید و بکارگیری تانک «کرار» اظهار داشت: این تانک امسال وارد چرخه دفاعی نیروی زمینی می‌شود.

خبر فرمانده نزاجا درباره تانک کرار


آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولان غایب


آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولان غایب اعلام شد

 سردار تقی مهری با اشاره به حذف قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۸ اظهارکرد: قانون جریمه مشمولان غایب به منظور تعیین تکلیف مشمولان دارای بیش از ۸ سال غیبت سربازی،

از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ اجرایی شده و به دلیل تأمین نیروی انسانی سرباز نیروهای مسلح در سال جاری این طرح حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا قطع شدن انگشت پا، معافیت سربازی دارد؟

وی با بیان اینکه بیش از یک صد هزار نفر از ثبت نام کنندگان قانون جریمه مشمولان غایب؛ مبلغ جریمه را پرداخت نکرده اند، افزود: افرادی که تا پایان فروردین ماه ۹۸ مدارک مربوط به معافیت قانون جریمه مشمولان غایب را تکمیل کرده اند، فقط تا پایان امسال فرصت دارند تا مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط واریز کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: مشمولان غایب می‌بایست هر چه سریع‌تر وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند، در غیر این صورت با محرومیت‌های اجتماعی بیشتری مواجه خواهند شد.

آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولان غایب

ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون فوتبال ایران برای سرمربیگری تیم ملی؟

طبق اعلام مهدی تاج قرار است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تا سه روز آینده انتخاب شود و در این میان گفته می‌شود در حال حاضر ویلموتس نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی است.

ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون فوتبال ایران برای سرمربیگری تیم ملی؟

 

ادامه مطلب ...

نیروی هوایی از مجهزترین نیرو‌ها در ساخت سازه‌ها است

نیروی هوایی از مجهزترین نیرو‌ها در ساخت سازه‌ها استبه نقل از روابط عمومی نهاجا، مراسم افتتاح مسجد جعفر طیار (ع) پایگاه شهید بابایی اصفهان و سالن بریفینگ فرماندهی این پایگاه با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم امیر نصیرزاده از سایر پروژه‌های در دست در احداث این پایگاه بازدید و دستورات لازم را دراین خصوص صادر کرد.

شرایط و میزان معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از خدمت سربازی + فیلم


شرایط و میزان معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از خدمت سربازی + فیلمسردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با حضور در شبکه خبر درباره شرایط و میزان معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از خدمت سربازی توضیح داد.

در ادامه این فیلم را مشاهده می‌کنید.


فرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی ارتش به همرزمان شهیدش پیوست


فرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی ارتش به همرزمان شهیدش پیوستبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم رضا جهان‌تیغفرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی نیروی زمینی ارتش پس از سال‌ها درد، رنج و جراحات ناشی از ۸ سال دفاع مقدس، در یکی از بیمارستان‌های تهران دعوت حق را لبیک گفت.

بیشتربخوانید:فرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی ارتش به همرزمان شهیدش پیوست

اقتدار هسته‌ای صیانت آفرین است/ اعلام کرده ایم که به دنبال ساخت بمب نیستیم


اقتدار هسته‌ای صیانت آفرین است/ اعلام کرده ایم که به دنبال ساخت بمب نیستیم همایش تقدیر از تلاشگران دستاوردهای موفق ارائه شده در سالروز ملی فناوری هسته‌ای سال ۱۳۹۸ با حضور علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاونین، مدیران و مسئولان ۱۱۴ پروژه از مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن شهید دکتر شهریاری خوارزمی این سازمان برگزار شد.

