نگاهی به راهبردهای نظام سلطه در ایران و منطقه

آمریکا از مهره هاى نفوذى خود در مجلس خبرگان و مجلس شوراى اسلامى چه مى خواهد؟

امام خمینی و رهبر انقلاب امام خمینی و امام خامنه‌ای امام خامنه‌ای و امام خمینی خامنه ای خمینی

امام خامنه ای در انتخابات گذشته همواره ۳راهبرد دشمن را برمى شمردند. بررسى ۱۳ سخنرانى انتخاباتى ایشان نشان مى‌دهد که از نظر معظم له، دشمنان ملت ایران تا پیش از این انتخابات، همواره ۳ راهکار مشخص و البته تکرارى براى انتخابات در جمهورى اسلامى داشته اند. 

ادامه مطلب ...

مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

امام خامنه‌ای در دیدار مردم آذربایجان‌شرقی:

مجلسی که دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد مملکت را بدبخت می‌کند/ مردم دقیقاً عکس خواست دشمن عمل کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی گفتند: مردم در انتخابات درست عکس خواست دشمن عمل کنند. 

ادامه مطلب ...

بکارگیری انواع زیردریایی و تسلیحات جدید در رزمایش سال آینده نداجا

امیر سیاری در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

بکارگیری انواع زیردریایی و تسلیحات جدید در رزمایش سال آینده نداجا

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش از بکارگیری انواع زیردریایی در کلاس‌های مختلف و نیز تسلیحات جدید در رزمایش سال آینده نداجا خبر داد. 

ادامه مطلب ...

بازدید فرمانده کل ارتش از یگان واکنش سریع نزاجا

صبح امروز صورت گرفت

بازدید فرمانده کل ارتش از یگان واکنش سریع نزاجا

سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش

فرمانده کل ارتش از یگان واکنش سریع نزاجا بازدید کرد. 

ادامه مطلب ...

تانک پیشرفته کرار وارد چرخه دفاعی شد

امیر حیدری در جمع خبرنگاران:

تانک پیشرفته کرار وارد چرخه دفاعی شد/ شباهت تانک کرار به تانک ذوالفقار/ خرید T۹۰ روسی منتفی نشده است

امیر حیدری

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال نزاجا رزمایشی ندارد، گفت: خرید تانک تی۹۰ منتفی نشده و تانک کرار نیز وارد چرخه دفاعی کشور شده است. 

ادامه مطلب ...

سوریه از ایران درخواست کمک پدافند هوایی کند، تمام‌قد کمک می‌کنیم

امیر اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم:

سوریه از ایران درخواست کمک پدافند هوایی کند، تمام‌قد کمک می‌کنیم


امیر اسماعیلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هرگونه حضور در خاک سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور شکست به بار می‌آورد، گفت: دولت سوریه از ایران در زمینه پدافندی کمک‌ درخواست کند، تمام‌قد به آنان کمک می‌کنیم. 

ادامه مطلب ...

نشریه صهیونیستی: وحشت تل آویو از موشک عماد/ اسرائیل آماده بمباران شهرهای موشکی ایران

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قدرت موشکی ایران پرداخت.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: به نظر نمی‌رسد وزارت جنگ اسرائیل از اعلام ایران مبنی بر ارتقای برد موشک بالستیک عماد برای هدف‌گیری تل آویو نگران شده باشد. صنعت هوا- فضای رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر، اقدام به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع موشکی بالستیک "آرو-3 " کرد. این سامانه رهگیر که در قلب اسراییل مستقر شده است می‌تواند موشک شلیک شده به دست دشمن را در آسمان نابود کند.
 
این گزارش می‌افزاید: رادارهای پیشرفته این سامانه و ایستگاه کنترل آتش آن می‌توانند تهدیدات را بسیار پیشتر از نزدیک شدن به اسرائیل شناسایی کرده و دستور برای ارسال موشک‌های رهگیر را بدهد.  
ادامه مطلب ...

