چگونه یک خلبان کودتای نوژه را به مقام معظم رهبری لو داد؟

چگونه یک خلبان کودتای نوژه را به مقام معظم رهبری لو داد

خبرگزاری تسنیم: آن شب در خانه موضوع کودتا را با برادر و مادرش در میان مى‏‌گذارد و مادر که به‏‌شدت ناراحت شده بود، پاسخ داد: تو نه تنها نباید این‏کار را بکنى، بلکه باید به انقلابیون خبر دهى و جلوى این‏کار را بگیرى؛ اگر غیر از این باشد شیرم حلالت نیست.

کودتای نوژه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه هوایى شهید نوژه در 50 کیلومترى شهر همدان قرار داشت و تیمسار محققى، تیمسار سعید مهدیون، سروان حمید نعمتى، سروان ایرج ایران‏‌نژاد و چند تن دیگر از سران کودتا در آنجا خدمت کرده بودند و اماکن و پرسنل پایگاه را مى‌‏شناختند. براى تصرف پایگاه نوژه به‌‏عنوان کلید عملیات کودتا قرار بود 12 تیم مرکب از یکصد تن از کلاه‏‌سبزهاى تیپ نوهد، 300 تا 400 نفر از فریب‏‌خوردگان یکی از ایل ها و 12 نفر راهنما از داخل پایگاه به فرماندهى‏ سرگرد کوروش آذرتاش جهت تصرف پایگاه نوژه وارد عمل شوند.

  ادامه مطلب ...

تلفن همراه و رایانه «امن» نیروهای مسلح کشورمان چه ویژگی‌هایی دارند

در تلفن همراه امن نیروهای مسلح کشورمان، اطلاعات صوتی کاربر قبل از ارسال، توسط سیستم به بسته اطلاعات رمزگذاری شده تبدیل و سپس منتقل می شود.
ورود به هزاره جدید و نیاز به ایجاد ارتباط امن

یکی از نشانه های هزاره جدید، گسترش بسیار سریع استفاده از فناوری های گوناگون توسط اقشار مختلف است. تلفن های همراه و رایانه های قابل حمل از جمله مشهورترین مصداق از این فناوری ها بشمار می آیند که هر روز بیش از گذشته، در بخش های مختلف زندگی روزمره انسان وارد شده اند. نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به همراه دولتمردان رده بالا نیز از جمله افرادی هستند که از این گونه فناوری ها بهره می برند.

اطلاعات محرمانه ایرانی با این دو سامانه با امنیت منتقل می شوند+عکس
  
 اما نکته کلیدی و به نوعی حیاتی درباره استفاده از این فناوری های جدید، بحث احتمال جاسوسی و به سرقت رفتن اطلاعات طبقه بندی شده ای است که توسط این وسایل منتقل می شود. مکالمه های صوتی و تصویری، پیامک ها، نامه های الکترونیکی و.... در کل هر نوع تبادل اطلاعات با این وسایل می تواند رهگیری، مکان یابی و در صورت لزوم ذخیره شود.
 
ادامه مطلب ...

برگزاری مراسم سوگواری مولای متقیان امام علی(ع) در حضور امام خامنه‌ای

در حسینیه امام‌خمینی(ره)

مراسم سوگواری مولای متقیان امام علی(ع) در حضور امام خامنه‌ای برگزار شد

در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

رهبری

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، بعد از اقامه نماز ظهر، شرکت‌کنندگان در عزای مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به سوگواری پرداختند.

تهیه پیش‌نویس برقرای امنیت در دریای خزر توسط ۵ کشور ساحلی

دریادار سیاری خبر داد

تهیه پیش‌نویس برقرای امنیت در دریای خزر توسط ۵ کشور ساحلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ بر اساس پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای برقراری امنیت در دریای خزر بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط بدست پنج کشور ساحلی خواهد بود.
امیر دریادار سیاری

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روبط عمومی نیروی دریایی ارتش، فرماندهان نیروی دریایی ارتش‌های کشورهای ساحلی دریای خزر در سن پترزبورگ گردهم آمدند و در خصوص تامین امنیت دریای خزر تبادل نظر کردند.

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست که به پیشنهاد ایران برگزار شد، مواضع اصولی کشورمان را در خصوص تامین امنیت دریای خزر اعلام کرد.

وی گفت: در این جلسه پیش‌نویس توافقنامه‌ای برای همکاری در زمینه‌های مختلف بین کشورهای ساحلی این دریا تهیه شده است که بر اساس آن، برقراری امنیت در دریای خزر بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط به دست پنج کشور ساحلی خواهد بود.

