شناسایی و تصویربرداری پهپاد ارتش و زیردریایی کلاس غدیر از ناوهواپیمابر آمریکایی

شناسایی و تصویربرداری پهپاد ارتش و زیردریایی کلاس غدیر از ناوهواپیمابر آمریکایی

ناو هواپیمابر

یک فروند پهپاد شناسایی ارتش و همچنین یک فروند زیردریایی کلاس غدیر موفق به تصویربرداری از ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم یک فروند پهپاد شناسایی تاکتیکی نیروی دریایی ارتش با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر ائتلاف غربی نسبت به شناسایی و تصویربرداری از آن اقدام کرد. بر همین اساس امیر دریادار موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 در خصوص تصویربرداری پهپاد ارتش از ناوهواپیما بر آمریکایی گفت: در این رصد پهپاد نیروی دریایی ارتش توانست علاوه بر تصویربرداری دقیق از سامانه‌های نصب شده در ناو مذکور نسبت به ارسال همزمان این تصویر اقدام کند. 

وی افزود: این نوع پهپادها ضمن دقت و سرعت بالا در شناسایی و رصد یگان‌های شناور از توانمندی لازم به منظور انهدام اهداف مورد نظر در شرایط لازم برخوردار هستند.

سخنگوی رزمایش در ادامه با تاکید بر هوشیاری یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی در زمینه شناسایی انواع شناورها اظهار داشت: یک فروند زیردریایی کلاس غدیر این نیرو مسئولیت شناسایی و تصویربرداری از ناو هواپیمابر ائتلاف را با نزدیکترین فاصله ممکن به ناو مذکور با موفقیت به انجام رساند. 

وی خاطرنشان کرد: زیر دریایی بومی کلاس غدیر با دارا بودن سامانه‌های راداری کشف و شناسایی پیشرفته قادر هستند با رعایت اختفای کامل تا کمترین فاصله ممکن به اهداف مورد نظر نزدیک شده و بدون هیچ‌گونه احتمال تهدید و آسیب‌دیدگی ماموریت خود را در سلامت کامل انجام دهند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.