آیا آمریکا جنگ جهانی سوم را با کره شمالی به راه خواهد انداخت؟


  روزنامه اکسپرس در مطلبی نوشت: آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر به تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ منجر شده است. کره شمالی بارها تهدید کرده است که دشمن خود را به خاکستر تبدیل می کند و در یک زمان غیرقابل تصور یک حمله تصور نکردنی به خاک آمریکا انجام می دهد.

یک دیپلمات ارشد کره شمالی هم با تأکید بر اینکه داشتن سلاح های هسته ای برای دوام این کشور مورد نیاز است، متعهد شد که اگر واشنگتن خاک پیونگ یانگ را هدف قرار دهد، کره شمالی پاسخ آتش را با آتش خواهد داد. اما با ادامه یافتن این جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ، آیا دونالد ترامپ واقعا می تواند با کره شمالی وارد جنگ جهانی سوم شود؟

دادگاه‌ها مجاز به انتشار اسامی متهمان جرائم اقتصادی شدند


دادگاه‌ها مجاز به انتشار اسامی متهمان جرائم اقتصادی شدند

 ،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 30 مهر 96) با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 323 قانون آئین دادرسی کیفری که به نحوهانتشار اسامی متهمان جرائم اقتصادی با موضوع اختلاف و کلاهبرداری اشاره دارد، موافقت کرده‌اند.

گفتنی است، نمایندگان در این جلسه از مجموع 200 نماینده حاضر با 150 رای موافق، 23 رای مخالف و 8 رای ممتنع کلیات این طرح را تصویب کردند.

همچنین، از مجموع 220 نماینده حاضر با 166 رای موافق، 9 رای مخالف و 9 رای ممتنع جزئیات این طرح هم تصویب شد.

گفتنی است؛ در ماده واحده این طرح آمده است متن زیر به عنوان تبصره 3 ماده 353 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392.12.4
الحاق می‌گردد.

براساس تبصره 3 در جرائم موضوع تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392.2.1 جلسات دادگاه با رعایت اصل 165 قانون اساسی به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار جریان محاکمه با ذکر نام متهمان به تشخیص دادگاه مجاز است.

کشف و ضبط محموله سلاح از باندهای اشرار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)


کشف و ضبط محموله سلاح از باندهای اشرار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات کرمان

  به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، اقدامات اطلاعاتی اداره‌کل اطلاعات کرمان یک محموله سلاح و مهمات متعلق به باندهای اشرار از مناطقی در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان کشف و ضبط گردید.

کشفیات شامل: 2 قبضه کلت کمری، 5 قبضه کلاش، یک قبضه نارنجک‌انداز، یک قبضه آر.پی.جی به همراه 6 موشک آر.پی.جی، یک قبضه توپ اس.پی.جی9، 5 عدد موشک 107 میلی متری، 68 عدد فشنگ دوشکا و 40 عدد نارنجک بوده است.

کارنامه درخشان ایران در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب


ناو گروه

نیروی دریایی ارتش با ۳۷۲.۶۲۹ هزار مایل دریانوردی و حضور در چندین و چند تنگه و آبراه حساس جهان، کارنامه درخشانی از خود به‌جای گذاشته است.

تعرض حامیان بارزانی به کنسولگری ایران


بارزانی

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کردستان عراق، یک ویدئوی 45 ثانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در آن دیده می‌شود، شماری از کسانی که احتمالا از طرفداران حزب «دموکرات کردستان» به ریاست مسعود بارزانی، هستند، متعرض کنسولگری ایران شده‌اند. 

در نتیجه تبلیغات تحریک‌کننده و گمراه‌کننده حزب دموکرات، در این فیلم دیده می‌شود که تعدادی از طرفداران مسعود بارزانی، پرچم کنسولگری ایران در اربیل را پایین می‌کشند.

از زمانیکه نخست‌وزیر عراق دستور تأمین امنیت استان کرکوک و دیگر مناطق موردمنازعه میان اربیل و بغداد را صادر کرده است، تلویزیون‌ها و رسانه‌های وابسته یا نزدیک به مسعود بارزانی، مکرر علیه ایران و الحشد الشعبی اخبار نادرست منتشر می‌کنند.

این خبرها به قدری نادرست بود که حتی آمریکا، متحد بارزانی به آن واکنش نشان داد. ارتش آمریکا در این خصوص اعلام کرد، هیچ گونه گزارش یا شواهدی دال بر وجود یگان های سپاه پاسداران ایران در کرکوک و اطراف آن وجود ندارد.

