سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره) به کجا فرار کرد؟


سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره) به کجا فرار کرد؟

شبکه بی‌بی‌سی در سی‌اُمین سالگرد صدور فتوای قتل سلمان رشدی، در یک مستند رادیویی برای اولین بار جزئیاتی را از زندگی او پس از صدور فتوای امام (ره) منتشر کرده است.

سی سال پس از آنکه امام خمینی (ره) در فتوای تاریخی خود، حکم به ارتداد و مهدورالدم بودن «سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی داد، بی‌بی‌سی در گزارشی برای اولین بار محل اختفای او را پس از صدور فتوای امام فاش کرد.

بیشتر بخوانید:سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره) به کجا فرار کرد؟

تجهیز زیردریایی فاتح به نسل جدید "موشک ضدکشتی نصر"


تجهیز زیردریایی فاتح به نسل جدید

 دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم الحاق زیردریایی فاتح به ناوگان جنوب نداجا، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: موشک کروز زیردریایی فاتح، نسل جدید موشک نصر است که در پروژه جاسک۲ به نتیجه رسیده و با نمونه قبلی موشک نصر حتی از لحاظ بُرد، متفاوت است.

بیشتر بخوانید:تجهیز زیردریایی فاتح به نسل جدید "موشک ضدکشتی نصر"

منطقه برای برقراری امنیت به حضور بیگانگان نیاز ندارد


برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب (یکشنبه، ۲۸ بهمن ماه) با موضوع  آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر رستگاری، معاون وزیر دفاع برگزار شد.

نیرو‌ی دریایی معطل هیچ توافقی نمی‌مانددر ابتدای برنامه امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: شاید لازم باشد به گذشته بازگردیم و نگاهی به دستاورد‌های پیش از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم؛

بیشتر بخوانید:منطقه برای برقراری امنیت به حضور بیگانگان نیاز ندارد

۱۲ فروردین ۹۸ آخرین مهلت مشمولان غایب برای بهره‌مندی از کسرخدمت ایثارگری


12 فروردین 98 آخرین مهلت مشمولان غایب برای بهره‌مندی از کسرخدمت ایثارگری

 سردار بهرام نوروزی درباره جزئیات بهره‌مندی مشمولان غایب از کسرخدمت ایثارگری والدین اظهار کرد: 

به منظور ارج نهادن به مقام شامخ ایثار و ایثارگری، فرصتی ایجاد شده تا سربازان حین خدمت که اضافه خدمت سنواتی دارند و مشمولانی که به علت غیبت، امکان بهره‌مندی از کسر خدمت ایثارگری والدین یا معافیت به ازای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه ایثارگر را نداشته‌اند، بتوانند با تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:فرصت واجدان شرایط قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷

کاریکاتور/ واکنش عصبی‌نتانیاهو به حضور باشکوه مردم‌ایران !!!


 

کاریکاتور/ واکنش عصبی‌نتانیاهو به حضور باشکوه مردم‌ایران !!!

واکنش عصبی نتانیاهو به حضور باشکوه مردم ایران در جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی / بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنشی خشمگینانه پس از جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برای ایران رجزخوانی کرد.

 

پمپ هیدرولیک هواپیمای ترابری ایلیوشین رونمایی شد


پمپ هیدرولیک هواپیمای ترابری ایلیوشین رونمایی شددر حاشیه یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با عنوان «جوان سرباز» که صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش و امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» معاون هماهنگ کننده نهاجا در مرکز آموزش‌های شهید خضرایی برگزار شد، از پمپ هیدرولیک هواپیمای ترابری ایلیوشین رونمایی شد.

بیشتربخوانید:پمپ هیدرولیک هواپیمای ترابری ایلیوشین


سربازان در ارتقا نیروی دفاعی نیرو‌های مسلح نقش اصلی را ایفا می‌کنند


سربازان در ارتقا نیروی دفاعی نیرو‌های مسلح نقش اصلی را ایفا می‌کنند

 

امیر مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در حاشیه یازدهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) و در جمع خبرنگاران، کفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که میزبان یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) باشد که با تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح هر ساله برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف تکریم جایگاه امر مقدس سربازی و در ۱۰ محور برای انتخاب سربازان نمونه برگزار شده است.

