پدرخوانده جنگنده میراژ آسمانی شد

به گزارش میثاق نیوز، به نقل از روابط عمومی  ارتش، سرهنگ خلبان غلامحسین (بهروز) نقدی‌بیک، اسطوره‌ پرواز با هواپیماهای اف ۴ فانتوم و پدر خوانده میراژ، شامگاه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ و در بیمارستان بقیه‌الله(عج) تهران، دار فانی را وداع گفت.

خلبان نقدی بیک در سال ۱۳۳۷ در تهران دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۵ وارد نیروی هوایی شد. وی مراحل آموزش خلبانی را بر روی هواپیماهای تی ۳۷، تی ۴۱ و تی ۳۸ در ایالات متحده با موفقیت گذراند و کمی پیش از وقوع انقلاب اسلامی به کشورمان بازگشت و جهت طی کردن دوره آموزش خلبانی جنگنده بمب‌افکن اف ۴ فانتوم خود را به گردان ۱۱ پایگاه یکم شکاری مهرآباد معرفی نمود ادامه مطلب ...

دریادار سیاری:ما برای سایر کشور ها تهدید نیستیم

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه ٢۶ بهمن ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش که در محل دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا گفتند که باید قوی شویم تا جنگ نشود. ما باید به قدری قوی شویم تا دشمن جرات نکند به به شما نزدیک شود. باید در مذاکرات بین المللی محکم پشت میز بنشینید و جایگاه خود را مشخص کنید تا دشمن به فکر تعرض به کشور و منافع ما را به مغزش راه ندهد.  ادامه مطلب ...

کمک رسانی ارتش به ۸۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک

به گزارش میثاق نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، با رسیدن نیرو‌های ویژه گروه ۱۱ توپخانه نیروی زمینی ارتش، ۸۰ خودرو به همراه مسافرانشان  که در برف و کولاک چاراویماق و هشترود گرفتار شده بودند نجات یافتند.

امیر سرتیپ دوم نوری فرمانده گروه یازده توپخانه نیروی زمینی ارتش در مراغه از  اعزام ۵ دستگاه ماشین کرایس سنگین برای کمک رسانی به مناطق برف گیر چاراویماق و هشترود که قابلیت عبور در شرایط سخت برفی و یخبندان دارند خبر داد و افزود: این تجهیزات برای امداد رسانی تا ۴ روز در آن منطقه حضور خواهند داشت.

امیر سرتیپ دوم نوری گفت: برای ساکنان روستاهایی هم که راهشان بر اثر کولاک مسدود شده با دو دستگاه خودروی ویژه ارتش کالا‌های مورد نیاز از جمله آذوقه و غذای کنسرو ارسال شده است.

او افزود: به فرماندار چاراویماق و هشترود اعلام کردیم خودرو‌های امدادی وتجهیزات این گروه ارتش آماده رساندن کمک‌های فرمانداری و هلال احمر به روستا‌های این منطقه است

مراسم چهلم سردار سلیمانی در مصلی تهران برگزار می‌شود

زمان برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در تهران و سایر شهرستانها اعلام شد.

    مراسم چهلم سردار سلیمانی در مصلی تهران برگزار می‌شود

 

ادامه مطلب ...

بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به‌مناسبت سالروز بیعت تاریخی همافران ارتش با حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌ در نوزدهم بهمن‌ماه ۱۳۵۷، فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا دیدار کردند.

  ادامه مطلب ...

حضور میدانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران آبادسازی این منطقه را پرشتاب کرده است

در دوران سلطنت رژیم پهلوی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مناطق محروم و کم برخوردار زیادی در کشورمان وجود داشت که علیرغم سخنان فراوان مقامات رژیم پهلوی هیچ کاری برای آن‌ها انجام نشده بود و روز به روز بر محرومیت و فقر مردم این مناطق افزوده می‌شد. اما قیام و انقلاب مردم ایران بر علیه رژیم پهلوی و اخراج عمال استکباری آمریکا و اسرائیل باعث شد تا دست آن‌ها از منابع کشورمان قطع شده و این منابع تحت اختیار مردم قرار گیرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ پای ثابت آبادسازی سواحل مکران

تصویری از زاغه‌های اطراف تهران  ادامه مطلب ...

بعد از انقلاب فرماندهان کل ارتش چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

 ارتش تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان اصلی ترین نهاد رسمی دفاع از تمامیت ارضی کشور در صحنه حاضر بود و این فعالیت‌ها حتما باید با نظارت و مستشاری نیرو‌های آمریکایی که در ارتش حضور داشتند، انجام می‌شد. این امر بیانگر نفوذ کامل آمریکایی‌ها در ارتش کشورمان بود.  ادامه مطلب ...

دریادار سیاری: فرهنگ یکجانبه‌گرایی حل مناقشات منطقه‌ای را سخت کرده است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت:‌ فرهنگ یک جانبه گرایی و نادیده انگاشتن معاهدات بین المللی بسیار خطرناک است و حل مسالمت آمیز مناقشات را سخت خواهد کرد.

