تفنگ شکارچی پهپاد+ تصاویر

یک شرکت آمریکایی، اسلحه ای را ساخته است که می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی، پهپاد در حال پرواز را به زمین بنشاند. 

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک شرکت آمریکایی، تفنگی ساخته است که می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی تا مسافت 400 متر پهپاد در حال پرواز را به زمین بنشاند.
 
انتظار می رود این محصول شرکت « بتل Battelle» تا سال آینده در اختیار دولت امریکا قرار بگیرد.
 
تفنگ شکارچی پهپاد+ تصاویر
 
دن استام مسئول این پروژه گفت: «این اسلحه "DroneDefender" می تواند ما را در برابر آنهایی که قصد آسیب رساندن دارند، محافظت نماید. آین اسلحه در جاهای محتلف مانند کاخ سفید، پایگاه‌های ارتش، سفارت‌ها در خارج از کشور، زندان‌ها، مدارس و آثار تاریخی می‌تواند استفاده شود. این اسلحه براحتی و بطور مطمئن می‌تواند هر تهدیدی را خنثی کند.»
 
 سازندگان مدعی‌اند، این وسیله که شبیه یک اسلحه انفرادی می‌باشد بجای لوله دارای یک آنتن است و وزن آن کمتر از 5 کیلوگرم است و در کمتر از یک دهم ثانیه می‌تواند آماده استفاده بشود و قابلیت 5 ساعت استفاده بدون شارژ را دارد.
 
تفنگ شکارچی پهپاد+ تصاویر
 
کاربر این اسلحه پیش از شلیک می تواند براحتی پهپاد را در تیررس خود داشته باشد.
 
استام می گوید:«این اسلحه در فرکانس رادیویی بین پهپاد و فرد هدایت کننده (پهپاد) اختلال ایجاد می‌کند و بدین ترتیب به نظر می‌رسد پهپاد از کنترل خارج شده است. در این مرحله پهپاد وارد پروتکل‌های ایمنی خود می‌شود که شامل سه مرحله است. مرحله اول در جای خود به گشت زنی ادامه می‌دهد تا دوباره از سوی فرد هدایت کننده کنترل شود، پهپاد فرود می‌آید تا فرد هدایت کننده آن را تعمیر نماید و یا اینکه به پایگاه خود باز می‌گردد.»
 
این اسلحه می‌تواند دستگاه کنترل از راه  دور پهپاد و سیگنال جی‌پی‌اس که پهپاد می‌فرستد را از کار بیاندازد. سازندگان بر این مسئله که این اسلحه آسیبی به پهپاد نمی‌رساند تاکید دارند.
 
 شرکت بتل یا دیگر سازندگان این اسلحه نسبت به استفاده این اسلحه بطور شخصی در آینده نزدیک خوشبین نیستند. استام می‌گوید با توجه  به قوانین امریکا، هدف قرار دادن پهپادها غیرقانونی است و باید این را پذیرفت که شانس فروش این اسلحه در بازار بسیار کم است.  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.