بیشتربخوانید:سربازان در ارتقا نیروی دفاعی نیرو‌های مسلح نقش اصلی را ایفا می‌کنند


نخستین فیلم از محل حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان


 

حادثه تروریستی در محور خاش_ زاهدان باعث شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.براساس این خبر تعدادی از مدافعان امنیت نیروی زمینی سپاه در حمله انتحاری به شهادت رسیدند.این حمله انتحاری دو روز پس از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شده است.ایرنا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: در این حادثه تروریستی تاکنون ۲۰ نفر شهید و ۲۰ نفر زخمی شده اند.گروهگ تروریستی جیش الظلم حادثه انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: نخستین فیلم از محل حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان 

ناوهای موشک انداز و زیر دریایی های جدید به ناوگان ارتش اضافه می شود


ناوهای موشک انداز و زیر دریایی های جدید به ناوگان ارتش اضافه می شود حسین خانزادی  در مراسم بهره برداری از طرح‌های عمرانی در جاسک هرمزگان گفت: با اضافه شدن ناو‌های موشک انداز و زیر دریایی، بخش آمایشی نیروی دریایی جاسک تکمیل می‌شود.  

وی با بیان اینکه در ساخت تجهیزات و تسهیلات بطور کامل خودکفا شده‌ایم، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارند و ما آن‌ها را زیر پا گذاشته ایم.

بیشتر بخوانید:سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به بندرعباس


پاسخ امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی به شایعات جابجایی‌اش از قرارگاه پدافند هوایی


پاسخ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی به شایعات جابجایی‌اش از فرماندهیامیر فرزاد اسماعیلی، دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش و فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با حضور در ویژه برنامه «شب گشت» به سوالاتی گوناگونی پیرامون زندگی شخصی و دوران خدمتش در ارتش جمهوری اسلامی پاسخ داد.

یکی از مسائلی که از سوی مجری این برنامه مطرح شد، نحوه جابجایی امیر اسماعیلی از قرارگاه پدافند هوایی و شایعاتی بود که پیرامون این موضوع مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید:پاسخ امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی به شایعات جابجایی‌اش


ارتش اجازه خودنمایی به هیچ متجاوزی را نمی‌دهد


ارتش اجازه خودنمایی به هیچ متجاوزی را نمی‌دهد سرهنگ مهدی احمدی افشار روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خانواده شهدای ارتش شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ارتشیان در کنار دیگر نیرو‌های مسلح ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور به طور شبانه روزی در هوا، زمین و دریا آماده جانفشانی هستند.

وی افزود: ارتش ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده است.

بیشتر بخوانید:ارتش به هیچ کس اجازه دخالت نمی دهد

حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان


حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از حمله انتحاری تکفیری‌ها به یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبان شرقی کشور در مسیر خاش به زاهدان خبر داد.

براساس این خبر تعدادی از مدافعان امنیت نیروی زمینی سپاه در حمله انتحاری به شهادت رسیدند.

این حمله انتحاری دو روز پس از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شده است.

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: در این حادثه تروریستی تاکنون ۲۰ نفر شهید و ۲۰ نفر زخمی شده اند.

گروهگ تروریستی جیش الظلم حادثه انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

این حادثه در ۶۰ کیلومتری محور خاش زاهدان_رخ داده است.

اخبار تکمیلی در خصوص آمار شهدا و مجروحین حادثه متعاقبا اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: نخستین فیلم از محل حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان 

هزینه سازش بیش از هزینه مقاومت است


فرمانده ارتش

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانیراهپیمایی ۲۲ بهمن در بین مردم ولایتمدار تبریز گفت: ما سختی و مشکلات داریم ولی هیچگاه به دشمن لبخند نخواهیم زد، گفت: البته این دشمنی‌ها نه برای ما اولین است و نه در اسلام اول می‌باشد و در هر صورت ما به دشمن لبخند نخواهیم زد.

در این روز با شکوه آمادگی همه مردم و فرزندان غیور ملت در نیروهای مسلح برای حفاظت و حراست از آرمان‌های والای انقلاب و ایران عزیز و سربلند اعلام می‌کنیم.

بیانیه تفصیلی رهبر انقلاب در تبیین «گام دوم» انقلاب اسلامی


رهبر انقلاب نمایه

به زودی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی مهم و راهبردی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب صادر خواهد شد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ملت سرافراز ایران اسلامی با هدایت الهی و به اتکاء اندیشه‌ی دوران‌ساز حضرت امام خمینی رحمه‌الله و راهبری‌های جانشین صالحش، می‌رود تا با شرکت در جشن چهل سالگی انقلابپرشکوهش، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کند و وارد فرآیند بزرگ و جهانی چهل سال دوم شود.