دریادار سیاری: فرهنگ یکجانبه‌گرایی حل مناقشات منطقه‌ای را سخت کرده است

 

ادامه مطلب ...

امیر قرایی: امروز قدرت جمهوری اسلامی همراه با اقتدار است

جانشین ریاست ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز قدرت جمهوری اسلامی همراه با اقتدار است، گفت: قدرت فعلی نظام اسلامی امروز از هر زمان دیگری بیشتر است و ما از نظر امکانات در بهترین شرایط قرار داریم.

امیر قرایی: امروز قدرت جمهوری اسلامی همراه با اقتدار است

 

ادامه مطلب ...

امیرحیدری:منشور تربیتی آموزش سربازان وظیفه را تصویب کرده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سعی کرده‌ایم ولایتمداری را در آموزش عزیزان وظیفه عملیاتی کنیم و بر اساس فرمایشات فرمانده کل قوا منشور تربیتی را به تصویب رسانده‌ایم.

امیرحیدری:منشور تربیتی آموزش سربازان وظیفه را تصویب کرده‌ایم

 

ادامه مطلب ...

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کتاب «سوباشی»رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی ارتش، طی مراسمی در حاشیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز ارتش، با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح، از کتاب «سوباشی» رونمایی شد.

کتاب سوباشی در ۱۸۹ صفحه با قلم سرهنگ دوم رضا جهانفر به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات معاونت فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.
این کتاب به عملکرد پدافند هوایی در سال آخر جنگ تحمیلی از ۳۱ شهریور ۱۳۶۶ الی ۳۰ مرداد ۱۳۶۷ می‌پردازد.

یکی از مهمترین رخداد‌های به وقوع پیوسته در سال آخر جنگ تحمیلی حماسه عاشورایی سوباشی به شمار می‌رود؛ این حماسه به دلیل حضور آگاهانه کارکنان سایت رادار سوباشی در محل انجام وظیفه و در برابر هجوم بی‌امان هواپیما‌های رژیم بعث، ارزش تاریخی بسیار زیادی برای ثبت و بازگویی دارد

امیر حاتمی: ملت ایران تسلیم زیاده‌خواهی استکبار جهانی نمی‌شود

وزیر دفاع گفت: ملت رشید، بصیر و مقاوم ایران اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهی‌های جبهه استکبار نشده و نخواهد شد.

امیر حاتمی: ملت ایران تسلیم زیاده‌خواهی استکبار جهانی نمی‌شود

 

ادامه مطلب ...

امام خامنه ای رهبری معظم انقلاب در مرقد امام خمینی (ره) و گلزار شهدا حضور یافتند

همزمان با آغاز دهه فجر و در آستانه چهل‌ویکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مرقد مطهر امام عظیم‌الشأنِ ملت ایران حضور یافتند و با قرائت نماز و قرآن یاد آن عزیز سفر کرده را گرامی داشتند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام آیت الله بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در گلزار شهیدان حضور یافتند و با درود و سلام به ارواح مطهر مجاهدان راه خدا و مدافعان عزت و اقتدار ایران اسلامی، برای استمرار حرکت پر افتخار ملت ایران دعا کردند.  ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش کشورمان در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی، ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفته و انقلاب اسلامی را رساترین فریاد تاریخ معاصر دانست.

متن پیام درادامه مطلب ....
ادامه مطلب ...

روز جمعه برگزار می شود آزمون ورودی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روابط عمومی ارتش، آزمون ورودی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ همزمان در تهران و ۲۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور با هماهنگی سازمان سنجش و آموزش کشور و حضور نمایندگان اعزامی آن سازمان برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، داوطلبان آزمون سال جاری دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در دانشگاه های افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، خاتم الانبیا نیروی پدافند هوایی، شهید ستاری نیروی هوایی، علوم دریایی امام خمینی (ره) و علوم و فنون فارابی با یکدیگر به رقابت می پردازند.  

شهر راهبردی خان طومان در جنوب غرب حلب آزاد شد

شبکه المیادین اعلام کرد ارتش سوریه پس از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره، شهر راهبردی خان طومان در جنوب غرب حلب را به طور کامل تحت کنترل گرفت و وارد آن شد.

ارتش سوریه از هفته گذشته همزمان با پیشروی‌ها در ادلب عملیات‌هایی را در غرب و جنوب استان حلب هم برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریست‌ها انجام می‌دهد تا طبق مفاد آتش‌بس جاده بین‌المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد.

پیش از این فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه اعلام کرد: به منظور پایان دادن به جنایات گروه‌های تروریستی که مناطق امن غیرنظامیان و مواضع ارتش را هدف قرار می‌دهند، نیرو‌های مسلحمان به عملیات نظامی خود در حومه جنوبی ادلب ادامه دادند.