در این همایش معاون رئیس جمهور ضمن تقدیر از تلاش صادقانه و خالصانه تلاشگران حاضر در همایش، اظهار داشت: با شناختی که از روحیات شما عزیزان دارم گواهی می‌دهم برای رضای خدا، عزت ملت، تأمین منویات مقام معظم رهبری و خواسته‌های ریاست محترم جمهوری کار می‌کنید. تلاش‌های شما عبث و بیهوده نیست و این موضوع در ۲۰ فروردین امسال بخوبی نمایان شد. بدنبال بی درایتی و بی عقلی آمریکایی‌ها در ۱۹ فروردین که سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی خطاب کردند، واکنش‌هایی انجام شد و بیانیه‌هایی منتشر شد اما لازم بود واکنشی قوی و معنادار نشان داده شود. خوشبختانه این موضوع مصادف شد با ۲۰ فروردین و ما زنجیره ۲۰ تایی IR۶ را علیرغم میل برخی از کشورهای اروپایی رونمایی کردیم.  ادامه مطلب ...

ایران آماده ارائه آموزش و همکاری عملیاتی با پدافند هوایی عراق است


ایران آماده ارائه آموزش و همکاری عملیاتی با پدافند هوایی عراق است امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در دیدار با سپهبد جبار عبید کاظم حسن الدراجی فرمانده پدافند هوایی عراق با تاکید بر اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند هوایی عراق می‌توانند در راستای تامین امنیت هوایی دو کشور تعامل و همکاری‌های بسیار خوبی داشته باشند، گفت: توسعه روابط نظامی با کشورهای دوست و همسایه و همچنین امنیت این کشورها از راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: توسعه ترانزیت و ترافیک هوایی مشترک با نگاه تامین امنیت دو کشور برای ما بسیار مهم است و ما آمادگی داریم برای آموزش نیروی متخصص و همکاری‌های فنی و عملیاتی تخصص‌های پدافند هوایی با کشور عراق همکاری کنیم که قطعا این همکاری موجب افزایش امنیت هر دو کشور خواهد شد.

مدت معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی چقدر است؟


بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی درباره بیشترین زمان معافیت تحصیلی در دوره‌های مختلف سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.​

​مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.


بیشتر بخوانید:دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل برای مشمولان سربازی چه شرایطی دارد؟

کنایه دلاوری به کسانی که در صف بنزین بودند! + فیلم


 شب گذشته برنامه تهران ۲۰ با موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، روی آنتن شبکه پنج رفت.

محمد دلاوری مجری برنامه در بخشی از صحبت‌هایش کنایه‌ای به رانندگی زد که با شنیدن شایعه افزایش قیمت بنزین، در صف جایگاه‌های سوخت ایستادند، تبریک گفت و به آن‌ها توصیه‌هایی کرد.

بیشتر بخوانید:کنایه دلاوری به کسانی که در صف بنزین بودند! + فیلم+نکته:


ظهور قدرت‌های دریایی منطقه‌ای بیانگر تغییر در نظام بین المللی دریاهاست


ظهور قدرت‌های دریایی منطقه‌ای بیانگر تغییر در نظام بین المللی دریاهاستبه نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، آئین اختتامیه اجلاس هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین در شهر بندری چینگدائو با سخنرانی امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

بیشتربخوانید:ظهور قدرت‌های دریایی منطقه‌ای بیانگر تغییر در نظام بین المللی دریاهاست


نقش خانواده‌های شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمتر از شهیدان نیست


 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش همراه با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، با خانواده شهیدان عبدلی و مرادی دیدار کردند.

امیر نصیرزاده در این دیدار‌ها ضمن یادآوری ضرورت تاسی به سیره شهدا در همه امور، گفت: دیدار‌های مستمر با خانواده شهیدان، علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای جلیل القدر، موجب زدودن زنگار‌های دنیوی از قلوب و برکت در کار ما جاماندگان است.

بیشتربخوانید:نقش خانواده‌های شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمتر از شهیدان نیست

طرح سرّی آمریکا برای ضربه زدن به برنامه موشکی ایران


طرح سرّی آمریکا برای ضربه زدن به برنامه موشکی ایرانروزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات پیشین و کنونی آمریکا نوشت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، روند اجرای برنامه مخفیانه‌ای را که هدف آن خرابکاری در برنامه موشکی ایران است، تسریع کرده است.

