فیلم و جزئیات تست

انهدام یک فروند موشک بالستیک و یک پهپاد توسط سامانه موشکی اس ۳۰۰ 

اس 300

جزئیات بیشتری از اولین تست سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسی در ایران، منتشر شد.  

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سامانه موشکی اس 300 روسی امروز رسماً تست شد و این سامانه با شلیک چند فروند موشک، اهداف متنوعی را در ارتفاع و بُردهای مختلف، با موفقیت هدف قرار داد.

در اولین هدف، رادارهای سامانه موشکی اس 300 موفق شدند یک فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط نیروهای خودی را شناسایی و رهگیری کرده و سپس با شلیک اولین موشک از سامانه موشکی S300-PMU2، موشک بالستیک منهدم شد؛ امیر اسماعیلی با تایید این هدف‌گیری دقیق، اعلام کرد که "موشک اس 300، موشک بالستیک را تار و مار کرد."

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه  جواب رجز خوانی های دشمن را در میدان خواهیم داد گفت: وقتی موشکی بتواند جسم  کوچکی در آسمان آن هم ده ها هزارپایی زمین را رصد، رهگیری و منهدم کند ببینید با اسکادران دشمن چه خواهد کرد.

امیر اسماعیلی با تاکید براینکه سامانه «اس 300» حق ایران بود و این حق را گرفتیم، افزود: «اس 300» از امروز در کنار سامانه های قدرتمند ایرانی مانند «مرصاد و تلاش» قرار گرفت تا آسمان ولایت لحظه به لحظه  امن تر و مقدرتر شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که احتمال دارد  مشخصات این سامانه پدافندی دست کشورهای دیگر نیز بیفتد گفت: متخصصان ایرانی این سامانه را بر اساس تهدیدها و نقشه های عملیاتی  آزمایش کردند و هیچکس دیگری به چگونگی عملیاتی شدن این سامانه دسترسی نخواهد داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به تحرک پذیری بالای این سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: «اس 300» سامانه‌ای مهلک برای دشمن است چرا که حتی ریز پرنده‌ها، موشک های بالستیک و موشک‌های کروز نیز نمی‌توانند از دست این سامانه فرار کنند.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران «اس 300» های زیادی دارد گفت: خبر مهم‌تر طراحی و ساخت اس 300 کاملا ایرانی با نام « باور 373 » است که در آینده ای نزدیک تست  آن را مردم عزیز ایران مشاهده خواهند کرد.

دومین هدف هم که یک فروند پهپاد دشمن فرضی بود، توسط رادارهای این سامانه رهگیری و سپس با شلیک دومین موشک از سامانه موشکی اس 300، این هدف نیز به دقت بالایی منهدم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.