فرماندهی کل ارتش سوریه افزود: نیرو‌های قهرمان ما طی چندین روز گذشته موفق به از بین بردن تروریست‌ها در بسیاری از روستا‌ها و شهرک‌ها از جمله دیر الشرقی، معرشمرین، تل منف، معرشورین، معرشمشه، الزعلانه، العامودیه، بابیلا، الدنا، کفر روما، الحامدیه، خربه الحناک، الدیر الغربی، بسیدا، تقانه، کفرباسیل، بابورلین، جرابلس، صهیان، الغطفه، جوزین، الصالحیه، الصهیان، الغطفه، معصران، تل الصوامع، عین البان، تل دبس، معرتا، عین قریع و معره النعمان شدند.

در بیانیه فرماندهی کل ارتش همچنین آمده است: فرماندهی کل ارتش ضمن اعلام پاکسازی این روستا‌ها و شهرک‌ها تاکید می‌کند که ارتش همچنان به انجام وظایف ملی و قانونی خود تا پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث تروریسم با هر اسمی باشد ادامه خواهد داد.

تصاویر موشک ضد زره طوفان، نابود کننده توان زرهی دشمن

موشک ها از ابتدای اختراع تاکنون در نبردهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین در حوزه پدافندی نقش مهمی ایفا می کنند. موشک ها انواع مختلفی مانند بالستیک، کوتاه برد، کروز و … دارند. آنها قدری در نبردها به ویژه در عملیات های آفندی نقش تعیین کننده‌ دارند. اهمیت تجهیز ایران به موشک‌های گوناگون در برخی عملیات های مهم مانند نخستین حمله ایران با موشک های اسکاد بی  به یک کارخانه سیمان در یک کیلومتری پالایشگاه کرکوک در ۲۱ اسفندماه سال ۶۳ به همگان اثبات شد.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

 

ادامه مطلب ...

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: ماهواره‌برهای «سریر» و «سروش» رونمایی می‌شوند/ به دنبال ماهواره‌بر سوخت جامد هستیم

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت:‌در آینده نچندان دور ماهواره‌برهای سروش و سیمرغ را خواهیم داشت که ماهواره‌بر سروش می‌تواند تا ماهواره‌ را در مدار ژئو قرار دهد.

    سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: ماهواره‌برهای «سریر» و «سروش» رونمایی می‌شوند/ به دنبال ماهواره‌بر سوخت جامد هستیم

  

ادامه مطلب ...

بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه شهید ستاری

فرمانده کل ارتش با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه شهید ستاری

  

ادامه مطلب ...

تأمین ۱۰درصد از نیازهای خودروسازان توسط وزارت دفاع

وزیر دفاع از تأمین ۱۰درصد از نیازهای خودروسازان توسط وزارت دفاع خبر داد.

تامین 10درصد از نیازهای خودروسازان توسط وزارت دفاع

 

ادامه مطلب ...

در حمله موشکی ایران ۳۴ نظامی آمریکا آسیب دیده‌اند

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اذعان کرد ۳۴ نظامی آمریکا به دنبال انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه عین الاسد در عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی به دست ارتش تروریستی این کشور، از ناحیه سر و مغز آسیب دیده اند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ۸ نظامی آسیب دیده که پیش از این به آلمان منتقل شده بودند اکنون به آمریکا منتقل شده اند.

این در حالی است که پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از دادن اطلاعات و آمار درباره تلفات پاسخ موشکی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دست ارتش تروریست آمریکا طفره می‌رفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

وی پیش‌تر نیز مدعی شده بود هیچ نیروی آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه صدمه ندیده است. پنتاگون با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران اذعان کرد دست‌کم ۱۶ نظامی آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند.

فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده بود ۱۱ نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

جلسه هم اندیشی دانشجویان دافوس با حضور فرمانده کل ارتش





به گزارش میثاق نیوز،   در جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها و راهکار‌های مدّ نظر خود برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته و سئوالات خود را بصورت رو در رو با فرمانده کلّ ارتش مطرح و پاسخ را دریافت کردند.

سفیر ایرانیان در مدار صلح و دوستی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، فناوری فضایی یکی از پیچیده‌ترین دانش‌های جهان است که فقط در اختیار چند کشور قرار دارد و امروز ایران هم نام خود را در این لیست قرار داده، اما گام مهم‌تر، ساخت موشک برای حمل ماهواره بوده که بسیار پیچیده‌تر از دانش فضایی است.

ماهواره‌بر سفیر امید؛ فرستاده‌ای که پیام صلح را به جهان مخابره کرد + تصاویر

  ادامه مطلب ...

سفیر ایرانیان در مدار صلح و دوستی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، فناوری فضایی یکی از پیچیده‌ترین دانش‌های جهان است که فقط در اختیار چند کشور قرار دارد و امروز ایران هم نام خود را در این لیست قرار داده، اما گام مهم‌تر، ساخت موشک برای حمل ماهواره بوده که بسیار پیچیده‌تر از دانش فضایی است.

ماهواره‌بر سفیر امید؛ فرستاده‌ای که پیام صلح را به جهان مخابره کرد + تصاویر

  ادامه مطلب ...