خرید "جنگنده سوخو ۳۰" منتفی نیست

گفت‌وگو تفصیلی تسنیم با امیر پوردستان- بخش اول:

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش

جانشین فرمانده کل ارتش می‌گوید: رایزنی‌ها با طرف روسی برای کسب موافقت جهت خرید جنگنده سوخو ۳۰ را در سال‌های آتی ادامه می‌دهیم. 

ادامه مطلب ...

نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند


نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که به عنوان میهمان ویژه در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است، در مراسم افتتاحیه این همایش مهم بین المللی که با حضور فرماندهان دریایی 50 کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برقراری امنیت پایدار در منطقه‎ خلیج فارس، تنگه‎ راهبردی هرمز و دریای عمان، از سال 1387 تا کنون با اعزام بیش از 50 ناوگروه رزمی به منطقه خلیج عدن و تنگه راهبردی باب ‌المندب در اقدامی کاملاً مستقل و در تعامل با جامعه‌ دریانوردی جهانی، اقدام به مبارزه با دزدی کرده است.

وی گفت: این موضوع نشان می‎دهد که بر خلاف آنچه آقای ترامپ اظهار می‎ کند، ‎‎نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت جمعی جهانی در منطقه و بخشی جدا ناپذیر از آن است و در واقع این حضور نیروهای دریایی بیگانه در منطقه است که با تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب موجب بروز ناپایداری در مناطق دریایی راهبردی جهان می‎شود.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در ماخاچ قلعه روسیه پهلو گرفت


ناوگروه نیروی دریایی ارتش در ماخاچ قلعه روسیه پهلو گرفت

 ؛ناوگروه نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز پیکان واردآب‌های خزری روسیه شد و در بندر ماخاچ قلعه پهلو گرفت.

برپایه برنامه اعلام شده، فرماندهان نظامی ایران در این سفر دریایی با فرماندهی نیروی دریایی خزر روسیه و واسیلیف رئیس جمهوری داغستان دیدار و مذاکره خواهند کرد.

این دومین حضور ناوهای های ایرانی در سال 2017 است و پیشتر فصل بهار چنین برنامه ای انجام شده بود.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به قنیطره


حمله هوایی رژیم صهیونیستی به قنیطره/ ارتش سوریه: مسئولیت اقدامات خطرناک اسرائیل بر عهده خودش است

  شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صبح امروز یکی از پایگاه‌های ما را در حومه قنیطره هدف قرار داد که این حمله با خسارات مادی همراه بود.

در این بیانیه تصریح شد: این حمله در چارچوب هماهنگی‌هایی است که میاناسرائیل و گروه‌های تروریستی مورد حمایت تل‌آویو در منطقه انجام می‌شود، حمله پس از آن صورت گرفت که تروریست‌ها با چراغ سبز اسرائیل گلوله‌های خمپاره را به مناطق خالی از سکنه در اراضی اشغالی شلیک کردند تا از این طریق بهانه لازم را برای اسرائیل فراهم کنند و اسرائیل نیز با تمسک به این بهانه‌ها، اقدام کند.

در ادامه بیانیه درباره پیامد‌های خطرناک چنین اقدامات خصمانه هشدار داده شد و آمده است: فارغ از بهانه‌های واهی، که بی‌اساس بودن آن‌ها بر همگان آشکار شده است، مسئولیت نتایج ناشی از چنین اقدامات خطرناکی متوجه اسرائیل است.

تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد


تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد/از پهپادها و دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کنیم

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش    درباره آخرین دستاوردهای دفاعی ارتش و زمان تحویل تانک کرار اظهار کرد: تانک کرار پروژه ای است که وزارت دفاع در حال پیگیری آن است.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه در تکمیل پروژه تانک کرار کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه نقش داشتند؛ تاکید کرد: با تلاش متخصصان نمونه اولیه تانک کرار آماده شد.

وی ادامه داد: تانک کرار توسط کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه شرایط تست را به خوبی گذرانده و قابلیت هایش به تایید رسیده است.

امیر پوردستان اضافه کرد: بنا است وزارت دفاع بستر سازی لازم را کرده و احتمالا(شاید)در صنایع شهید کلاهدوز تانک کرار را در مسیر تولید انبوه قرار دهد.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه زمان تحویل تانک کرار توسط وزارت دفاع اعلام خواهد شد بیان داشت: قابلیت های تانک کرار به گونه ای بوده که به نوعی بالاتر از تانک تی۹۰ است که حاصل کار متخصصان داخلی می باشد.

وی در خصوص تامین امنیت مرزها اظهار داشت: اقدامات و پیش بینی های لازم و خوبی در این راستا انجام شده و برای تامین امنیت مرزها از سیستم های مدار بسته و پهپادها استفاده می کنیم.