به همین مناسبت و در ارزیابی سرگذشت راه طی شده و مسیری که پیش روی ملت بزرگ ایران است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای تفصیلی را در تبیین «گام دوم» برای پیشبرد انقلاب اسلامی به نگارش درآورده‌اند.

متن بیانیه‌ی تفصیلی رهبر انقلاب اسلامی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

گروه تروریستی هفت‌نفره داعش دستگیر شد


گروه تروریستی ۷ نفره داعش دستگیر شدحجت الاسلام سید محمود علوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی در مصلای امام خمینی در جمع خبرنگاران گفت: ما تاکنون با اشراف و هوشیاری کامل و با رصد فراگیر، حرکت دشمنان را مدنظر داشتیم و همانطور که دیدید در این ایام، اتفاق خاصی نیفتاد.
وی افزود: البته این به معنی این نیست که دشمن برنامه‌ای نداشت ما با هوشیاری و اشراف فراگیر، اقدامات ضد امنیتی دشمنان را یکی پس از دیگری شناسایی کردیم و شب ۱۹ بهمن گروهی ۷ نفره مرتبط با داعش که برنامه‌هایی داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:گروه تروریستی هفت‌نفره داعش دستگیر شد

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ در سراسر کشور

مردم سراسر ایران باردیگر با به نمایش گذاشتن همبستگی خود دشمنان نظام اسلامی را مأیوس کردند و چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

طنین انداز شدن بانک الله اکبر در یوم الله ۲۲ بهمن در

بیشتر بخوانید:راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ در سراسر کشور

ماجرای «سلام نظامی» فرماندهان ارتش شمال شرق کشور به آیت‌الله علم الهدی چه بود؟


ماجرای «سلام نظامی» فرماندهان ارتش شمال شرق کشور به آیت‌الله علم الهدی چه بود؟در ۲۴ ساعت اخیر در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه فرماندهان ارتش شمال شرق کشور در دیدار با آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به وی سلام نظامی داده‌اند.

پس از این شایعه‌سازی، موجی از واکنش‌ها نسبت به این مسئله ایجاد شد و تصویری نیز دست به دست شد که شایعه‌سازان تئوری خود را مبتنی بر این تصویر مستند نشان می‌دادند.

اما تصویر منتشر شده بیانگر سلام نظامی نیست و صرفا بیانگر این است که در لحظه ثبت این عکس، سرود جمهوری اسلامی خوانده می‌شده و بیانگر سلام نظامی نیست.

منبع: تسنیم


خیمه‌شب‌بازی دوباره منافقین در پاریس و یک سوال بی‌جواب + تصاویر

گروهک تروریستی منافقین با وجود ماه‌ها تبلیغات رسانه‌ای، روز گذشته حتی با هواداران اجاره‌ای خود نیز نتوانست در پاریس حرفی برای گفتن داشته باشد.

 گروه تروریستی منافقین روز گذشته (جمعه) بار دیگر با هواداران اجاره‌ای خود در پاریس اقدام به برگزاری تظاهرات کرد اما جمعیتِ شرکت‌کننده در این تظاهرات آنچنان اندک بود که هیچ تصویر بازی از آن به بیرون مخابره نشد.

https://www.yjc.ir/files/fa/news/1397/11/20/9410563_955.mp4

خیمه‌شب‌بازی دوباره منافقین در پاریس و یک سوال بی‌جواب

  ادامه مطلب ...

شرایط اقساط خرید غیبت سربازی اعلام شد


شرایط اقساط خرید غیبت سربازی اعلام شدسردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح  اظهار کرد: فرزندان ایثارگران دارای غیبت فقط تا دوازده فروردین سال ۹۸ فرصت دارند تا برای استفاده از کسری خدمت در پلیس +۱۰ ثبت نام کنند.وی افزود: این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

سردار کمالی گفت: افرادی که در حال خدمت هستند تا دو هفته‌ی دیگر می‌توانند به یگان‌های مراجعه کنند و نیازی به مراجعه به سازمان وظیفه عمومی نیست.

وی ادامه داد: مهلت استفاده از جریمه مشمولان غایب تا پایان سال است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: کل جریمه به ۱۳ قسط تقسیم می‌شود که قسط اول امسال و دوازده قسط بعدی سال آینده پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: این مهلت به هیچ وجه در سال آینده تمدید شدنی نیست.

