نقش نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت خلیج فارس

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، خلیج فارس منطقه ای بسیار مهم و با اهمیت که از چندین بُعد دارای اهمیت فراوان است، این منطقه از ابعاد ژئوپولتیک، ژئواستراتژیک و ژئوکالچر مورد توجه همگان قرار دارد.

خلیج فارس در واقع محور ارتباط بین اروپا، آفریقا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی است. از نظر راهبردی در منطقه خاورمیانه، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز ارتباطی بین این سه قاره‌ است و بخشی از یک سیستم ارتباطی شامل اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند است. به همین دلیل از دیرباز مورد توجه قدرت‌های جهانی و هم چنین بازرگانان و تجار دنیا بوده ‌است.

نیروی دریایی ارتش چشمان تیزبین و کمربند محافظ خلیج همیشه فارس + تصاویر

  ادامه مطلب ...

پادگان‌ها، امن‌ترین نقاط کشور در موضوع کرونا هستند

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز ،  امیر سرتیپ دوم سید محمدرضا حسینی فرمانده دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تقدیر و تشکر از زحمات مدافعان سلامت در بیمارستان شهدای هفتم تیر گفت: برای اینکه سهم کوچکی در شرایط امروز جامعه و در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹ داشته باشیم و به منظور تقدیر کادر درمانی در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستری هستند، حضور پیدا می‌کنیم.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کادر درمانی در جهاد فی سبیل الله هستند، ادامه داد: پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها با ایثار و فداکاری، شب و روز تلاش می‌کنند و خودشان از نفس می‌افتند تا هموطنان از نفس نیفتند لذا امروز آمدیم در حضورشان تمام قد بایستیم و اَدای احترام کنیم.

فرمانده دژبان کل ارتش در ادامه در رابطه با بحث کرونا در پادگان‌ها تصریح کرد: با قاطعیت می‌گویم امن‌ترین مکان در سطح کشور، پادگان‌ا و بویژه پادگان‌های ارتش هستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: با تمام تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی، کادر درمانی و دفاع بیولوژیک؛ پای کار بوده و هستیم و جانمان را فدای ملت می‌کنیم.

ارتش؛پیشرو در حوزه مردم یاری

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش امروز (یکشنبه) در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتش که در ستاد آجا برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کار ارزشمند و بزرگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های متعددی را در این حوزه تدوین کرده است و ان‌شاءالله به نحو احسن اجرا خواهد کرد.  ادامه مطلب ...