امیر پوردستان با تاکید براینکه طرح های لازم برای امنیت مرزها را داریم؛ خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی که گروهک های تروریستی و تکفیری بخواهند حرکتی را انجام دهند؛ قبل از رسیدن به مرزها آنها را از بین خواهیم برد.

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»


آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»
امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: ما بدنبال تقویت طب رزم هستیم و در این رابطه همایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه تاکنون بسترهایی را جهت تبادل نظر میان اساتید و اهل فن دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح کشور آماده کرده‌ایم، افزود: برگزاری نشست‌ها علمی ارتباط مستقیمی در آمادگی کادر امدادی و پزشکی نیروهای مسلح دارد تا در هر شرایطی بتوانند از رزمندگان پشتیبانی کنند و سلامت آنها را ارتقا دهند.

 امیر رجبی افزود: جهت ارزیابی سطح آموزش‌هایی که پرسنل می‌بینند، در طول سال دو بار رزمایش برگزار می‌شود و نیروها خود را برای روز اصلی نبرد و یا بحران آماده می‌کنند.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: در حوزه استقرار سامانه بیولوژیک در نیروهای مسلح می‌توان به جرات عنوان کرد که ما از توان کشوری خیلی پیشرفته‌تر هستیم یعنی در تمامی حوزه‌های آموزشی، تجهیزاتی و پرسنلی از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستیم و برهمین اساس مراکزمان را تجهیز کرده‌ایم و آماده برای بکارگیری در شرایط لازم هستیم.


عجیب ترین هواپیماهای جهان!+ تصاویر


عجیب ترین هواپیماهای جهان!+ تصاویر

  ظاهر هواپیماها در افکار عمومی همیشه ثابت و مشخص است و بخاطر همین موضوع ظاهر عجیب برخی از هواپیماها برای مردم جذاب و دیدنی است. در ادامه به تعدادی از هواپیماهایی که ظاهری عجیب دارند اشاره شده است.

 







  ادامه مطلب ...

زیباترین حیوانات طبیعت + تصاویر


زیباترین حیوانات طبیعت+عکس

طبیعت پر است از موجوداتی که از زیبایی چشم‌ها را خیره می‌کنند. این مقاله 10 نوع از زیباترین حیوانات موجود در طبیعت را نشان می‌دهد. انتظار نداشته باشید که بسیاری از حیوانات را در این فهرست قرار دهیم  چرا که طبیعت 9 میلیون گونه متمایز از حیوانات به ما نشان می‌دهد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. بعضی از ویژگی‌ها و واقعیت‌ها برای این حیوانات ارائه می‌شود و نحوه زندگی و رنگ‌بندی عجیب این موجودات هم قابل توجه است. خداوند رنگ‌های بسیار زیبایی به این موجودات داده است.







زیباترین حیوانات طبیعت+عکس

طبیعت پر است از موجوداتی که از زیبایی چشم‌ها را خیره می‌کنند. این مقاله 10 نوع از زیباترین حیوانات موجود در طبیعت را نشان می‌دهد. انتظار نداشته باشید که بسیاری از حیوانات را در این فهرست قرار دهیم  چرا که طبیعت 9 میلیون گونه متمایز از حیوانات به ما نشان می‌دهد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. بعضی از ویژگی‌ها و واقعیت‌ها برای این حیوانات ارائه می‌شود و نحوه زندگی و رنگ‌بندی عجیب این موجودات هم قابل توجه است. خداوند رنگ‌های بسیار زیبایی به این موجودات داده است.






  ادامه مطلب ...

علت مشاهده اشیاء نورانی در برخی نقاط کشور + جزئیات

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی مطرح کرد

الهامی

علیرضا الهامی معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) علت رویت اشیای نورانی در برخی نقاط کشور را تشریح کرد. 

ادامه مطلب ...

مسائل دفاعی را به ما بسپارید

امیر اسماعیلی:

سیاسیون در مسائل مربوط به خودشان اظهارنظر کنند

نشست خبری امیر اسماعیلی و رونمایی از رادار جدید پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیروهای مسلح بسپارند. 

ادامه مطلب ...

صاعقه غیرت ارتش اجازه غرش پیدا کند، دشمن فرصت توبه هم پیدا نمی‌کند

حجت‌الاسلام محمد حسنی در حرم امام:

صاعقه غیرت ارتش اجازه غرش پیدا کند، دشمن فرصت توبه هم پیدا نمی‌کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آن روزی که صاعقه غیرت ارتش اجازه غرش پیدا کند، دشمنان فرصت توبه هم پیدا نمی‌کنند. 

ادامه مطلب ...