شاهکارهای افتخارآمیز صنعت دفاعی ایران در یک نگاه/ در کلکسیون تجهیزات نظامی کشور چه می‌گذرد؟ + تصاویر

دستاورد‌های مذکور در این گزارش تنها بخشی از شاهکارهای دفاعی در وزارت دفاع و بخش‌های تحقیقاتی نیرو‌های مسلح است.

 نکتۀ بسیار مهم در زمینه پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت دفاعی آن است که همه این دستاوردها در شرایطی به دست آمده که ایران تحت تحریم بوده است.

پیشرفت های صنعت دفاعی در اوج تحریم


  ادامه مطلب ...

جزئیاتی جدید از حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸


پله نخست افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در مجلس + جزئیات محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  از احتمال طرح پلکانی کردن افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در کمیسیون تلفیق، براساس لایحه بودجه سال ۹۸ خبر داد.وی با بیان اینکه در روش پلکانی کردن افزایش حقوق، متوسط ۲۰ درصد است،افزود: دراین فرآیند افرادی که حقوق کمتری دارند درصد بیشتری از عدد میانگین دریافت و افرادی که حقوق بیشتری دارند درصد کمتری از عدد میانگین را اخذ می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش حقوق ها براساس روش پلکانی بستگی به این دارد که در زمان بررسی این موضوع درکمیسیون تلفیق مجموعه عددی که اختصاص پیدا می‌کند چه عددی است و آیا آن کسانی که حقوق بالاتری دارند حقشان تضییع می‌شود و یا خیر؟

پورابراهیمی بیان داشت: بر اساس میانگین دریافتی‌ها، می‌شود بر مبنای مدل پلکانی، حقوق‌ها را افزایش داد که این روش در سال گذشته هم اجرایی شد.

نیروهای مسلح آماده مقابل با هر نوع تهدیدی هستند


فرمانده نزاجا گفت: نیروی زمینی این افتخار را دارد که امروز با تولید تمام تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود با تکیه بر دانش متخصصان توانمند داخلی، نهضت خودکفایی را به بالاترین مرحله رسانده است.

نیروهای مسلح ایران آمادگی مقابل با هر نوع تهدیدی هستند امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم رونمایی از دستاورد ها و تحویل دهی اداوت و تجهیزات این نیرو گفت: همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی و برابر اوامر مطاع مقام معظم رهبری، امروز خودکفایی در نیروی زمینی ارتش تحقق پیدا کرد و خداوند منان را از این جهت شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه دستاورد های جدید در تحرک نیروی زمینی بسیار تاثیر گذار هستند ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش به مرز اقتدار رسیده است و خودکفایی را مولفه اصلی و مهم خود می داند و بخاطر این مهم باید به ملت ایران تبریک گفت.

ضدانقلاب پسرِ نداشته فرمانده نهاجا را به آمریکا فرستاد

پس از اظهارنظر امیر نصیرزاده مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی، شایعه‌ای پیرامون فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شد.

شایعه‌کنندگان مدعی شدند که سرتیپ نصیرزاده درحالی این حرف را زده که پسر و دخترش در آمریکا مشغول تحصیل هستند.

ماجرای آمریکا رفتن پسر فرمانده نیروی هوایی ارتش چه بود؟ + تصاویر

اما فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همین رابطه در گفتگو با برنامه  "بحث روز" رادیو ایران عنوان کرد که اصلا من فرزند پسری ندارم که بخواهد در آمریکا درس بخواند!

امیر سرتیپ نصیرزاده همچنین عنوان کرد: من یک دختر دارم که اکنون در حال گذراندن دوره دکتری خود در دانشگاه های داخل کشور است و این شیطنت‌های رسانه‌ای دشمنان است!

منبع: فارس

کتب «اندیشه‌های دفاعی فرمانده کل قوا در ارتش» رونمایی شد


کتب «اندیشه‌های دفاعی فرمانده کل قوا در ارتش» رونمایی شد آیین رونمایی از کتب تبیین اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز با حضور امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام جلیل صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار موسوی معاون عملیات ارتش، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار سدهی رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح و امیر سرتیپ تقی خانی سخنگوی ارتش در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
 

بیشتربخوانید:کتب «اندیشه‌های دفاعی فرمانده کل قوا در ارتش» رونمایی شد