دیدار رئیس جمهور غنا با مقام معظم رهبری

۹۶

رهبر انقلاب اسلامی: ریشه همه مشکلات، قدرتهای استکباری هستند که امریکا در رأس آنهاست و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد
رهبر انقلاب اسلامی: ریشه همه مشکلات، قدرتهای استکباری هستند که امریکا در رأس آنهاست و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ایران به افزایش همکاری با کشورهای افریقایی از ابتدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قدرتهای سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ایران با افریقا و همچنین منشأ عمده‌ی جنگها، درگیریها و تغذیه گروههای تروریستی هستند اما علاج همه این مشکلات در نزدیک شدن «کشورهای مستقل» به یکدیگر و افزایش همکاریهای آنهاست. 

ادامه مطلب ...

رهبر کبیر انقلاب این گونه به میهن بازگشت + تصاویر

امام خمینی(ره) در 12 بهمن 1357 پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود.

 ،امام خمینی پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود. حضور میلیونی مردم که صف مستقبلین را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاکی از عشق و علاقه بی‌نظیر آنها به رهبر خویش بود. عکاسان به تبت این  لحظه تاریخی پرداختند. که تعدادی از این عکس در ادامه مطلب مشاهده فرمایید. 

ادامه مطلب ...

«بادی‌گارد»؛ دوگانه انقلابی ــ انقلابی و مسئله «معنا»

یادداشت/ عبدالله عبداللهی

«بادی‌گارد»؛ دوگانه انقلابی ــ انقلابی و مسئله «معنا»

بادیگارد

حاتمی‌کیا دوگانه‌های متعددی در درون «بادی‌گارد» جای داده که مهم‌ترین آن‌ دوگانه «حیدر ــ قیصری» است. انگار حرف اصلی حاتمی‌کیا در این فیلم «معنابخشی» مجدد به پدیده‌ها و اسامی و «نجات» انسان امروز ایرانی از «قفس پوزیتیویسم» است. 

ادامه مطلب ...

با هوشمندی رهبری ۱۱ جنگ از سر ملت برداشته شده است

جانشین هیئت مشاوران نظامی فرمانده معظم کل قوا:

اگر جنگی صورت بگیرد ایران تعیین‌کننده معادلات است/ با هوشمندی رهبری ۱۱ جنگ از سر ملت برداشته شده است

امیر ناصر آراسته

امیر آراسته گفت: ان‌شاءالله جنگی پیش نخواهد آمد، اما اگر جنگی صورت گرفت مثل سابق نخواهد بود و ما تعیین‌کننده معادلات خواهیم بود. 

ادامه مطلب ...

ماجرای کسی که به مرحوم قاضی شک داشت

ماجرای کسی که به مرحوم قاضی شک داشت


سید علی آقا قاضی

مرحوم قاضی اشاره‌ای به مار کرده و فرمود: مُت باذنِ الله! «بمیر به اذن خدا!» مار فورا در جای خود خشک شد. مرحوم قاضی بدون آنکه اعتنایی کند شروع کرد به دنبال صحبت که با هم داشتیم و سپس برخاستیم رفتیم داخل مسجد... 

ادامه مطلب ...

عکسهایی زیبا از رژه پایانی رزمایش دریایی ولایت

رژه پایانی رزمایش دریایی ولایت ۹۴

عکسها را در ادامه مطلب ببینید...

ادامه مطلب ...

روحانی درگذشت سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفت

با صدور پیامی

روحانی درگذشت سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفت

روحانی نوشتن

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت فرمانده سابق ارتش را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش را تسلیت گفت.

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت امیر سرلشکر مرحوم محمد سلیمی از دلاورمردان و نام‌آوران ارتش جمهوری اسلامی ایران، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

بی‌شک خدمات و مجاهدت‌های اثرگذار ایشان در دوران دفاع مقدس، در کارنامه درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران ماندگار خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، عموم نیروهای مسلح، ارتشیان غیور و بویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت می‌دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

تصاویری زیبا از جشن نرگس

جشن نرگس روستای جره - فارس

آیین سنتی (جشن نرگس) در روستای جره شهرستان کازرون استان فارس برگزار شد.

 تصاویر زیبای این مراسم را در ادامه مطلب ببینید ادامه مطلب ...