ساعت دربی ۸۵ اعلام شد

دربی هشتاد و چهار پایتخت (3)

زمان هشتادو پنجمین دربی پایتخت از سوی سازمان لیگ اعلام شد. 

ادامه مطلب ...

آنچه در ارتش پس از پیروزی انقلاب رخ داده چیزی شبیه معجزه است

سرلشکر موسوی

سرلشکر موسوی گفت: همه ما باید تلاش کنیم ارتش را به نِصابی که متناسب با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است برسانیم. 

ادامه مطلب ...

توپ ۱۵۵ میلیمتری عاشورا رونمایی شد

توپ 155 میلیمتری چرخدار

توپ ۱۵۵ میلیمتری چرخدار عاشورا با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد. 

ادامه مطلب ...

با مصرف این خوراکی ها زانو درد به سراغتان نمی آید


    محمدرضا فاخر متخصص ارتوپد اظهار کرد: برای کاهش درد مفاصل و تقویت غضروف‌ها مکمل هایی مانند سویا و آووکادو موجود است که علاوه بر خاصیت ضد درد مفاصل، این مواد غذایی ضد التهاب و مسکن محسوب می شوند.

 وی بیان کرد: سویا باعث تقویت مفاصل و بازسازی غضروف ها شده و درکاهش دردهای مفاصلی و استخوان ها اثر بخش و سودمند است و افراد باید مصرف سویا را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند تا دچار درد مفاصل و مشکل غضروفی نشوند.

 فاخر عنوان کرد: سویا حاوی آنتی اکسیدان بوده و افرادی که نسبت به شیر حسیاسیت دارند با خوردن شیر سویا از مواد معدنی و ویتامین های شیر بی بهره نمی‌مانند و استخوان های بدنشان با جذب کلسیم لازم از استحکام کافی برخوردار می شود.

 مصرف ماهی سالمون بهترین درمان برای درد مفاصل

 وی تاکید کرد: مصرف ماهی چرب سالمون درد مفاصل را تسکین می دهد و امگای 3 و همچنین ماهی کیلکا سرشار از کلسیم بوده و برای دردهای آرتروزی مفید است.

 فاخر اظهار کرد: روغن سیاه دانه با ترکیبی از بادام تلخ باعث کاهش درد آرتروز زانو بوده و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان برای مفاصل سودمند است.

منبع:بهداشت نیوز

درگیری مسلحانه بین مزدوران اماراتی و سعودی در شهر عدن در جنوب یمن


درگیری مسلحانه بین مزدوران اماراتی سعودی در شهر عدن در جنوب یمن

 مزدوران سعودی و اماراتی در شهر عدن در جنوب یمن با هم درگیر شدند.

طرف های وابسته به کشورهای متجاوز و اشغالگر عربستان و امارات پس از پایان فعالیت های جداگانه خود در عدن برای برپایی مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد اخراج استعمار انگلیس از جنوب یمن به صورت مسلحانه با هم درگیر شدند.

به گفته منابع میدانی درگیری های شدیدی در منطقه صلاح الدین بین نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» تحت حمایت امارات و عناصر تحت فرمان منصور هادی که از سوی عربستان حمایت می شوند رخ داد.

این شهر اخیرا شاهد تنش های بی سابقه ای بوده که به دلیل آماده سازی ها برای برگزاری مراسم سالگرد اخراج استعمار انگلیس بر این شهر سایه افکنده است، به طوری که هر یک از دو طرف اماراتی و سعودی تلاش می کند دیگری را به حاشیه براند و چنین وانمود کند که خود بر رویدادها در عدن تسلط دارد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا می‌رود

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش به عنوان میهمان ویژه همایش دریایی ایتالیا دعوت شده که قرار است در این همایش سخنرانی کند. 

ادامه مطلب ...

با قاطعیت اقدامات دشمنان را سرکوب می‌کنیم

واکنش وزیر دفاع به ‌تهدیدات اخیر مقامات آمریکا:

سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی است

امیر حاتمی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی و در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داد. 

ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش در محکومیت مواضع ترامپ علیه سپاه پاسداران

آرم ارتش

به دنبال اظهارات سخیف و نسنجیده رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد. 

ادامه مطلب ...

بزرگترین قلعه داعش در محاصره ارتش سوریه و متحدان+نقشه

خبرنگار تسنیم در دیرالزور گزارش می‌دهد

آزادسازی دو محله دیگر «المیادین» 

ارتش سوریه

منابع سوری از آزادسازی دو محله دیگر شهر المیادین به عنوان خطرناک‌ترین قلعه گروه تروریستی داعش در حومه دیرالزور و ادامه عملیات پاکسازی کرانه شرقی رودخانه فرات خبر دادند. 

ادامه مطلب ...