"موشک سجیل"؛ تخته گاز تا اسرائیل

موشک "سجیل" توانایی عبور از سامانه "گنبد آهنین" و"پاتریوت" را دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی گزارشی که اشاره به راهبردی و تدافعی بودن قدرت نظامی آمده است، ایران در زمینه  توسعه قدرت موشکی به حدی رسیده که توانایی انهدام پایگاه های آمریکا واسرائیل را در همه نقاط  دارد.   
*معنای "سجیل" در قرآن
"سجیل" در قرآن و در سوره‏ فیل آمده به معنای (سنگ‏هایی از گل سخت یا گل پخته ) است و فاصله ی دورترین مناطق اسرائیل با ایران به اندازه برد موشکی کشورمان بوده و این یعنی: تخته گاز تا اسرائیل/ "سجیل"به علت سرعت بالایش رادارگریز است.  
موشک

*مشخصات موشک "سجیل"

موشک "سجیل" مدل پیشرفته تر موشک "شهاب 3"بوده که با برد حدود 2000 کیلومتر در دو نوع سجیل 1و2 تولید شده است و اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران بوده که  ظرف چند دقیقه آماده پرتاب می شود  و بدلیل شتاب بالای این موشک، امکان انهدام آن بسیار پایین بوده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل شلیک را ترک می‌کند و این ویژگی در موشک بالستیک سجیل باعث کم شدن  احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می‌شود. سوخت این موشک جامد بوده که نسل جدیدی از نوع سوخت محسوب می شود. همچنین سرعت این موشک نسبت به موشک های دیگر بالاتراست وامکان برخورد به هدف بسیار زیاد است. 
موشک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.