رزمایش پدافند هوایی از فردا در بیش از نیمی از کشور آغاز می‌شود

رزمایش پدافند هوایی از فردا در بیش از نیمی از کشور آغاز می‌شود

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۹۹ از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت99 گفت: این رزمایش در منطقه‌ای به‌وسعت بیش از نیمی از کشور، به‌صورت مشترک بین ارتش و سپاه با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور از فردا آغاز می‌شود. 

ادامه مطلب ...

جمهوری آذربایجان و ارمنستان مراقب نقض حدود هوایی ایران باشند/ با پهپاد‌های متجاوز مقابله می‌کنیم

مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز وارد خاک ایران شوند با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

امیر سرتیپ قاسم فراوان مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران باید با راکت‌ها و پرتابه‌هایی که از سمت شمال غرب به خاکش می‌آید چگونه برخورد کند، اظهار کرد: تحولاتی که در کشور‌های همسایه رخ می‌دهد، تبعاتی را برای کشور‌های همجوار آن ها در پی دارد و مسئله غیر معمول و غیر طبیعی نیست؛ بنابراین هنگامی که جنگ و یا رزمایشی در کشور‌های مختلف رخ می‌دهد، کشور‌های همسایه نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار می‌دهند.  

وی ادامه داد: ما پیش از این هم درباره مسئله قره باغ مشکلات مشابهی را داشتیم که موشک‌هایی به مناطق ایرانی برخورد می‌کرد. البته غالب آن‌ها بر اثر خطای محاسباتی رخ می‌داد که کم تر جنبه تعمدی دارد. باید به این نکته هم توجه کرد که ما اشتراکات مختلفی با کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسائل دیرینه و تاریخی داریم و طبعا حساسیت‌هایی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاریخی داریم و تعلقات خاطر دو ملت به ایران بزرگ مثال زدنی است. 

ادامه مطلب ...

امیر حیدری: توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیرو‌ها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.

سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیرو‌های جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چرا که تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است. فرمانده نیروی زمینی ارتش، دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت بیان کرد و گفت: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

انتهای پیام/

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

او را ایستاده تا گردن در خاک فرو می‌کنند و با مالیدن مایع شیرین به سر و صورت، رهایش می‌کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های مختلف آن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بودند و این حمایت از نخستین روز‌های انقلاب در سراسر کشورمان تجلی داشت.  

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر 

ادامه مطلب ...

ذوالفقار ایرانی؛ آماده نبرد با نیرو‌های فرامنطقه‌ای + تصاویر

تانک ذوالفقار یکی دیگر از تانک‌های بومی ساخت صنایع دفاعی کشورمان است.

تانک‌ها یکی از ادواتی هستند که در نبرد‌های کلاسیک زمینی جزو تجهیزات و تسلیحات تاثیرگذار هستند، تسلیحاتی که جرقه ساخت آن در سال‌های جنگ جهانی اول زده شد و تا امروز هم انواع مختلفی از آن‌ها تولید شده است. تانک ها جزو ادواتی هستند که اهمیت آنها از جنگ جهانی دوم به بعد نمود بسیاری داشته است. 

جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان در زمینه نظامی در دوران جنگ تحمیلی نیازهای قطعات و تجهیزات خود را در برخی اوقات به صورت بومی و بیشتر اوقات نیز از کشورهای دوست تهیه می کرد. با پایان یافتن جنگ تحمیلی، ایران که از سال ها قبل با تحریم های تسلیحاتی و مالی روبرو شده بود به بومی سازی صنایع نظامی روی آورد. 

ذوالفقار ایرانی؛ آماده نبرد با نیرو‌های فرامنطقه‌ای + تصاویر 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد: جایگاه مطلوب نخبگان در نیروی زمینی ارتش

حیدری گفت: نخبگان علمی که طرح های مختلفی در حوزه ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش ارائه می کنند در جایگاه مطلوبی قرار دارند.

جایگاه مطلوب نخبگان در نیروی زمینی ارتشامیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه، گفت: امروز خوشایند سازی محیط سربازی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا است و نخبگان علمی که طرح‌هایی در جهت بالارفتن ارتقای آمادگی رزمی نزاجا ارائه کنند از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش بر سه اصل ولایت محوری، شایسته سالاری و عدالت محوری استوار است، افزود: تعریف عملیاتی از ولایت محوری یعنی تمام سرمایه ها، اعتبارات، توانمندی‌های مادی و معتوی در نزاجا باید در مسیر‌ی هزینه شود که آن برنامه و هدف ریشه در یکی از بیانات مقام معظم رهبری داشته باشد و گرنه حرام است. 

