امیر حاتمی: اقدام آمریکا در شهادت سپهبد سلیمانی مصداق واقعی تروریسم دولتی است

وزیر دفاع ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

امیر حاتمی: اقدام آمریکا در شهادت سپهبد سلیمانی مصداق واقعی تروریسم دولتی است

  به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تماس تلفنی «تانو کونو» وزیر دفاع ژاپن با وی، ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

 وی، عامل اصلی تنش و بی‌ثباتی در منطقه را حضور آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: برای تنش‌زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه  و مداخله‌گرانه آمریکا  هرچه زودتر پایان داده شود.

بیشتر بخوانید

وزیر دفاع اضهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی منطقه خلیج فارس و دریای عمان همواره به نقش خود در تأمین امنیت آبهای منطقه‌ای عمل کرده و کسانی که قصد کمک به تنش‌زدایی و ایجاد ثبات در منطقه را دارند باید به آمریکایی‌ها که عامل ناامنی در منطقه هستند،  گوشزد کنند که منطقه را به منظور برقراری ثبات و آرامش ترک کنند.

امیر حاتمی در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر لزوم محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا توسط تمامی کشور‌های مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

همچنین «تانو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: کشورش  برای ایفای  نقش تنش‌زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه آماده است.

وی همچنین  بر تصمیم کشورش برای مشارکت نکردن در ائتلاف‌های نظامی به رهبری آمریکا در منطقه تأکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.