در این گزارش آمده است: این برنامه بخشی از کارزار آمریکا برای انزوای اقتصادی ایران و ضربه زدن به بخش نظامی این کشور است. برآورد دقیق میزان موفقیت این برنامه سرّی که هرگز به طور علنی به آن اذعان نشده، غیرممکن است.

بیشتربخوانید:طرح سرّی آمریکا برای ضربه زدن به برنامه موشکی ایران

ایران چندمین قدرت نظامی برتر جهان است؟ + فهرست

پایگاه «گلوبال فایر پاور» در جدیدترین رده بندی سال ۲۰۱۹، ایران را در میان ۱۳۷ کشور جهان از نظر قدرت نظامی در رتبه چهاردهم قرار داد.

این پایگاه با بررسی ۵۵ فاکتور، فهرست قدرتمندترین کشور‌های جهان از لحاظ نظامی در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. در این رده‌بندی ۱۳۷ کشور توسعه یافته و در حال توسعه جهان از نظر پارامتر‌هایی شامل موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، نیروی انسانی، سلامت اقتصادی، بودجه نظامی، تجهیزات و صنایع نظامی بومی مورد بررسی قرار گرفت. در این فهرست مواردی همچون تعداد موشک، کلاهک هسته‌ای و سایر تسلیحات در نظر گرفته نشده است.

بیشتربخوانید:ایران چندمین قدرت نظامی برتر جهان است؟ + فهرست

خدمات ارزنده نیروهای ارتش به هموطنان سیل زده لرستانی + فیلم


 نیروهای جان بر کف ارتش از روزهای اول وقوع سیل در لرستان، به کمک هموطنان خود شتافتند و با ارائه خدمات مختلف دل آنها را شاد کردند.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ترمیم راه‌ها و پل‌های شهری و روستایی و پاکسازی خانه‌ها و خیابان‌ها از جمله خدمات نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به سیل زدگان لرستان است.


بیشتر بخوانید: ارتش در امر مردم‌یاری پیشگام است/ نیرو‌های مسلح زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی با صلابت ایستاده‌اند

فیلم خدمات ارزنده نیروهای ارتش به هموطنان سیل زده لرستانی  

ناوگروه صلح و دوستی نداجا به قزاقستان اعزام شد


 ناخدا یکم عرشه و ستاد محمد مهدی احمدی فرمانده ناوگروه اعزامی نداجا به قزاقستان در حاشیه بدرقه این ناوگروه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهمین ناوگروه صلح و دوستی پیش از ظهر روز (دوشنبه) از ستاد فرماندهی ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی امام رضا (علیه السلام) به کشور قزاقستان با هدف تحکیم صلح و دوستی و روابط بین الملل اعزام شد، خاطرنشان کرد:

این ماموریت برای نهمین بار توسط ناوگان شمال نداجا در کشور‌های حاشیه خزر صورت گرفته و برای دومین بار است که ناوگروه صلح و دوستی به کشور قزاقستان اعزام می‌شود و از اهمیت بالایی برای هر دو کشور برخوردار است.

سرنوشت «قرنی» اولین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی؛ از استعفا تا شهادت

سرلشکر قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش یک ماه پس از استعفا در منزل خود توسط گروهک فرقان به شهادت رسید. در گزارش زیر به بازخوانی زندگی این فرمانده ارتشی پرداخته‌ایم.

گزارش| سرنوشت «قرنی» اولین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی؛ از استعفا تا شهادت

 

ادامه مطلب ...

وزیر دفاع: ترامپ امنیت بین‌المللی را با خطر جدی مواجه کرده است

امیر حاتمی گفت: ترامپ با زیرپاگذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است‌.

وزیردفاع: ترامپ امنیت بین المللی را با خطر جدی مواجه کرده است

 

ادامه مطلب ...