ادامه مطلب ...

چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد با داعش + تصاویر

تیام به قدری قدرتمند است که همچون چشمان تیزبین نیرو‌های ایرانی در میدان‌های نبرد است.

تانک‌ها یکی از ادواتی هستند که در نبرد‌های کلاسیک زمینی جزو تجهیزات و تسلیحات تاثیرگذار هستند، تسلیحاتی که جرقه ساخت آن در سال‌های جنگ جهانی اول زده شد و تا امروز هم انواع مختلفی از آن‌ها تولید شده است.  

یکی از تانک‌هایی که از سال‌ها قبل در ساختار ارتش ایران وجود داشت و هنوز هم به صورت عملیاتی استفاده می‌شود، تانک ام ۴۷ پاتون است. این تانک در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از آمریکا خریداری شد و بیشتر در لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه فعال بود.

وقتی ام ۴۷ آمریکایی به تیام ایرانی تبدیل می‌شود

تانک‌ها و تمام قوای تجهیزاتی و تسلیحاتی ایران که در جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند برای اینکه امکان استفاده مجدد را داشته باشند باید اورهال و بازآماد می‌شدند. ایران بخشی از تجهیزات خود مانند جنگنده‌ها و تجهیزات زرهی را اورهال کرد، اما متخصصان صنایع دفاعی ایران به این فکر افتادند که با استفاده از تجربه خود در اورهال تجهیزات نظامی و تسلیحات، تجهیزات نظامی جدیدی را طراحی کنند و یا اینکه تجهیزات قدیمی را به کلاس تجهیزات جدید ارتقا دهند.  

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر 

ادامه مطلب ...

ناوگروه ۷۰ نداجا به ماموریت اعزام شد

ناو نیروی دریایی ارتش

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: امروز توان و اراده جوان ایرانی به ویژه جوانان نیروی دریایی فراتر از ساخت یک ناوشکن است.

به گزارش مشرق، امیر دریادارحمزه علی کاویانی‌ در مراسم استقبال از ناوگروه ۶۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از ویژگی‌های ناو گروه شصت و نهم نیروی دریایی، حضور ناوشکن بومی ساخت صنایع با استفاده از توان جوانان توانمند نیروی دریایی در این ناو گروه بوده است. 

ادامه مطلب ...

امیر سرتیپ نصیرزاده: نیروی هوایی ارتش توان مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش توان مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد و در این راه هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمنان ندارد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری اظهار کرد: مراسم دانش آموختگی مشترک بین نیرو‌های مسلح بسیار خوب و وحدت آفرین برگزار شد و موجب شادی دل رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت.

وی افزود: این مراسم نمونه و الگوی خوبی برای تمامی مراسم‌ها در نیرو‌های مسلح و با هدف وحدت، برادری و هم افزایی نیرو برگزار شد تا ما با این هم‌افزایی بتوانیم با قدرت با دشمنان متجاوز مقابله کنیم.

امیر سرتیپ نصیرزاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در بیانات گوهربار خود تاکید کردند که دانشجویانی که وارد دانشگاه‌های افسری می‌شوند هدفی مقدس و متعالی دارند و بهترین جوانان جامعه ما هستند و باید تلاش کنند تا به دانش خود اضافه کرده و با هدف متعالی که به آن‌ها انگیزه‌ای مضاعف می‌دهد، به درجات عالی نظامی و اخلاقی برسند.

وی ادامه داد: در بحث مقابله با ویروس منحوس کرونا، وظیفه سنگینی بر عهده داریم، زیرا هم مسئول سلامتی خود و کارکنان خود هستیم و هم باید حداکثر امکانات و تجهیزات را برای کمک به آحاد مردم فراهم کنیم که در این زمینه نیروی هوایی همگام با تمامی نیرو‌های مسلح از ابتدای شیوع این ویروس در کنار مردم بوده است و بیمارستان بعثت نهاجا و هم چنین بیمارستان‌های شهر‌های دیگر در اختیار بیماران قرار گرفته است و در بحث کمک‌های مومنانه نیز، نهاجا به قوت به کمک و مساعدت به مردم نیازمند ادامه می‌دهد. 

ادامه مطلب ...