شلیک موشک کروز نور از عرشه ناوشکن البرز

در سومین روز از رزمایش ولایت ۹۴ انجام شد

شلیک موشک کروز نور از عرشه ناوشکن البرز

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 (2)

موشک کروز دریایی نور امروز و در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۴ از روز عرشه ناوشکن البرز شلیک و هدف از پیش تعیین شده منهدم کرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به کنارک امیردریادار موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 امروز و پس از شلیک چند فروند موشک کروز دریایی نور از سواحل مکاران و همچنین از روی عرشه ناو البرز، گفت: یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش امروز به صورت همزمان با پرتاب موشک‌های سطح به سطح کروز نور اقدام به انهدام اهداف از پیش تعیین شده کرده و با موافقیت این ماموریت را به انجام رساند.

وی افزود: همچنین سومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 موشک‌های نور که اخیرا پس از ارتقاع دقت و برد به این نیرو تحویل شده است از ساحل به سطح اهداف از پیش تعیین شده پرتاب و با موفقیت به هدف‌ها اصابت کردند. 

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 تصریح کرد: یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش که در منطقه عمومی رزمایش مستقر شده‌اند به منظور انحدام اهداف سطحی و هوایی دشمن در این روز از رزمایش اقدام به تیراندازی با توپ‌ها و سلاح‌های ضد هوایی موجود در این یگان‌ها کردند.

به گزارش تسنیم سخنگوی رزمایش ولایت 94 همچنین از پرتاب موشک‌های دوش‌پرتاب میثاق خبر داد و گفت: علی‌رغم اقدامات الکترونیکی دشمن علیه سامانه‌های موشکی نیروی دریایی ارتش  هیچ خللی در پرتاب موشک‌های پیش‌بینی شده وارد نیامده و تمامی این پرتاب‌ها به صورت کاملا موفقیت‌آمیز انجام شد.

تصاویرلحظه شلیک موشک کروز دریایی «نور» از سواحل مکران

لحظه شلیک موشک کروز دریایی «نور» از سواحل مکران +تصاویر

نور3

خبرگزاری تسنیم فیلم شلیک موشک کروز دریایی نور از سواحل مکران که توسط یگان ساحلی نداجا در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۴ شلیک شده بود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به کنارک، در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت ٩٤، یک فروند موشک کروز دریایی «نور» شلیک و با موفقیت هدف مورد نظر در آب‌های دریای عمان را منهدم کرد.

نور توسط یگان ساحلی نیروی دریایی ارتش و از کنار سواحل مکران شلیک شد.

موشک نور که برد آن بیش از 150 کیلومتر عنوان شده قابلیت شلیک از روی شناور و ساحل را دارد و در رزمایش های پیشین ارتش و سپاه نیز مورد تست قرار گرفته بود.

تصاویر لحظه شلیک موشک نور که توسط خبرنگار اعزامی تسنیم به منطقه عمومی رزمایش ارسال شده است را درادامه مطلب ببینید:
  

ادامه مطلب ...

شناسایی و تصویربرداری پهپاد ارتش و زیردریایی کلاس غدیر از ناوهواپیمابر آمریکایی

شناسایی و تصویربرداری پهپاد ارتش و زیردریایی کلاس غدیر از ناوهواپیمابر آمریکایی

ناو هواپیمابر

یک فروند پهپاد شناسایی ارتش و همچنین یک فروند زیردریایی کلاس غدیر موفق به تصویربرداری از ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم یک فروند پهپاد شناسایی تاکتیکی نیروی دریایی ارتش با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر ائتلاف غربی نسبت به شناسایی و تصویربرداری از آن اقدام کرد. بر همین اساس امیر دریادار موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 در خصوص تصویربرداری پهپاد ارتش از ناوهواپیما بر آمریکایی گفت: در این رصد پهپاد نیروی دریایی ارتش توانست علاوه بر تصویربرداری دقیق از سامانه‌های نصب شده در ناو مذکور نسبت به ارسال همزمان این تصویر اقدام کند. 

وی افزود: این نوع پهپادها ضمن دقت و سرعت بالا در شناسایی و رصد یگان‌های شناور از توانمندی لازم به منظور انهدام اهداف مورد نظر در شرایط لازم برخوردار هستند.

سخنگوی رزمایش در ادامه با تاکید بر هوشیاری یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی در زمینه شناسایی انواع شناورها اظهار داشت: یک فروند زیردریایی کلاس غدیر این نیرو مسئولیت شناسایی و تصویربرداری از ناو هواپیمابر ائتلاف را با نزدیکترین فاصله ممکن به ناو مذکور با موفقیت به انجام رساند. 