در این نشست فرمانده نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور داشتند و برای ایجاد همکاری‌های چند‌جانبه نظامی – امنیتی هماهنگ در دریای خزر اعلام آمادگی کردند.

ویکتور چیرکف فرمانده نیروی دریایی روسیه هم در نخستین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: روابط ما با ایران در زمینه همکاری‌های امنیتی دریایی روز به روز بهتر و مستحکم‌تر می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این روند همچنان رو به گسترش باشد و دیدارهای بیشتری با همکاران ایرانی‌مان داشته باشیم.

امیر پوردستان: توافق با ۱+۵ نباید موجب خوشبینی به آمریکا شود

امیر پوردستان: توافق با ۱+۵ نباید موجب خوشبینی به آمریکا شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید آمریکا در ۱+۵ با ما توافقاتی بکند اما به این دشمن نباید خوشبین باشیم، چون دشمنی آنها با ما ریشه‌ای است.

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم محفل انس با قرآن کریم در کوی سازمانی شهید رنجبر آموزشگاه نظامی جوادالائمه(ع) نزاجا ضمن اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: در بسیاری از ادعیه ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که ما را از آتش حفظ کند، این چه آتشی است که این‌گونه از خداوند خاضعانه می‌خواهیم ما را نجات دهد؟ یک آتش همین است که خداوند برای کافران و ستمکاران فراهم کرده است، آتشی هم هست که سوزاننده‌تر است و آن قهر، خشم و غضب خداوند است. اگر کسی خدا را فراموش کند خدا هم او را فراموش می‌کند. این همان است که حضرت علی(ع) در دعای کمیل می‌فرماید؛ خدایا، من عذاب تو را تحمل می‌کنم اما دوری تو را نمی‌توانم تحمل کنم.

 

ادامه مطلب ...

دیدار مقام معظم رهبری با شاعران و اهالی ادب + عکس

مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و اهالی ادب:

دعوت به «بی‌طرفی شاعر در دعوای حق و باطل» بی‌معنی است

خبرگزاری تسنیم: در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدار شاعران با رهبری


 

ادامه مطلب ...

شنبه صورت می‌گیرد رونمایی از کتاب «هدیه‌ای برای تو» با تقریظ مقام معظم رهبری + متن تقریظ

شنبه صورت می‌گیرد

رونمایی از کتاب «هدیه‌ای برای تو» با تقریظ مقام معظم رهبری

خبرگزاری تسنیم: این مراسم روز شنبه ۱۳ تیرماه با حضور جمعی از فعالین و چهره‌های شناخته شده قرآنی و شاگردان مرحوم استاد فقید، سید هادی محدث از ساعت ۱۹:۳۰ تا اذان مغرب در مصلای تهران، محل برگزاری برنامه شبهای نورانی برگزار می‌شود.

تقریظ رهبری

 

ادامه مطلب ...

بازدید دریادار سیاری از نمایشگاه بین‌المللی نیروی دریایی روسیه


نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر در سن پترزبورگ برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نشست فرماندهان نیروی دریایی ارتش‌های کشورهای حاشیه دریای خزر در سن پترزبورگ برای اولین بار و با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

دریادار حبیب الله سیاری

 

ادامه مطلب ...

«شلیک اسکاد»؛ سه دقیقه‌‌‌ای که ارتش یمن را سال‌ها ترقی داد

شرایط شلیک موشک اسکاد بسیار زمان‌بر و تخصصی است چراکه در یک موشک سوخت مایع، عامل‌های محرکه، سوخت و اکسنده، بصورت مایع و جداگانه از هم نگهداری می‌شوند و بعد به داخل محفظه احتراق پمپاژ می شوند.
آنچه که موجب تعجب و شگفتی کارشناسان خارجی و دولتمردان و ارتش سعودی طی روزهای اخیر شده، شلیک موفق موشک اسکاد از سوی یمن به سمت یک پایگاه مهم در خاک عربستان است که با تغییر نگاه ها و ارزیابی ها نسبت به توان نظامی و دفاعی رزمندگان انصارالله همراه شده است.

بر اساس اطلاعات منتشره در رسانه های عربی، این موشک اسکاد یک پایگاه هوایی در شهر «خمیس مشیط» را هدف گرفته بود که در فاصله حدودا 250 کیلومتری مرزهای یمن قرار دارد. اگرچه برخی رسانه های نزدیک به دولت سعودی تلاش دارند موضوع اصلی را آمادگی سامانه های پاتریوت برای منهدم کردن این موشک ها و ناموفق بودن این شلیک نشان دهند، اما فارغ از هدف قرار دادن یا ندادن این پایگاه هوایی – که شواهد از موفق بودن این شلیک و خالی شدن پایگاه و مناطق اطراف آن حکایت دارد- موضوعات مهمتری در این شلیک نهفته است که می توان با بررسی آنها، به نتایج مهمی دست یافت.
 
