وزیردفاع: نیروهای مسلح از این پس ارتباط باکیفیت‌ تر و با سرعت بیشتری خواهند داشت

امیر حاتمی گفت: نیرو‌های مسلح ما ارتباط با کیفیت بالاتر، با سرعت بیشتر و امن‌تر و سهل‌تری خواهند داشت که موجب ارتقای توان رزم آنها خواهد شد.

نیروهای مسلح از این پس ارتباط باکیفیت‌ تر و با سرعت بیشتری خواهند داشتامیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  در آیین رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در صنایع الکترونیک وزارت دفاع با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید هسته‌ای و دفاعی و دانشمند برجسته و ممتاز دکتر محسن فخری‌زاده و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با اشاره به رونمایی از این خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در وزارت دفاع گفت: این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی محصولات الکترونیکی و مخابراتی در کشور است که در فضایی بازیربنای ۲۵۰۰ مترمربع درقالب اتاق تمیز و باحساسیت بالا ایجاد شده و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزار دستگاه مختلف الکترونیکی را در ماه دارد.

وی با اشاره به برخی از این دستاورد ملی در حوزه الکترونیک گفت: این مجموعه قادر است تمام برد‌های الکترونیکی را به صورت کاملا اتوماتیک و با کیفیت و سرعت بسیار بالا (۷۰۰ هزارقطعه درساعت) تولید کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تمامی محصولات تولیدی این مجموعه دارای فناوری‌های بومی بوده و به وسیله متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، تصریح کرد: ایجاد این خط تولید در شرایط سخت تحریمی و پیچیدگی‌های مختلف تأمینِ منابع، ارزش راه‌اندازی این دستاورد ملی را چند برابر می‌کند.

امیر حاتمی با بیان اینکه راه‌اندازی این خط تولید به عنوان یک حرکت فناورانه در شرایط جهانی کنونی و تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار به عنوان یک سمبل قدرت‌آفرینی و بازدارنده شناخته می‌شود، گفت: این دستاورد عظیم ملی نه‌تنها نیاز نیرو‌های مسلح و سایر بخش‌های کشور را برطرف می‌کند، بلکه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک سازنده و صادرکننده برجسته محصولات پیشرفته با تکیه برتوان داخلی به جهانیان معرفی می‌کند.

وی با بیان اشتغال حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه گفت: خط تولید محصولات الکترونیکی علاوه بر اشتغالزایی از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز به طور میانگین در سال جلوگیری و صرفه‌جویی خواهد شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: با راه‌اندازی این خط تولید قادر خواهیم بود تمام نیاز‌های ارتباطی نیرو‌های مسلح را تولید و به موقع واگذار کنیم و در نهایت افزایش توان عملیاتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه قابلیت کنترل قطعات الکترونیکی از هر حیث قبل از مونتاژ دراین مجموعه فراهم شده است، تصریح کرد: مجموعه صا ایران هم‌اکنون  قادر است انواع محصولات الکترونیکی در حوزه ملی و کشوری را تولید کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.