امیر دریادار سیاری: نیروهای مسلح به خودکفایی خود در تولید تجهیزات نظامی و بازرگانی افتخار می‌کنند

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه دستاوردها و پیشرفت‌های صنعت دفاعی در حوزه رزم زمینی بازدید کرد.

امیر دریادار سیاری در این بازدید با ابراز خُرسندی نسبت به عملکرد سازمان صنایع دفاع در سال های اخیر گفت: این سازمان در چند سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ابعاد مختلف داشته است.
وی با اشاره به وجوه ممتاز تولیدات سازمان صنایع دفاع گفت: اعتماد به تخصص و توان مهندسان و متخصصان ایرانی، هوشمندسازی، نقطه‌زنی، تحرّک و توانمندی کافی تجهیزات از جمله ویژگی‌های محصولاتی است که در این نمایشگاه مشاهده شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تنوع محصولات به خصوص موشک‌ها و مهمات گفت: تنوع مطلوب در موشک‌های دوش پرتاپ، مهمات هواپایه و زمین پایه و تولید سلاح‌های روزآمد توانسته نیروهای مسلح را در عموم حوزه‌های رزم زمینی خودکفا کند.
امیر دریادار سیاری  اشاره به توانمندی و تجربه بالای سازمان صنایع دفاع در تولید خودروهای تاکتیکی و نظامی  گفت: امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور  در تمام حوزه‌های رزم از خودروهای تولید سازمان صنایع دفاع در ابعاد و کاربری‌های مختلف استفاده کنند.
وی به همکاری مطلوب سازمان صنایع دفاع در حوزه های غیر نظامی و بازرگانی اشاره و تاکید کرد: همکاری‌های صنعت دفاعی در این حوزه‌ها می‌تواند مسیر خودکفایی و استقلال کشور را هموارتر ساخته و بستر مناسبی را برای مانع‌زدایی از تولید در کشور ایجاد کند.
معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح برای داشتن این صنعت دفاعی و خودکفایی در تولید تجهیزات نظامی و بازرگانی به خود افتخار می‌کنند.

امیر سیاری خبر داد: ورود موفقیت‌‌آمیز ناوگروه نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن بومی سهند توانست برای اولین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود و این حضور مقتدرانه دریایی حاکی از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور در آب های بین المللی حق مسلم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می دانیم و این مسیر را با اقتدار ادامه می‌دهیم.

وی افزود: هم اکنون هفتاد و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران برای نخستین بار و به منظور نشان دادن توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریانوردی در اقیانوس اطلس حضور دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: این ناوگروه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال از بندرعباس حرکت کرده و بعد از طی مسیر طولانی و عبور از دماغه امید نیک و دور زدن آفریقا و با طی شش هزار مایل دریایی یعنی نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر پس از سی روز دریانوردی هم اکنون در اقیانوس اطلس حضور دارد و مسیر خود را برای اجرای طولانی‌ترین ماموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه می‌دهد.  ادامه مطلب ...

موشک‌های ضد تانک ایرانی، از تولید به مصرف

از ابتدای طراحی و ساخته شدن تجهیزات زرهی همچون نفربرها، تانک‌ها و خودرو‌های زرهی، فرماندهان نظامی همیشه به دنبال این موضوع بودند تا تجهیزاتی را طراحی کرده و بسازند که در نبرد‌ها بتوانند علیه تانک‌ها و نفربر‌های دشمن استفاده کنند. این مهم بیشتر در دوران جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ‌های پس از آن احساس شد و فرماندهان نظامی را بر آن داشت تا به جای استفاده از نارنجک‌های گوناگون از تجهیزاتی استفاده کنند که جان نفرات در امان بماند. چون سرباز‌ها برای استفاده از نارنجک‌ها باید به فواصل نزدیک به تجهیزات زرهی می‌رفتند و سپس نارنجک‌ها را به سوی اهداف مشخص شده پرتاب کنند.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که همواره ادوات زرهی در مسیر توسعه برای مقاومت در برابر ضدزره‌ها، اغلب یک قدم جلوتر قرار داشتند، اما از آنجایی که چنین سلاح‌هایی هزینه به نسبت کمی از طراحی تا استفاده دارند در کشور‌های مختلف دنیا به سرعت و متناسب با تهدیدات روز توسعه پیدا کرده‌اند که کشور ما هم جز همین دسته است.