ادامه مطلب ...

خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!

خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!

دو روز پیش بود که دیوان عالی آمریکا ازدواج همجنسگرایان را در همه ایالت‌های این کشور قانونی اعلام کرد. این قانون حتی در ایران با واکنش هایی همراه بود به طوری که بهرام رادان بازیگر سینما در واکنشی عجیب در توئیتر خود نوشت: «رأی دیروز دیوان عالی آمریکا در قانونی اعلام کردن ازدواج همجنسگراها اتفاقی تاریخی بود٬ شاید به اندازه لغو برده‌داری ... از لینکلن تا اوباما...»

اما یکی از جالب ترین واکنش ها به این قانون رئیس زیمبابوه رابرت موگابه بود. شبکه mtv در خبری از پیشنهاد ازدواج وی به اوباما نوشته است. موگابه در واکنش به این قانون با کنایه به اوباما گفته است: با این تصمیم تاریخی، حالا که اوباما اصرار دارد ازدواج همجنس گرایان را آزاد کند من با او به عنوان یک «مثال عملی» ازدواج می کنم»

امیر اسماعیلی از سایت راداری پونل در گیلان بازدید کرد

امیر اسماعیلی از سایت راداری پونل در گیلان بازدید کرد

امیر اسماعیلی

خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از سایت راداری پونل در استان گیلان بازدید کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) که به منظور شرکت در محفل انس با قرآن کریم به سایت راداری پونل واقع در استان گیلان سفر کرده بود از کلیه سامانه‌های موجود در این سایت بازدید کرد.

وی در حاشیه این مراسم ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت سایت مذکور گفت: به لطف خداوند متعال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدای عزیزمان شاهد طنین انداز شدن نوای ملکوتی قران کریم در تمامی یگان‌های ارتش هستیم و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز از این مهم مستثنی نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان اظهار داشت: اینگونه محافل باعث تقویت روحیه معنوی کارکنان می‌شود و رشد و تعالی معنوی کارکنان موجب تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس آنها می‌شود.

خاطره آیت الله خامنه‌ای از انتصاب اولین فرمانده نیروی دریایی از سوی بازرگان و اعدام وی

بازخوانی تاریخ/
دیدیم یک جناب، با یال و کوپال - ما درست هم این گونه قیافه‌هایی را ندیده بودیم - و با آن تشکیلات و اینها آمد! گفتیم ایشان کیست؟ گفتند فرمانده‌ی نیروی دریایی از طرف نخست وزیر است!
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پارسینه:رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار تشکّلهای مختلف دانشجویی دانشگاههای تهران گه در تاریخ بیست و هفتم دی ماه 1377 برگزار شد، به انتصاب یکی از فرماندهان ارتش سابق از سوی مهندس بازرگان، نخست وزیر دولت موقت به عنوان فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش و سرنوشت او اشاره می کنند که بازخوانی آن خالی از لطف نیست. 
ادامه مطلب ...

نقطه عطف تاریخی، روایتی تکان دهنده از سرانجام تلخ اعتماد به آمریکا

  

نقطه عطف تاریخی، روایتی تکان دهنده از سرانجام تلخ اعتماد به آمریکا



قذافی: ایران عبرت بگیرد.

واقعا پشیمانم.ایران و کره شمالی باید از لیبی عبرت بگیرند تا مردمشون  ذلیل نشوند.



روایتی تکان دهنده از توافقی که لیبی را به کام مرگ کشاند/ اجرای توافقنامه هسته ای قذافی و امریکا با وعده رفع تحریم در ازای بازرسی گسترده، اینگونه زمینه حمله نظامی به لیبی را فراهم کرد/  
ادامه مطلب ...

دریادار سیاری: در تحریم‌های اقتصادی قرار نیست تسلیم شویم

دریادار سیاری: در تحریم‌های اقتصادی قرار نیست تسلیم شویم

ساخت "بالگرد ملی و تهاجمی" پایان یافت/ نخستین پرواز رزمی در آبان‌‌ ماه

ساخت "بالگرد ملی و تهاجمی" پایان یافت/ نخستین پرواز رزمی در آبان‌‌ ماه

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از پایان مراحل تولید و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت که این بالگرد در رزمایش پیش روی نزاجا به کارگیری می شود.

 بالگرد کبری ارتش


ادامه مطلب ...