حذف گره‌های تیرویید با امواج «آر اِف» و «مایکروویو»

رئیس بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: متخصصان تصویربرداری در این بیمارستان قادرند با اقدامات مداخله‌ای تصویربرداری با امواج «آر اِف» و «مایکروویو» اندازه گره‌های خوش خیم را کوچک کرده و از بین ببرند.

به گزارش روابط عمومی ارتش،  رئیس بیمارستان فوق تخصصی گلستان نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش یک روزه پیشرفت‌های تصویربرداری تیرویید که امروز در محل بیمارستان گلستان نداجا برگزار شد گفت: اگر درگیری گره تیرویید و مشکلات تیرویید را با سونوگرافی بررسی کنیم تا ۷۰ درصد جمعیت درگیر هستند.

وی افزود:در ۵ درصد خانم‌ها و یک درصد آقایان می‌توان این گره‌ها را لمس کرد، اما نکته اینجاست که همه این گره‌ها بد خیم نیستند بلکه آمار بسیار پایینی از آن‌ها منجر به سرطان می‌شوند.

این فوق تخصص بیماری‌های غدد افزود: با پیشرفت تصویربرداری می‌توان نگرانی بیماران را برطرف کرد که همه این گره‌ها بدخیم نیستند.

وی درباره علت پیدایش این گره‌ها گفت: کمبود یُد در دهه‌های پنجاه و ژنتیک از علل پیدایش مشکلات تیرویید است که پس از انقلاب با تدبیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یُددار کردن نمک توده‌های ناشی ا ز کمبود ید کمتر شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.