چرا استفاده از موشک‌های ضد زره و ضد تانک اهمیت دارد؟ 

ادامه مطلب ...

مسابقات اربابان آتش ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیرازبرگزارشد

به گزارش میثاق نیوز  و روابط عمومی ارتش، ارشد نظامی فارس و کهگیلویه و بویر احمد گفت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، مسابقات اربابان آتش ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم رضایی افزود: بعد از بررسی و شناسایی نفرات برتر ارتش در زمینه‌های رزمی و تهاجمی، فنی و توان بالای تیراندازی و سرعت عمل در همه این موارد، مسابقات اربابان آتش ارتش در قالب تیم‌های پنج نفره در منطقه سیاه دارنگون شیراز برگزار شد.
وی گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه با استفاده از نفربر، در مراحل مختلف مسابقه که شامل عملیات مارپیچ و عبور از مین، تیراندازی با تیر بار، کلاشینکف، آرپی چی و خمپاره، شرکت کردند.
ارشد نظامی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد افزود: پس از برگزاری مسابقات، نفرات توانمند شناسایی شدند و تیمی پانزده نفره برای شرکت در مسابقات جهانی ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱روسیه انتخاب شد.
امیر سرتیپ دوم  رضایی افزود: در این دوره از مسابقات هم توان رزمی و دفاعی و تهاجمی نیرو‌های ارتش مورد رصد و هم آمادگی نیرو‌های ارتشی برای شرکت در مسابقات بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی گفت: در این مسابقات از سلاح‌های تولید ملی خودمان استفاده کردیم و نیرو‌های نظامی نشان دادند که می‌توانند در جهان حرف برای گفتن داشته باشند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش: امنیت تعطیل‌بردار نیست + ایران اسلامی در اوج اقتدار است

به گزارش میثاق نیوز و روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتو گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر اجرای رزمایش‌های مختلف نیروی دریایی ارتش در سال‌های اخیر اظهار داشت:  امنیت تعطیل‌بردار نیست. شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیا قرار دارد و در حقیقت انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناور‌های تجاری و نفتکش در این منطقه حساس، ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دو چندان می‌کند.

پیام رزمایش‌های ایران دعوت کشور‌های منطقه به صلح است  ادامه مطلب ...

با حضور فرمانده هوانیروز ارتش؛ سه فروند بالگرد به ناوگان پایگاه چهارم هوانیروز ارتش الحاق شد

به گزارش میثاق نیوز و  روابط عمومی ارتش، با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (چهارشنبه) سه فروند بالگرد بازآماد شده در پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان به ناوگان پروازی این نیرو الحاق شد.

امیر سرتیپ خلبان قربانی در مراسمی که به همین مناسبت در پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از اقدامات تیم‌های فنی، تعمیر و نگهداری و دیدارش با خلبانان این پایگاه گفت: اقدامات این جوانان یادآور رشادت‌ها و حماسه‌های سال‌های دفاع مقدس است و به این تلاش و کوشش دست‌مریزاد می‌گویم ادامه مطلب ...

وزیر دفاع: موشک‌ها و پهپادهای مقاومت کابوس رژیم غاصب اسرائیل خواهد بود


وزیر دفاع: موشک‌ها و پهپادهای مقاومت کابوس رژیم غاصب اسرائیل خواهد بود

امیر حاتمی گفت:‌ مهمترین موضوعی که منافع و امنیت ملی کشور و آینده مردم را تضمین می‌کند حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است. 

ادامه مطلب ...