سایت راداری طبس نماد عزم جوانان ایرانی است/ نقش موثر رادار طبس در پوشش کامل هوایی شرق کشور


سایت طبس راداری بی نظیر در کشور استامیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در سایت راداری طبس در جمع کارکنان این سایت راداری گفت: سایت رادار نظیر طبس یک سایت راداری بی‌نظیر است که نماد عزم و اراده جوانان این مرز و بوم برای خود اتکایی است.

او افزود: این سایت امروز نقش موثری در پوشش راداری و کشف و شناسایی اهداف در منطقه شرق کشور را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: با استقرار سایت راداری نظیر در طبس، آسمان شرق کشور در پوشش کامل پدافند هوایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:نقش موثر رادار طبس در پوشش کامل هوایی شرق کشور

ارتشی باوفاتر و مجاهدتر از ارتش جمهوری اسلامی نیست


هیچ ارتشی باوفاتر و مجاهدتر از ارتش جمهوری اسلامی ایران نیستحجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه تیپ ۳۲۱ شهید سرلشکر اشراف در مرند، با اشاره به فداکارای یاران امام حسین (ع) در واقعه عاشورا گفت: کسی که در راه خدا فداکاری کند، باوفا بماند و در روزهای سخت به خداوند اعتماد کند، خداوند متعال سعادتی جاویدان به او عطا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای شهدا هیچ مرگی قابل تصور نیست، یادآور شد: ارتش ما سرشار از تربیت شدگان عاشورایی است. اهدای ۴۸ هزار شهید در دفاع مقدس، سندی زنده بر این ادعا است.

بیشتر بخوانید:ارتشی باوفاتر و مجاهدتر از ارتش جمهوری اسلامی نیست


موشک نور»، روشنی چشمان نیرو‌های مسلح کشورمان در دریا

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روز‌ها محور بحث روز است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

«موشک نور»، روشنی چشمان نیرو‌های مسلح در دریا + فیلم و تصاویر

بیشتر بخوانید:�موشک نور�، روشنی چشمان نیرو‌های مسلح کشورمان در دریا فیلم و تصاویر

موشک بالستیک ذوالفقار؛ صابونی که به تن داعش خورد


موشک بالستیک «ذوالفقار» یکی از موشک‌های تمام ایرانی بود که در جریان رژه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ در تهران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد و رسانه‌ها تصویر آن را منتشر کردند. این موشک در حقیقت آخرین عضو خانواده فاتح به حساب می‌آید و برای علاقمندان به پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور، بیش از هر چیز یادآور دقت بالا و نقطه زنی آن است.

موشک بالستیک ذوالفقار؛ صابونی که به تن داعش خورد + تصاویر

بیشتر بخوانید:موشک بالستیک ذوالفقار؛ صابونی که به تن داعش خورد + تصاویر


چگونه معافیت سربازی «دفورمیتی مچ پا» بگیریم؟


چگونه معافیت سربازی «دفورمیتی مچ پا» بگیریم؟  برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که دچار دفورمیتی مچ پا هستند، درباره شرایط قرارگرفتن در شمول این معافیت سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، یکی از شرایط دریافت این معافیت، تغییر شکل دادن کف و مچ پای مشمولان و عدم امکان باز و بسته شدن پا است، که مشمولان وظیفه می‌توانند نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتربخوانید:آخرین اخبار از معافیت سربازی در سال  ۹۸

ماجرای ممنوعیت عکسبرداری در پارک‌ها چیست؟


کج دار و مریز مدیریت شهری درباره ممنوعیت عکاسی در بوستان‌هایکی از مشکلات نوظهور شهروندان در استفاده از بوستان و فضای سبز شهری پایتخت ممنوعیت استفاده آن‌ها از دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری است.
این ممنوعیت و قانون نانوشته به اندازه‌ای موجب نارضایتی شهروندان شده است که همواره نسبت به این ممنوعیت و برخورد مأموران و نگهبانان بوستان‌ها با آن‌ها در زمان عکس‌برداری اعتراض خود را اعلام کرده اند.

این ممنوعیت تنها متوجه شهروندان نیست و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز برای عکاسی و فیلم‌برداری در بوستان‌ها و فضای سبز شهری باید از شهرداری تهران مجوز کوتاه مدت اخذ کنند.

بیشتر بخوانید:توقیف دوربین شهروندان در بوستان‌های پایتخت

امنیت و آرامش بر مرز‌های میهن اسلامی حاکم است


امنیت و آرامش بر مرز‌های میهن اسلامی حاکم است  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در تقدیر از تعدادی از عناصر موثر اطلاعاتی و عملیاتی ارتش گفت: فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در تدابیر ابلاغی مبنی بر ارزشمندی تلاش‌های خاموش در جهت صیانت از نظام جمهوری اسلامی فرمودند: «هرجا باشیم چه آنجا نامی و عنوانی داشته باشد یا نداشته باشد یا کسی ما را بشناسد یا اهمیت کار ما را کسی بفهمد یا نفهمد، چون در جهت اقامهنظام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حکم الهی است، ارزش والای خودش را خواهد داشت و این آن چیزی است که هر کسی را در هر جایی که هست تسلی می‌دهد»،

بیشتر بخوانید:تقدیر سرلشکر موسوی از زحمات عناصر اطلاعاتی ارتش


تل‌آویو و حیفا؛ زیر سایه شهاب ایرانی

روز چهارم مرداد ماه بود که سی‌ان‌ان به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مدعی شد ایران یک موشک بالستیک با برد ۱۰۰۰ کیلومتر آزمایش کرده است. کاخ سفید نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد: از آزمایش یک موشک از سوی ایران آگاه هستیم؛ این موشک از نوع شهاب ۳ با برد بیش از هزار کیلومتر بوده، اما آزمایش آن خطری برای کشتی‌رانی یا پایگاه‌های آمریکا در منطقه ایجاد نکرده است.

 آمادگی نظامی از جمله مهم‌ترین وسیله و ابزار برای ایجاد امنیت است.  در واقع رابطه جدی میان پیشرفت و آمادگی نظامی و امنیت در این خصوص برقرار است. اقتدار در اینجا مساوی بوده با امنیت. ضعف در نیروی نظامی حتی ممکن است همسایگان شما را وادار به حمله کند و از این لحاظ به طور کل از دوست و دشمن در امان نخواهیم بود.

تل‌آویو و حیفا؛ زیر سایه شهاب ایرانی + تصاویر

بیشتربخوانید:تل‌آویو و حیفا؛ زیر سایه شهاب ایرانی + فیلم و تصاویر

زمان برگزاری دربی مشخص شد


  به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

این بازی در روز یکشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تاریخ برگزاری دربی

تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با آرمان های امام(ره)


 مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با آرمان های امام(ره)  صبح امروز (شنبه)  در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد. 

در این مراسم امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، امیر الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی و جمعی از فرماندهان این نیرو حضور داشتند.

گفتنی است دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ قرارگاه پدافند هوایی به دستور فرماندهی کل قوا از نیروی هوایی ارتش منفک و به تشکیلاتی مجزا تبدیل شد.

انتهای پیام/

تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با آرمان های امام(ره)