اگر اقتدار نیروهای مسلح نبود هیچ‌گاه میز مذاکرات اتمی شکل نمی‌گرفت


به گزارش خبرنگار دفاعی امنتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره خانه صلح سرباز ایران، بیان کرد: مقدماتی که امروز در جهان در حال اتفاق است بیشتر از مقدمات جنگ جهانی دوم است. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  آقای کری دیروز صحبت کرده که منطقه با یک جنگ سی ساله مواجه است جنگ دوباره دارد فضای جهانی را در بر می‌گیرد و وارد زندگی مردم می‌شود

  

به گزارش خبرنگار دفاعی امنتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره خانه صلح سرباز ایران، بیان کرد: مقدماتی که امروز در جهان در حال اتفاق است بیشتر از مقدمات جنگ جهانی دوم است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  آقای کری دیروز صحبت کرده که منطقه با یک جنگ سی ساله مواجه است جنگ دوباره دارد فضای جهانی را در بر می‌گیرد و وارد زندگی مردم می‌شود.
 
وی افزود: صلح و امنیت کم‌کم به عنوان یک کالای کمیاب تبدیل می‌شود بنابراین ما در کشور نیاز به سرباز صلح داریم پس باید بدانیم سربازان همیشه در دنیا به سه گروه تقسیم می شود سرباز تجاوز و اشغالگری، سربازان تسلیم و سربازان صلح، صلح با تسلیم  بسیار متفاوت است سرباز تسلیم سربازی است که یک ملتی  را با یک کشور تسلیم می‌کند اما اسم آن را صلح می‌گذارند سرباز تجاوز روشن است که کسانی از مرز کشورها عبور می‌کنند سرباز تجاوز و جنگ هستند سربازانی که ظلم و بی‌عدالتی را به وجود می‌آورند این‌ها سرباز جنگ هستند.
 
محسن رضایی اظهار داشت: تفاوت سرباز صلح با سرباز تسلیم و سرباز جنگ این است که برای صلح و عدالت می‌جنگد و لذا دفاع می‌کند و  نمی‌جنگد و جنگ او جنگ دفاعی است. نباید یک عده‌ای اشتباه کنند یک کشوری را تسلیم کنیم و از همه چیز عقب بمانیم و بعد اسم آن را صلح بگذاریم به همین دلیل صلح هیچ‌گاه به گفتمان تنها حل نمی‌شود ما در صلح هم سرباز صلح داریم و هم دیپلمات صلح.
 
وی در رابطه با برجام گفت: در مسئله برجام  دیپلمات‌های صلح سربازان توانمندی بودند و هم سربازانی که اجازه ندادند در گفتگوها آن‌ها به ایران حمله کنند، اگر اقتدار نیروهای مسلح ما نبود هیچ‌گاه میز مذاکرات اتمی شکل نمی‌گرفت که دیپلمات‌های صلح پشت آن قرار بگیرند این اقتدار ایران بود میز را فراهم کرد و آن دیپلمات‌های صلح بودند که توانستند آن را به نتیجه برسانند بنابراین صلح تسلیم نیست.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نباید یک عده اشتباهی بکنند ما یک کشوری را تسلیم کنیم از همه چیز عقب بیفتیم و اسم آن را بگذاریم صلح. به همین دلیل صلح هیچ گاه با گفتمان تنها حل نمی شود.
 
محسن رضایی با بیان اینکه ما در صلح هم سرباز صلح داریم وهم دیپلمات صلح گفت: کمااینکه در مساله برجام دیپلمات های صلح ما آدم های توانمندی بودند و هم سربازانی که اجازه ندادند قبل از گفت وگوها به ایران حمله شود.
 
وی تاکید کرد: اگر نبود اقتدار نیروهای مسلح هیچ گاه میز مذاکره شکل نمی گرفت که دیپلمات های صلح پشت سر آنها قرار بگیرد این اقتدار ایران بود که میز را فراهم کرد و آن دیپلمات های صلح بودند که توانستند مذاکرات را به نتیجه برسانند بنابر این صلح، تسلیم نیست.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صلح دفاع و مقاومت روی ارزش های انسانی است این 3.5 میلیون سرباز دفاع مقدسی که داریم تمام سربازان صلح هستند چرا که برای آزادی سرزمین حودشان جنگیده اند.
 
محسن رضایی یادآور شد: به پنج استان این کشور تجاوز شد هزار و 300 کیلومتر مرز ایران و عراق از طریق عبور تانک ها مورد تجاوز قرار گرفت و از خاصیت افتاد و این سربازان صلح بودند که برای آزادی کشورشان جنگیدند.
 
وی یادآور شد: سرباز صلح یا برای آزادی می جنگند یا برای عدالت و یا برای امنیت اما سرباز جنگ برای تجاوز و اشغالگری می جنگند، سرباز تسلیم هم که روشن است.
 
محسن رضایی در ادامه گفت: ما 200 سال این کشور را تسلیم غرب کرده بودیم که اسمش را گذاشته بودند صلح این ارتباط با غرب در 200 سال چرا ما را به جایی نرساند؟ اگر صلح واقعی بین ایران و غرب بود همان معامله ای که با ژاپن و آلمان می کردند با ما می کردند ما را اینجا به نام صلح تقسیم کرده بودند.
 
وی با بیان اینکه ما صلح را در کنار اقتدار می بینیم گفت: اقتدار پشتوانه صلح است شما مطمئن باشید و ملت ایران این را به خوبی دیده اگر یک روز ایران ضعیف شود به ایران حمله می کند چون ایران بر سر چهارراه جهان قرار دارد. اقتدار همیشه توانسته ایران را حفظ کند اما اقتداری منطقی، اقتداری که به دنبال صلح باشد و به دنبال ارزش های انسانی باشد ما امیدواریم این قدردانی شما از سربازان صلح و هشت سال دفاع مقدس بتواند قطره کوچکی از زحمات آنها را جبران کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.