وی خاطرنشان کرد: زیر دریایی بومی کلاس غدیر با دارا بودن سامانه‌های راداری کشف و شناسایی پیشرفته قادر هستند با رعایت اختفای کامل تا کمترین فاصله ممکن به اهداف مورد نظر نزدیک شده و بدون هیچ‌گونه احتمال تهدید و آسیب‌دیدگی ماموریت خود را در سلامت کامل انجام دهند. 

در عرصه دریا اجازه تعرض به منافعمان را نخواهیم داد

دریادار سیاری پس از شلیک موشک نور:

نور، دل هر خصمی را به درد می آورد/در عرصه دریا اجازه تعرض به منافعمان را نخواهیم داد


نشست خبری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: شلیک موشک کروز نور دل هر خصمی را به لرزه در می آورد، این غرش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به کنارک، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز و در سومین روز از رزمایش نیروی دریایی ارتش پس از شلیک موشک نور در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب که نور توسط یگان ساحلی نیروی دریایی ارتش شلیک شد، گفت: این شلیک یک غرش افتخار آمیز برای تک تک ایرانیان است.

وی افزود: این شلیک، غرشی است که دل هر خصمی را به لرزه در می آورد، این غرش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا را نشان می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این مطلب که نیروی راهبردی جمهوری اسلامی ایران با توانمندی که در عرصه موشکی بدست آورده به هیچ تهدید اجازه نمی دهد که که سواحل و آب های سرزمینی کشورمان را مورد تعرض قرار دهد، اظهار داشت: منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا را با قدرت حفط می کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های موشک نور، گفت: برد این موشک نزدیک 150 کیلومتر است، دقت و سرعت آن در وضعیت خوبی است و هدف از پیش تعین شده را نیز به صورت کامل منهدم می کند.

هبر انقلاب در پیامی به اجلاس سراسری نماز:

ترویج نماز یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است/ توقع دارم همه دستگاه‌ها عظمت مسأله نماز را دریابند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به اجلاس سراسری نماز، تاکید کردند توقع و انتظار اینجانب آن است که همه به ویژه مسئولان دستگاه‌ها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسأله را به درستی دریابند و گام در راه عمل نهند.

خبرگزاری فارس: ترویج نماز یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است/ توقع دارم همه دستگاه‌ها عظمت مسأله نماز را دریابند








  ادامه مطلب ...

راه‌افتادن جنگ به‌نفع ایران و عربستان نیست

ترکی الفیصل: راه‌افتادن جنگ به‌نفع ایران و عربستان نیست

ترکی الفیصل

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی در اظهاراتی گفت که راه‌افتادن جنگ نه به‌نفع ایران خواهد بود و نه به‌نفع عربستان.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی، امروز ــ سه‌شنبه ــ در آستانه سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران به فرانسه، اظهار داشت ایران به‌دلیل آتش‌ زدن سفارت عربستان در اوایل ژانویه، «باید معذرت‌خواهی کند».

 

ادامه مطلب ...

آغاز رزمایش "ولایت ۹۴" از فردا/ برخورد با نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه رزمایش

امیر سیاری در نشست خبری مطرح کرد

آغاز رزمایش "ولایت ۹۴" از فردا/ برخورد با نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه رزمایش 


الامیرال سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز رزمایش "ولایت ۹۴" در شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه خبر داد.

 

ادامه مطلب ...

درگیری لفظی ظریف و شاهزاده سعودی در داووس

رویترز خبر داد

درگیری لفظی ظریف و شاهزاده سعودی در داووس

محمد جواد ظریف

خبرگزاری رویترز گزارش داد که در جلسه میان وزیر خارجه ایران و یک شاهزاده سعودی در داووس طرفین با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.

 

ادامه مطلب ...

رویکرد آمریکایی‌ها فریبکارانه و غیرصادقانه است

امام خامنه ای در دیدار رئیس‌جمهور چین:

توافق برای «روابط استراتژیک ۲۵ ساله» ایران و چین درست و حکمت‌آمیز است/ رویکرد آمریکایی‌ها فریبکارانه و غیرصادقانه است


دیدار رئیس جمهور چین با مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای را یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله کاملاً درست و حکمت‌آمیز دانستند.

 

ادامه مطلب ...